Αυτοφροντίδα

Τελειομανία Αντιμετώπιση: Τα δεινά της τελειομανίας και πώς να σπάσετε τον φαύλο κύκλο [vid]

Τελειομανία Αντιμετώπιση: Τα δεινά της τελειομανίας και πώς να σπάσετε τον φαύλο κύκλο [vid]

Τελειομανία Αντιμετώπιση: Ο Paul Hewitt - κλινικός ψυχολόγος στο Βανκούβερ του Καναδά και συγγραφέας του βιβλίου Perfectionism: A Relational Approach to Conceptualization, Assessment, and Treatment - παρομοιάζει τον εσωτερικό κριτικό που φιλοξενούν οι τελειομανείς με «έναν άσχημο ενήλικα που χτυπά ένα μικρό παιδί". Όταν έχετε περάσει χρόνια καλλιεργώντας αυτόν τον εσωτερικό νταή, αναπτύσσετε ένα ασυνείδητο αντανακλαστικό να υποτιμάτε τον εαυτό σας για κάθε ασήμαντο πράγμα, ανεξάρτητα από το πόσο γελοίο ή παράλογο είναι. 

Όπως πιστοποιούν πολλές ψυχολογικές μελέτες, η αγάπη για τον εαυτό και η συμπόνια είναι βασικά για την ψυχική υγεία και ευεξία, κρατώντας μακριά την κατάθλιψη και το άγχος. Ωστόσο, η καλλιέργεια συναισθημάτων αγάπης προς τον εαυτό μπορεί μερικές φορές να είναι προκλητική. Για πολλούς από εμάς, η αγάπη προς τον εαυτό μπορεί να ακούγεται ως πολυτέλεια παρά ως αναγκαιότητα – ή μια μόδα της νέας εποχής για όσους έχουν πολύ χρόνο και χρήμα. Τις περισσότερες φορές, όταν είμαστε πολύ σκληροί με τον εαυτό μας, το κάνουμε από μια επιθυμία να διαπρέψουμε και να κάνουμε τα πάντα σωστά, όλη την ώρα. Αυτό συνεπάγεται πολλή αυτοκριτική και αυτή η διωκτική εσωτερική φωνή που μας λέει συνεχώς πώς θα μπορούσαμε να είχαμε κάνει τα πράγματα καλύτερα είναι χαρακτηριστικό γνώρισμα της τελειομανίας. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι τελειομανείς διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο για διάφορες ασθένειες, τόσο σωματικές όσο και ψυχικές, και ότι η αυτοσυμπόνια μπορεί να ανατρέψει τις προγνώσεις. Επομένως, η τελειομανία και η αυτοσυμπόνια είναι άρρηκτα συνδεδεμένες.

Τα δεινά της τελειομανίας

Οι περισσότεροι από εμάς στον δυτικό κόσμο έχουμε ανατραφεί να πιστεύουμε ότι η τελειομανία είναι ένα εξαιρετικό προσόν. Στην πραγματικότητα, όμως, η τελειομανία μας κάνει κακό. Όπως το τσιγάρο ή η παχυσαρκία. Η μικρότερη διάρκεια ζωής, το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, η ινομυαλγία, οι διατροφικές διαταραχές, η κατάθλιψη και οι τάσεις αυτοκτονίας είναι μόνο μερικές από τις αρνητικές επιπτώσεις της στην υγεία. Επιπλέον, η ανάρρωση από καρδιακές παθήσεις ή καρκίνο είναι επίσης πιο δύσκολη για τους τελειομανείς, με αυτό το χαρακτηριστικό να κάνει τους επιζώντες – καθώς και τον γενικό πληθυσμό – πιο επιρρεπείς στο άγχος και την κατάθλιψη.

Πώς να σπάσετε τον φαύλο κύκλο της τελειομανίας

Τι μπορούμε λοιπόν να κάνουμε για να απομακρυνθούμε από την τελειομανία; Αρχικά, αναγνωρίστε ότι είναι επιβλαβής. Το να “πατάς” τον εαυτό σου για κάθε μικρό λάθος σταδιακά εξαφανίζει την αίσθηση της αυτοεκτίμησής σου και σε κάνει λιγότερο χαρούμενο. Και σου αξίζει καλύτερα από αυτό. Σύμφωνα με τα λόγια της Kristin Neff – καθηγήτριας στο Πανεπιστήμιο του Τέξας στο Austin: «Η αγάπη, η σύνδεση και η αποδοχή είναι το εκ γενετής δικαίωματά σας». Με άλλα λόγια, η ευτυχία είναι κάτι που δικαιούστε, όχι κάτι που πρέπει να κερδίσετε. Ακόμη και τα Ηνωμένα Έθνη ενέκριναν ένα ψήφισμα που αναγνωρίζει ότι «η επιδίωξη της ευτυχίας είναι ένας θεμελιώδης ανθρώπινος στόχος».

Επομένως, θα πρέπει να προσπαθήσετε να αντισταθείτε στον πειρασμό να χτυπήσετε τον εαυτό σας επειδή έκανε ατόπημα. Ο Paul Hewitt – κλινικός ψυχολόγος στο Βανκούβερ του Καναδά και συγγραφέας του βιβλίου Perfectionism: A Relational Approach to Conceptualization, Assessment, and Treatment – παρομοιάζει τον εσωτερικό κριτικό που φιλοξενούν οι τελειομανείς με «έναν άσχημο ενήλικα που χτυπά ένα μικρό παιδί”. Όταν έχετε περάσει χρόνια καλλιεργώντας αυτόν τον εσωτερικό νταή, αναπτύσσετε ένα ασυνείδητο αντανακλαστικό να υποτιμάτε τον εαυτό σας για κάθε ασήμαντο πράγμα, ανεξάρτητα από το πόσο γελοίο ή παράλογο είναι. Από την απώλεια μιας προθεσμίας έως το να ρίξετε ένα κουταλάκι του γλυκού στο πάτωμα, οι τελειομανείς δυσκολεύονται συνεχώς για τα πιο απροσδόκητα πράγματα – επομένως το να επικρίνετε τον εαυτό σας επειδή επικρίνετε τον εαυτό σας δεν είναι ασυνήθιστο!

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Δημιουργήστε ασπίδα για την ψυχική σας υγεία

To σύνδρομο που χαρακτηρίζεται από χρόνιο διάχυτο μυοσκελετικό πόνο είναι η ινομυαλγία

Τα λάθη είναι η ευκαιρία μας για δημιουργικές λύσεις

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Διαλογισμός: Ένας απλός και γρήγορος τρόπος για να μειώσετε το άγχος

Αυτοφροντίδα Διαλογισμός: Ο διαλογισμός μπορεί να σας δώσει μια αίσθηση ηρεμίας, γαλήνης και ισορροπίας που μπορεί να ωφελήσει τόσο τη συναισθηματική σας ευεξία όσο και τη γενική σας υγεία. Και αυτά τα οφέλη δεν τελειώνουν όταν τελειώσει η συνεδρία διαλογισμού σας. Ο διαλογισμός μπορεί να σας βοηθήσει να περάσετε πιο ήρεμα στη διάρκεια της ημέρας σας και μπορεί να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε τα συμπτώματα ορισμένων ιατρικών καταστάσεων.

Μπορεί η άγρια κολύμβηση να είναι η λύση για τα συμπτώματα της εμμηνοπαύσης

Άγρια κολύμβηση: Το άγριο κολύμπι, ή το κολύμπι σε ανοιχτά νερά, είναι η πρακτική της κολύμβησης σε ένα φυσικό σώμα νερού. Mελέτη από το British Medical Journal έχει αποδείξει τη θετική επίδραση που μπορεί να έχει το άγριο κολύμπι στη σωματική και ψυχική μας υγεία. Πώς μπορεί όμως να βοηθήσει στην εμμηνόπαυση;

Τι ακριβώς είναι η αυτοφροντίδα και γιατί τη χρειάζονται οι άντρες;

Αυτοφροντίδα για άνδρες: Η φροντίδα του εαυτού είναι μια απίστευτα προσωπική πρακτική και δεν υπάρχει εδώ μια φόρμουλα για όλους, αλλά αυτή είναι και η ομορφιά του πράγματος: Η αυτοφροντίδα μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε θέλετε, αρκεί να σας βοηθά να παραμείνετε καλά σωματικά και ψυχικά, ακόμη και σε περιόδους απομόνωσης. Και αν χρειάζεστε λίγη βοήθεια για να βρείτε ιδέες για το πώς να προσθέσετε την αυτοφροντίδα στην καθημερινότητά σας, voila!

Tips αυτοφροντίδας για εποικοδομητικό διάβασμα

Εξετάσεις διάβασμα: Μεταξύ της εξισορρόπησης των σπουδών, των εξωσχολικών προγραμμάτων και της κοινωνικής ζωής, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι φοιτητές αισθάνονται πιο αγχωμένοι από ποτέ.

Φροντίζοντας τον εαυτό σε περιόδους πίεσης

Άγχος Αυτοφροντίδα: Εξασκηθείτε στη γείωση, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου στρες. Για παράδειγμα, μείνετε ακίνητοι, κοιτάξτε γύρω σας και παρατηρήστε: 5 πράγματα που βλέπετε, 4 πράγματα που νιώθετε, 3 πράγματα που ακούτε, 2 πράγματα που μυρίζετε και 1 πράγμα που γεύεστε. Αυτές οι ενέργειες σας βοηθούν να προσανατολιστείτε στην παρούσα στιγμή.

Πώς θα σταματήσετε να τρώτε για να γεμίσετε το συναισθηματικό κενό

Υπερφαγία εμμονή: Επειδή το φαγητό μας κάνει, έστω και στιγμιαία, να νιώθουμε καλά, καταλήγουμε συχνά σε αυτό σαν παρηγοριά, ασχέτως με τον αν πεινάμε ή όχι. Η κατανάλωση αυτή ονομάζεται συναισθηματικό φαγητό.

Η κατάλληλη αυτοφροντίδα μετά τη γέννα

Αυτοφροντίδα μετά τη γέννα: Σίγουρα θα σε απασχολούν πάρα πολλά πράγματα, που είναι ίσως πιο σοβαρά από το πώς θα επανέλθεις μετά τη γέννα. Όμως αν είναι και αυτό κάτι που σε αγχώνει είμαστε εδώ για να σου δώσουμε λίγες συμβουλές.

Μύθοι και αλήθειες για το hangover τώρα τις γιορτές

Hangover γιορτές αυτοφροντίδα: Επειδή οι γιορτές πλησιάζουν και πολλοί από εσάς θα βγείτε, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να συνέλθετε μετά από ένα πιθανό hangover το επόμενο πρωί.