Αυτοφροντίδα

Self care: Πόσες κατηγορίες αυτοφροντίδας υπάρχουν;

Self care: Πόσες κατηγορίες αυτοφροντίδας υπάρχουν;

Self care: Υπάρχουν πραγματικά πολλές μορφές αυτοφροντίδας που πρέπει να αγκαλιάσετε για να αισθάνεστε καλύτερα σε όλους τους τομείς της ζωής.

Στην πραγματικότητα, ο όρος αυτοφροντίδα –όπως ορίζεται από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας (ΠΟΥ)– είναι η ικανότητα ενός ατόμου να προάγει και να διατηρεί την υγεία του, να προλαμβάνει ασθένειες και να αντιμετωπίζει ασθένειες και αναπηρίες με ή χωρίς την υποστήριξη πάροχος ιατρικής φροντίδας. Υπάρχουν πραγματικά πολλές μορφές αυτοφροντίδας (έξι για την ακρίβεια) που πρέπει να αγκαλιάσετε για να αισθάνεστε καλύτερα σε όλους τους τομείς της ζωής.

6 Είδη αυτοφροντίδας

  • Συναισθηματική Αυτοφροντίδα. Δραστηριότητες που σας βοηθούν να συνδεθείτε, να επεξεργαστείτε και να αναλογιστείτε ένα πλήρες φάσμα συναισθημάτων. Παραδείγματα: Βλέποντας έναν θεραπευτή, γράφοντας σε ένα περιοδικό, δημιουργώντας έργα τέχνης, παίζοντας μουσική κ.λπ.
  • Πρακτική Αυτοφροντίδα. Εργασίες που ολοκληρώνετε και εκπληρώνουν βασικές πτυχές της ζωής σας για να αποτρέψετε μελλοντικές αγχωτικές καταστάσεις. Παραδείγματα: Δημιουργία προϋπολογισμού, παρακολούθηση μαθημάτων επαγγελματικής ανάπτυξης, οργάνωση της ντουλάπας σας κ.λπ.
  • Φυσική Αυτοφροντίδα .Δραστηριότητες που κάνετε και βελτιώνουν την ευεξία της σωματικής σας υγείας. Παραδείγματα: Κάνοντας μια βόλτα στα διαλείμματα για μεσημεριανό γεύμα, οκτώ ώρες ύπνου την ημέρα, παραμονή ενυδατωμένη, κ.λπ.
  • Ψυχική Αυτοφροντίδα. Οποιαδήποτε δραστηριότητα διεγείρει το μυαλό ή τη διάνοιά σας. Παραδείγματα: Διαβάζοντας ένα βιβλίο, λύνοντας ένα παζλ, παίζοντας σκάκι, πηγαίνοντας σε ένα μουσείο κ.λπ.
  • Κοινωνική Αυτοφροντίδα. Δραστηριότητες που καλλιεργούν και εμβαθύνουν τις σχέσεις με ανθρώπους στη ζωή σας. Παραδείγματα: Brunch με φίλους, βγείτε ραντεβού, αφιερώστε χρόνο να τηλεφωνείτε τακτικά στη μαμά σας κ.λπ.

  • Πνευματική Αυτοφροντίδα. Δραστηριότητες που θρέφουν το πνεύμα σας και σας επιτρέπουν να σκέφτεστε μεγαλύτερα από τον εαυτό σας. Η πνευματική φροντίδα του εαυτού δεν χρειάζεται να είναι θρησκευτική, αν και για κάποιους είναι. Παραδείγματα: Διαλογισμός, γιόγκα, μετάβαση σε τόπο λατρείας, να είσαι στη φύση, να αφιερώνεις χρόνο για αυτοστοχασμό κ.λπ.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μάθετε πώς να φροντίζετε τον εαυτό σας

Ποια είναι τα τέσσερα είδη διαλογισμού;

Έχετε πλήρη συνείδηση ή το μυαλό σας βρίσκεται στα σύννεφα;

Βρείτε χρόνο για αυτοφροντίδα στο πρόγραμμά σας αυτό το εξάμηνο

Πώς βοηθάει η αυτοφροντίδα την διατήρηση της καλής ψυχικής υγείας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσα βήματα την ημέρα πρέπει να κάνετε;

Περπάτημα: Αν και τα στοιχεία είναι περιορισμένα για το πόσα βήματα την ημέρα χρειάζονται για να χάσετε βάρος, οι ειδικοί λένε ότι μπορείτε να κάνετε περίπου 150 έως 300 λεπτά μέτριας έως έντονης έντασης άσκηση την εβδομάδα.

Πώς θα πετύχετε την ισορροπία στο σπίτι σας;

Feng Shui: Για να επιτύχετε αρμονία με το Φενγκ Σούι, πρέπει να φέρετε τα πέντε φυσικά στοιχεία στο σπίτι σας - νερό, μέταλλο, φωτιά, ξύλο, γη - και να επιτύχετε μια ισορροπία μεταξύ όλων αυτών.

5 αποτελεσματικές ασκήσεις για τη μείωση του πονοκεφάλου

Άσκηση: Είτε υποφέρετε από περιστασιακούς πονοκεφάλους είτε από χρόνιες ημικρανίες, η ενσωμάτωση αυτών των ασκήσεων στην καθημερινή σας ρουτίνα μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της συνολικής ποιότητας ζωής σας.