Fitness

Αθλητισμός ψυχική υγεία όφελος: Οι έξι λόγοι που πρέπει να βάλετε την άθληση στη ζωή σας

Αθλητισμός ψυχική υγεία όφελος: Οι έξι λόγοι που πρέπει να βάλετε την άθληση στη ζωή σας

Η άθληση συντελεί στην ωρίμανση του ανθρώπου και στην ανάπτυξη ψυχικών ικανοτήτων, γιατί ωθεί τον άνθρωπο να θέτει ολοένα κι υψηλότερους στόχους και να παλεύει με υπομονή κι επιμονή, χωρίς να εγκαταλείπει την προσπάθεια.

Η καραντίνα έστρεψε τους πολίτες περισσότερο στον αθλητισμό, ο οποίος έχει σημαντικές θετικές επιδράσεις και στην ψυχική μας υγεία. Μια προπόνηση ή ένας αγώνας έχει πολλά περισσότερα πλεονεκτήματα, από ένα γυμνασμένο σώμα. Σύμφωνα με μελέτες ο λόγος δεν είναι η κοινωνικοποίηση του ατόμου καθώς τα αποτελέσματα στην ψυχική υγεία, αφορούν και άτομα τα οποία επιλέγουν ατομικά και όχι ομαδικά αθλήματα. Παρακάτω θα αναλύσουμε ποια είναι τα οφέλη για την ψυχική μας υγεία.

Ανεβασμένη διάθεση

Η γυμναστική μας ανεβάζει την διάθεση μέσω του εγκεφάλου, και έτσι νιώθουμε πιο ευχάριστα αλλά και ήρεμα. Μέσα από τα ομαδικά αθλήματα βελτιώνεται η κοινωνικοποίηση μας με άλλους συναθλητές. Αυτό βοηθάει αρκετά στην καλή διάθεση, και φυσικά στην δημιουργία φιλίας με άλλους συμπαίκτες. Το παιδί αρχίζει να νιώθει σημαντικός και αναπόσπαστο κομμάτι μιας ομάδας.

Αυξημένη συγκέντρωση

Ένας ακόμα λόγος για τον οποίο η γυμναστική βοηθάει είναι ότι διατηρεί σε υψηλά επίπεδα τις νοητικές μας λειτουργίες. Η προπόνηση σε γυμναστήριο, η αερόβια άσκηση, αλλά και τα ομαδικά αθλήματα βοηθούν στην συγκέντρωση ακόμα και στην καθημερινή μας ζωή. Στην ουσία το άτομο «προπονεί» το μυαλό του να συγκεντρώνεται σε συγκεκριμένους στόχους.

Μειωμένο άγχος

Όταν ασχολούμαστε με κάποια δραστηριότητα ή κάποιο άθλημα μπορούμε να ξεφύγουμε από την καθημερινότητα και τα διάφορα προβλήματα.  Μέσα από την γυμναστική και την άθληση μειώνεται το άγχος και το στρες, μέσω τον ορμονών. Έτσι αυτόματα ο αθλητισμός μας βοηθάει στο να χαλαρώσουμε και να διασκεδάσουμε, μένοντας μακριά από υποχρεώσεις που σε γεμίζουν άγχος.

Μειώνει την κατάθλιψη

Έρευνες έχουν δείξει ότι ο αθλητισμός βοηθάει στην καταπολέμηση της κατάθλιψης. Άνθρωποι με κατάθλιψη που ασκούνται τακτικά, έχουν λιγότερες πιθανότητες να πεθάνουν από καρδιακές παθήσεις, από τους καταθλιπτικούς ανθρώπους που δεν ασκούνται. Επιπλέον, η τακτική άσκηση μπορεί επίσης να γίνει ένα αποτελεσματικό αντικαταθλιπτικό  ακόμη και να μειώσει την ανάγκη για φαρμακευτική αγωγή σε ορισμένες περιπτώσεις.

Βελτιωμένη ποιότητα ύπνου

Η γυμναστική μπορεί να βοηθήσει την ποιότητα του ύπνου μας, μας βοηθάει να χαλαρώνουμε, να κοιμόμαστε πιο γρήγορα, και να κάνουμε πιο βαθύ ύπνο.  Αυτό βοηθάει ώστε να είμαστε πιο ξεκούραστοι την επόμενη μέρα, έχοντας μεγαλύτερη διάθεση και ενέργεια. Καλό θα είναι να μην προπονούμαστε πολύ αργά το βράδυ, γιατί  αυτό μπορεί να έχει αρνητικά αποτελέσματα στον ύπνο μας.

Αυτοπεποίθηση

Με την γυμναστική μεγαλώνει η αυτοπεποίθηση μας. Όσο δυναμώνουμε και αποκτούμε αντοχή πιστεύουμε πιο πολύ στον εαυτό μας. Ακόμα και λίγη γυμναστική την ημέρα είναι αρκετή για να μας ανεβάσει την διάθεση. Έτσι είναι πιο εύκολο να πετύχουμε του στόχους μας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Αθλητισμός Γυναίκες: Ακράτεια ούρων λόγω stress

Η άσκηση είναι σίγουρα θεραπευτική για άτομα με διαβήτη τύπου 2

Η άσκηση μπορεί να ανακουφίσει τα συμπτώματα της δυσμηνόρροιας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα Οφέλη του Αθλητισμού στην Παιδική Ηλικία

Αθλητισμός Παιδιά: Η συμμετοχή σε μια αθλητική ομάδα κι εν γένει ο αθλητισμός, βοηθά το παιδί σας να παραμείνει ενεργό, να εξασκείται και να μαθαίνει, να βελτιώνει τις κοινωνικές δεξιότητες και τη συγκέντρωσή του και να αναπτύσσει ένα χόμπι που μπορεί να απολαμβάνει για μια ζωή.

Ο ρόλος των επιπέδων γλυκόζης στην σκελετική αποκατάσταση

Ερευνητές από το Μητροπολιτικό Πανεπιστήμιο του Τόκιο έδειξαν ότι τα δορυφορικά κύτταρα των σκελετικών μυών, που είναι βασικοί παράγοντες στην επιδιόρθωση των μυών, πολλαπλασιάζονται καλύτερα σε περιβάλλον χαμηλής γλυκόζης.

Το ποδήλατο είναι το καλύτερο μεταφορικό μέσο για το σώμα σου

Ποδήλατο: Μετά τη δεκαετία του ’60 σιγά σιγά έγινε μια στροφή των ανθρώπων σε έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής που είχε να κάνει με τη σωματική άσκηση αλλά και το σωστό τρόπο διατροφής. Μέσα σε αυτό τον τρόπο, το ποδήλατο έπαιξε αλλά και εξακολουθεί να παίζει ολοένα και πιο πολύ σημαντικό, ενδεχομένως και πρωτεύοντα ρόλο.

Πώς θα αντισταθμίσετε την αδράνεια της καραντίνας

Μόλις 5' σωματικής κίνησης ανά μία ώρα αρκούν για να αντισταθμίσουν τις συνέπειες της αδράνειας που επιφέρουν οι περιορισμοί της καραντίνας, υποστηρίζουν οι επιστήμονες σε νέα τους μελέτη