Fitness

Καραντίνα σωματική άσκηση: Τα 5’ που μπορούν να μας κρατήσουν υγιείς

Καραντίνα σωματική άσκηση: Τα 5’ που μπορούν να μας κρατήσουν υγιείς

Μόλις 5' σωματικής κίνησης ανά μία ώρα αρκούν για να αντισταθμίσουν τις συνέπειες της αδράνειας που επιφέρουν οι περιορισμοί της καραντίνας, υποστηρίζουν οι επιστήμονες σε νέα τους μελέτη

Καραντίνα σωματική άσκηση: Μελέτη που εξέτασε τα επίπεδα δραστηριότητας πριν και κατά τη διάρκεια της πανδημίας της COVID-19 διαπίστωσε ότι οι περιορισμοί λόγω των lockdown έχουν μειώσει σημαντικά την ήπια σωματική δραστηριότητα που σχετίζεται με την κοινωνικοποίηση και την εργασία. Η μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο BMJ Neurology από ερευνητές του Βασιλικού Κολεγίου του Λονδίνου, εξέτασε το πόσο άλλαξαν τα επίπεδα δραστηριότητας στους συμμετέχοντες, οι οποίοι έπασχαν από μυϊκή δυστροφία και άλλες κληρονομικές μυοπάθειες. Το δείγμα περιλάμβανε ανθρώπους με διάφορες κινητικές δυσλειτουργίες, από τους πολύ ανεξάρτητους μέχρι όσους χρειάζονται βοήθεια στην κίνηση, μεταξύ των οποίων και 41 που χρησιμοποιούσαν αναπηρικό αμαξίδιο –που συχνά παραγνωρίζονται στις έρευνες. Ωστόσο, οι συγγραφείς αναφέρουν ότι τα ευρήματα πιθανότατα αφορούν ενήλικες με ποικίλες ικανότητες και περιβάλλοντα, επειδή πολλοί άνθρωποι έχουν χάσει την συνηθισμένη καθημερινή ρουτίνα τους κατά τη διάρκεια των lockdown.

Η μελέτη θεωρείται μοναδική επειδή χρησιμοποίησε μετρητές για να αξιολογήσει τη φυσική δραστηριότητα πριν και κατά τη διάρκεια του lockdown ως τμήμα μιας συνεχιζόμενης διαχρονικής μελέτης από το 2019 έως το 2020. Οι μετρητές κατέγραφαν την ένταση, την συχνότητα και τον χρόνο της δραστηριότητας, στις κατηγορίες της έντονης, μέτριας, ήπιας και αδρανούς κατάστασης. Σύμφωνα με τα όσα διαπίστωσαν οι ερευνητές, υπήρξε σημαντική μείωση στην ένταση της καθημερινής δραστηριότητας κατά τη διάρκεια του lockdown. Πριν την καραντίνα, οι συμμετέχοντες είχαν κατά μέσο όρο 84,5 λεπτά ήπιας δραστηριότητας ημερησίως και μια σχετικά χαμηλή συχνότητα ωριαίας κίνησης. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας, η ήπια δραστηριότητα μειώθηκε κατά 25 λεπτά ημερησίως, ενώ η συχνότητα της ωριαίας κίνησης μειώθηκε περίπου κατά 11%. Η μέτρια και έντονη δραστηριότητα δεν άλλαξε σημαντικά μεταξύ των δύο περιόδων, πράγμα που μπορεί να εξηγείται από τα χαμηλά βασικά επίπεδα της ομάδας συμμετεχόντων.

Επίσης, η μείωση στον χρόνο και την συχνότητα κίνησης της ήπιας δραστηριότητας κατά τη διάρκεια του lockdown εξηγήθηκε από τους περιορισμούς στη μετάβαση προς την εργασία, στις δραστηριότητες και την κοινωνική επαφή. Αυτή η ήπια δραστηριότητα μέσα στην καθημερινή ρουτίνα δεν επικεντρώνεται στην άσκηση, επομένως είναι δύσκολο για τα άτομα να εντοπίσουν αυτές τις ήπιες απώλειες. Ωστόσο, η ήπια δραστηριότητα και η τακτική κίνηση μέσα στην ημέρα σχετίζονται με βελτιωμένα αποτελέσματα υγείας για όλους, ανεξάρτητα από την κατάσταση της υγείας ή τις διάφορες παθήσεις.

«Ακόμα και οι άνθρωποι που δεν ασκούνται ιδιαίτερα έχουν επηρεαστεί από την αδράνεια που επιφέρει το lockdown. Κατά τη διάρκεια της καραντίνας για την COVID-19, η μελέτη μας εντόπισε μια επιπλέον ώρα αδράνειας κάθε μέρα για τα άτομα με κινητικά προβλήματα και νευρομυϊκές παθήσεις. Η μείωση της κινητικότητας είναι καθοριστική για την υγεία, καθώς η μειωμένη δραστηριότητα μπορεί να αποδειχθεί ιδιαίτερα επιβλαβής για τους πάσχοντες από τέτοιες ασθένειες, αναπηρίες ή για τους ανθρώπους μεγάλης ηλικίας», εξηγεί η Δρ. Sarah Roberts-Lewis, επικεφαλής της μελέτης και νευρολογική φυσιοθεραπεύτρια στο Βασιλικό Κολέγιο και καταλήγει: «Η μείωση στην ήπια δραστηριότητα, όπως μετρήθηκε στη μελέτη, είναι πιθανότατα κοινή για οποιονδήποτε έχει περιοριστεί στην καθημερινότητά του λόγω του lockdown. Βάσει των ευρημάτων μας, προτείνουμε στους ανθρώπους να κινούνται τουλάχιστον για πέντε λεπτά κάθε ώρα μέσα στην ημέρα. Επιπλέον, καλό θα είναι να αφιερώνουν 30 λεπτά ημερησίως σε κάποια επιπλέον ήπια άσκηση, όπως η γιόγκα ή οι ασκήσεις στην καρέκλα. Οι οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας για την φυσική δραστηριότητα αναφέρουν ξεκάθαρα πως ‘κάθε κίνηση μετράει’ και παρέχουν προτάσεις για ήπιες ασκήσεις, κατάλληλες για όλους. Απλές αλλαγές μπορούν να βοηθήσουν στην αποκατάσταση της δραστηριότητας τόσο κατά τη διάρκεια όσο και μετά τα lockdown».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μείνε fit και υγιής χωρίς συνδρομή γυμναστηρίου

Τρέξιμο: Ο εύκολος τρόπος αερόβιας άσκησης

Περπάτημα: Μια εύκολη εισαγωγή στην καρδιοαναπνευστική άσκηση

Η εύκολη άσκηση που μειώνει την αρτηριακή πίεση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μυστικά για να βελτιώσετε εύκολα τη φυσική σας κατάσταση - Τρέξιμο με διαλείμματα

Αν αποφασίσατε να ξεκινήσετε τρέξιμο για να βελτιώσετε τη φυσική σας κατάσταση, θα πρέπει να γνωρίζετε ότι θα δείτε άμεσα αποτελέσματα, αρκεί να ακολουθήσετε τις πολύτιμες συμβουλές που δίνουν οι ειδικοί και θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε

Ο ιδανικός τρόπος προθέρμανσης για να μην τραυματίζονται οι μυς

Η προθέρμανση (warm up) είναι μια ευρέως αποδεκτή πρακτική η οποία προηγείται οποιασδήποτε μορφής άσκησης - γυμναστικής και θεωρείται απαραίτητη για την επίτευξη βέλτιστης απόδοσης και μείωσης του κίνδυνου τραυματισμού.

Ποιά τα οφέλη στην υγεια της γρήγορης δίαιτας του μοναχού

Οι γιατροί συμβουλεύουν τους ανθρώπους να στοχεύουν σε ένα μέτριο βάρος, επειδή η παχυσαρκία αποτελεί παράγοντα κινδύνου για μεταβολικές ασθένειες, όπως ο διαβήτης και οι καρδιαγγειακές παθήσεις, οι οποίες είναι καταστάσεις της καρδιάς και των αιμοφόρων αγγείων

Πώς η γυμναστική θα αποδώσει περισσότερους καρπούς

Αν είστε από εκείνους που ξεκινούν γυμναστήριο και σε λιγότερο από ένα μήνα έχουν εγκαταλείψει την προσπάθεια επειδή βλέπουν ότι δε μπορούν να πετύχουν τους στόχους της προπόνησης, μην απογοητεύεστε - Υπάρχει τρόπος να τα καταφέρετε και, μάλιστα, εξαρτάται απόλυτα από εσάς!

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.