Αυτοφροντίδα

Ποιες στρατηγικές προπόνησης μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων;

Ποιες στρατηγικές προπόνησης μειώνουν τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων;

Μπορεί να είναι εξίσου υγιεινό να αντικαταστήσετε το ήμισυ της αερόβιας προπόνησής σας με προπόνηση δύναμης, χωρίς να προσθέσετε επιπλέον χρόνο άσκησης.

Η τακτική αερόβια άσκηση – το είδος που λειτουργεί την καρδιά και τους πνεύμονές σας – είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων. Τώρα, τα ευρήματα που δημοσιεύθηκαν στο Διαδίκτυο στις 17 Ιανουαρίου 2024 από το European Heart Journal υποδεικνύουν ότι ο συνδυασμός αερόμπικ και προπόνησης ενδυνάμωσης μπορεί να μειώσει εξίσου αποτελεσματικά τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

Στη μελέτη συμμετείχαν περίπου 400 άτομα (ηλικίας 35 έως 70 ετών) που ταξινομήθηκαν ως υπέρβαροι ή παχύσαρκοι που είχαν επίσης υψηλή αρτηριακή πίεση. Ανατέθηκαν τυχαία σε ένα από τα τέσσερα προγράμματα άσκησης: μια αερόβια προπόνηση 60 λεπτών τρεις φορές την εβδομάδα, μια προπόνηση ενδυνάμωσης 60 λεπτών τρεις φορές την εβδομάδα, ένας συνδυασμός 60 λεπτών αεροβικής και προπόνησης ενδυνάμωσης (30 λεπτά το καθένα) τρεις φορές την εβδομάδα ή καθόλου άσκηση.

Μετά από ένα χρόνο, τα άτομα τόσο στην ομάδα μόνο αερόμπικ όσο και στην ομάδα συνδυαστικής άσκησης (αλλά όχι στην ομάδα μόνο με προπόνηση δύναμης) είχαν σημαντική μείωση σε συνδυασμένη μέτρηση των παραγόντων καρδιαγγειακού κινδύνου, σε σύγκριση με άτομα που δεν ασκούνταν. Αυτοί οι παράγοντες κινδύνου περιελάμβαναν την αρτηριακή πίεση, την LDL (κακή) χοληστερόλη, το σάκχαρο του αίματος και το σωματικό λίπος.

Οι άνθρωποι που έκαναν τις συνδυασμένες προπονήσεις βελτίωσαν επίσης τη μυϊκή τους δύναμη. Τι σημαίνει αυτό: μπορεί να είναι εξίσου υγιεινό να αντικαταστήσετε το ήμισυ της αερόβιας προπόνησής σας με προπόνηση δύναμης, χωρίς να προσθέσετε επιπλέον χρόνο άσκησης.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να χρησιμοποιήσετε ένα Fitness Tracker χωρίς να το αφήσετε να κυβερνήσει τη ζωή σας;

Η καλύτερη άσκηση για όσους τώρα ξεκινούν στον κόσμο του fitness

Ποιο είναι το καλύτερο είδος φαγητού για μετά την προπόνηση;

Πώς επιδρούν 30 λεπτά λιγότερα καθιστικής ζωής στην πίεση των ηλικιωμένων;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.