Fitness

Κράμπα προπόνηση: Πώς θα αποφύγετε τους επώδυνους μυϊκούς σπασμούς στην προπόνηση

Κράμπα προπόνηση: Πώς θα αποφύγετε τους επώδυνους μυϊκούς σπασμούς στην προπόνηση

Νέα έρευνα επιβεβαιώνει ότι αυτό που χρειαζόμαστε μετά την άσκηση είναι η αναπλήρωση των χαμένων ηλεκτρολυτών

Κράμπα προπόνηση:  Η λύση για λιγότερες μυϊκές κράμπες βρίσκεται στους ηλεκτρολύτες, ισχυρίζεται νέα έρευνα του Πανεπιστημίου Edith Cowan που δημοσιεύεται στο Journal of the International Society of Sports Nutrition. Όπως έδειξαν τα ευρήματα, το νερό από μόνο του κατά τη διάρκεια και μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης δεν αρκεί για να μειώσει τις πιθανότητες για τους αιφνίδιους και επώδυνους μυϊκούς σπασμούς. Στην έρευνα συμμετείχαν 10 άνδρες που έτρεξαν σε διάδρομο γυμναστηρίου σε κλειστό χώρο (θερμοκρασία 35ºC) επί 40 με 60 λεπτά, με στόχο τη μείωση κατά 1,5-2% του σωματικού τους βάρους μέσω της εφίδρωσης.

Στη μία περίπτωση, οι άνδρες μπορούσαν να καταναλώνουν νερό κατά τη διάρκεια του τρεξίματος και μετά την ολοκλήρωση της προπόνησης, ενώ στην άλλη δόθηκε στους συμμετέχοντες νερό εμπλουτισμένο με ηλεκτρολύτες. Για να διαπιστωθεί πώς επηρεάζουν το νερό και το σκεύασμα τη σχέση των μυών με τις κράμπες, οι ερευνητές προκάλεσαν τεχνητούς σπασμούς στις γάμπες των συμμετεχόντων με ηλεκτρικό ρεύμα. Όσο πιο γρήγορα η ηλεκτρική διέγερση προκαλούσε τον σπασμό, τόσο πιο επιρρεπής ήταν ο συμμετέχων σε κράμπες. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι το εμπλουτισμένο με ηλεκτρολύτες διάλυμα αύξησε τη συχνότητα ηλεκτρικής διέγερσης, σε αντίθεση με το  νερό που φάνηκε να αυξάνει τη ροπή των μυών για κράμπες. «Αυτό συμβαίνει επειδή το νερό αραιώνει τη συγκέντρωση ηλεκτρολυτών στον οργανισμό και δεν αντικαθιστά αυτούς που χάνονται κατά την εφίδρωση», εξήγησε ο επικεφαλής ερευνητής Δρ Ken Nosaka, καθηγητής στη Σχολή Ιατρικής και Επιστημών Υγείας του Πανεπιστημίου και τόνισε ότι οι κράμπες οφείλονται στην έλλειψη ηλεκτρολυτών και όχι την αφυδάτωση, όπως πιστεύεται από πολύ κόσμο.

Οι ηλεκτρολύτες είναι μέταλλα όπως νάτριο, κάλιο, μαγνήσιο και χλωριούχο νάτριο, με σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της υγείας των μυών και την απορρόφηση του νερού από τον οργανισμό. Ποτά ενυδάτωσης εμπλουτισμένα με ηλεκτρολύτες κυκλοφορούν στο εμπόριο, μπορούν ωστόσο να παρασκευαστούν και με νερό, αλάτι και ζάχαρη. «Σε περιπτώσεις όπως κατά την προπόνηση μέτριας ή μεγάλης έντασης, μεγάλης ζέστης ή ακόμη και διάρροιας ή έμετου, οι άνθρωποι θα πρέπει να σκεφτούν σοβαρά τη λήψη ποτών ενυδάτωσης με ηλεκτρολύτες», επεσήμανε ο Δρ Nosaka, στα σχέδια του οποίου είναι η επέκταση της έρευνα ώστε να ανευρεθεί η ιδανική ποσότητα ηλεκτρολυτών που αποτρέπει την πρόκληση κραμπών και πώς θα μπορούσε να φανεί ωφέλιμη για τους ηλικιωμένους και τις εγκύους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα ευεργετικά οφέλη της άσκησης για τις γυναίκες

Τα οφέλη της άσκησης στην ψυχική υγεία

Κάντε την άσκηση μια καθημερινή εμπειρία διασκέδασης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η γυμναστική θα αποδώσει περισσότερους καρπούς

Αν είστε από εκείνους που ξεκινούν γυμναστήριο και σε λιγότερο από ένα μήνα έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια επειδή βλέπουν ότι δε μπορούν να πετύχουν τους στόχους της προπόνησης, μην απογοητεύεστε - Υπάρχει τρόπος να τα καταφέρετε και, μάλιστα, εξαρτάται απόλυτα από εσάς!

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.

Βάλτε στην προπόνησή σας μια μπάλα γυμναστικής για επιπλέον challenge και οφέλη

Αθλητισμός: Οι μπάλες γυμναστικής είναι συνήθως μεγάλες μπάλες βινυλίου που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να δυναμώσετε και να τεντώσετε το σώμα σας, βελτιώνοντας τη σταθερότητα και την ισορροπία του πυρήνα.

Οι αθλητές διατρέχουν κίνδυνο για ακανόνιστο καρδιακό ρυθμό

Ερευνητές του Ηνωμένου Βασιλείου με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Canterbury Christ Church στο Canterbury ξεκίνησαν να επανεξετάσουν τις υπάρχουσες μελέτες σχετικά με το θέμα και να διερευνήσουν τον αντίκτυπο του είδος του αθλητισμού στον κίνδυνο κολπικής μαρμαρυγής για να καταλήξουν σε μια πιο αποφασιστική εικόνα.

Ποια άσκηση θα βελτιώσει την καρδιαγγειακή σας υγεία

Θέλετε να ζήσετε περισσότερο; Τότε σύμφωνα με τους ερευνητές θα πρέπει να περπατάτε περισσότερο! Ανακαλύψτε τα ευρήματα μακροχρόνιας έρευνας που συνδέει το περπάτημα με την χαμηλότερη πιθανότητα πρόωρου θανάτου