Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Τεχνολογία

Cybersickness: Πώς προκαλείται η κυβερνοασθένεια από το VR gaming;

Cybersickness: Πώς προκαλείται η κυβερνοασθένεια από το VR gaming;

Cybersickness: Ποια είναι η σχέση μεταξύ της αισθητηριακής επαναστάθμισης και της ευαισθησίας στον κυβερνοχώρο;

Ο τρόπος με τον οποίο προσαρμόζονται οι αισθήσεις μας ενώ παίζουμε παιχνίδια εικονικής πραγματικότητας υψηλής έντασης παίζει κρίσιμο ρόλο στην κατανόηση του γιατί ορισμένοι άνθρωποι βιώνουν σοβαρή ασθένεια στον κυβερνοχώρο και άλλοι όχι. Η Cybersickness είναι μια μορφή ασθένειας κίνησης που εμφανίζεται από την έκθεση σε εφαρμογές καθηλωτικής εικονικής πραγματικότητας και επαυξημένης πραγματικότητας.


Μια νέα μελέτη, με επικεφαλής ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Waterloo, διαπίστωσε ότι το υποκειμενικό οπτικό κατακόρυφο – ένα μέτρο του τρόπου με τον οποίο τα άτομα αντιλαμβάνονται τον προσανατολισμό των κάθετων γραμμών – μετατοπίστηκε σημαντικά αφού οι συμμετέχοντες έπαιξαν ένα παιχνίδι VR υψηλής έντασης.

«Τα ευρήματά μας υποδηλώνουν ότι η σοβαρότητα της κυβερνοασθένειας ενός ατόμου επηρεάζεται από το πώς οι αισθήσεις μας προσαρμόζονται στη σύγκρουση μεταξύ πραγματικότητας και εικονικής πραγματικότητας», δήλωσε ο Michael Barnett-Cowan, καθηγητής στο Τμήμα Κινησιολογίας και Επιστημών Υγείας. «Αυτή η γνώση θα μπορούσε να είναι ανεκτίμητη για τους προγραμματιστές και τους σχεδιαστές εμπειριών VR, δίνοντάς τους τη δυνατότητα να δημιουργήσουν πιο άνετα και ευχάριστα περιβάλλοντα για τους χρήστες».

Οι ερευνητές συνέλεξαν δεδομένα από 31 συμμετέχοντες. Αξιολόγησαν τις αντιλήψεις τους για το κάθετο πριν και μετά από δύο παιχνίδια VR, ένα υψηλής και ένα χαμηλής έντασης. Όσοι εμφάνισαν λιγότερη ασθένεια είχαν περισσότερες πιθανότητες να έχουν τη μεγαλύτερη αλλαγή στην υποκειμενική οπτική κατακόρυφο μετά από έκθεση σε VR, ιδιαίτερα σε υψηλή ένταση. Αντίθετα, όσοι είχαν τα υψηλότερα επίπεδα κυβερνοασθένειας ήταν λιγότερο πιθανό να έχουν αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονταν τις κάθετες γραμμές.

«Ενώ η υποκειμενική κάθετη οπτική εργασία προέβλεψε σημαντικά τη σοβαρότητα των συμπτωμάτων κυβερνοασθένειας, υπάρχουν ακόμα πολλά που πρέπει να εξηγηθούν», είπε ο συν-συγγραφέας William Chung. “Κατανοώντας τη σχέση μεταξύ της αισθητηριακής επαναστάθμισης και της ευαισθησίας στον κυβερνοχώρο, μπορούμε ενδεχομένως να αναπτύξουμε εξατομικευμένες στρατηγικές μετριασμού της κυβερνοασθένειας και εμπειρίες εικονικής πραγματικότητας που λαμβάνουν υπόψη τις ατομικές διαφορές στην αισθητηριακή επεξεργασία και ελπίζουμε να μειώσουν την εμφάνιση της διαδικτυακής ασθένειας.”

Καθώς η εικονική πραγματικότητα συνεχίζει να φέρνει επανάσταση στα παιχνίδια, την εκπαίδευση και την κοινωνική αλληλεπίδραση, η αντιμετώπιση του διάχυτου ζητήματος της κυβερνοασθένειας —που χαρακτηρίζεται από συμπτώματα όπως ναυτία, αποπροσανατολισμός, καταπόνηση των ματιών και κόπωση— είναι κρίσιμη για τη διασφάλιση μιας θετικής εμπειρίας χρήστη. Τα ευρήματα δημοσιεύονται στο περιοδικό Virtual Reality.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Τι είναι ο Διαλογισμός Εικονικής Πραγματικότητας;

Η νέα τεχνολογία βοηθάει στην διέγερση του εγκεφάλου

Η τεχνολογία gaming χρησιμοποιείται για τη θεραπεία της άνοιας

Τα βιντεοπαιχνίδια βοηθούν στη γνωστική λειτουργία των παιδιών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η Σεισμολογία βοηθά στην υπερηχογραφική απεικόνιση;

Σεισμολογία: Οι στατικές διορθώσεις στη σεισμολογία είναι εκτιμήσεις για το πόσο επιβραδύνεται ή επιταχύνεται ένα σεισμικό κύμα κοντά σε έναν δέκτη κατά το τελευταίο σκέλος της διαδρομής του μέσα από τη γη.

Μια τεχνολογία αναγνωρίζει με ακρίβεια την αυτοκτονική συμπεριφορά από τις λέξεις 

Μέσω της ανάλυσης αυτού του λεξιλογίου, η τεχνολογία μπορεί να εντοπίσει σημεία κινδύνου και να παρέχει έγκαιρη προειδοποίηση σε επαγγελματίες ψυχικής υγείας ή σε αρμόδιες υπηρεσίες.

Η εικονική πραγματικότητα μπορεί να μειώσει τα συμπτώματα παράνοιας στους ψυχωτικούς ασθενείς 

Μέσω της επανάληψης και της έκθεσης σε εικονικά σενάρια που μοιάζουν με τις πραγματικές τους εμπειρίες, οι ασθενείς μπορούν να μάθουν να διακρίνουν μεταξύ πραγματικών και παράλογων απειλών, μειώνοντας έτσι την αίσθηση απειλής και δυσπιστίας.

Φορητή συσκευή ανιχνεύει σπάνιες μεταλλάξεις

Η συσκευή μοιάζει με ένα τεστ PCR, αλλά είναι πιο φορητή και ταχύτερη, αποδίδοντας αποτελέσματα εντός 10 λεπτών, σύμφωνα με τους ερευνητές, προσθέτοντας ότι η τεχνολογία στοχεύει στην ταχεία ανίχνευση μεταλλάξεων στο σημείο φροντίδας. 

Νέο εργαλείο ΑI εντοπίζει περισσότερες περιπτώσεις Long Covid 

Το νέο εργαλείο AI βασίζεται σε προηγμένες τεχνικές μηχανικής μάθησης και ανάλυσης δεδομένων, αξιοποιώντας μεγάλες βάσεις δεδομένων ιατρικών αρχείων, αποτελέσματα εξετάσεων, ιστορικό νοσηλείας και αναφορές ασθενών.

Close Icon