Αυτοφροντίδα

Κρυολόγημα αυτοφροντίδα: Πώς να επανέλθετε πιο γρήγορα μετά από ένα κρυολόγημα;

Κρυολόγημα αυτοφροντίδα: Πώς να επανέλθετε πιο γρήγορα μετά από ένα κρυολόγημα;

Κρυολόγημα αυτοφροντίδα: Ο συνδυασμός του πεσμένου ανοσοποιητικού λόγω κούρασης, ο μεγαλύτερος συνωστισμός σε εσωτερικούς λόγω του κρύου και η μη συχνή ανανέωση του αέρα στους χώρους αυτούς, μας κάνει πιο ευάλωτους στις ιώσεις.

Το φθινόπωρο τελειώνει και μπαίνουμε δυναμικά στον χειμώνα. Οι ιώσεις έχουν ήδη μπει στη ζωή μας και οι περισσότεροι από εμάς, έχουν ήδη περάσει μια – δυο μέρες στο κρεβάτι με μπούκωμα, πονόλαιμο και πυρετό. Γιατί όμως κολλάμε περισσότερες ιώσεις τον χειμώνα; Ο συνδυασμός του πεσμένου ανοσοποιητικού λόγω κούρασης, ο μεγαλύτερος συνωστισμός σε εσωτερικούς λόγω του κρύου και η μη συχνή ανανέωση του αέρα στους χώρους αυτούς, μας κάνει πιο ευάλωτους στις ιώσεις.

Υπάρχει όμως όντως τρόπος να αναρρώσουμε γρηγορότερα από ένα κρύωμα ή είναι μύθος; Σε αυτό το σημείο, μάλλον θα σας απογοητεύσουμε, καθώς σύμφωνα με μελέτες, δεν μπορούμε να γλιτώσουμε τον πλήρη κύκλο μιας ίωσης. Αυτό που μπορούμε όμως να κάνουμε, είναι να ανακουφίσουμε κάποια συμπτώματα και ίσως στην καλύτερη των περιπτώσεων, να αισθανθούμε καλύτερα μερικές ώρες νωρίτερα, απ’ ότι αν δεν ακολουθήσουμε κάποια σπιτική θεραπεία.

Αν θέλουμε λοιπόν να βοηθήσουμε τον εαυτό μας, μπορούμε να δοκιμάσουμε τα παρακάτω:

  • Βιταμίνη C: Ξέρω ότι θα σας ακουστεί σαν κλισέ και ίσως πολύ γνωστό, για να είναι τόσο καλό. Όμως οι μελέτες δείχνουν ότι η βιταμίνη C, βοηθάει τον οργανισμό μας να ξεπεράσουμε τα πιο ενοχλητικά συμπτώματα με γρηγορότερο ρυθμό.
  • Ζεστό μπάνιο: Σίγουρα θα έχετε προσέξει, πως όταν κάνετε ένα ζεστό μπάνιο, βοηθάει κάπως με τη ρινική συμφόρηση. Αυτό συμβαίνει λόγω των υδρατμών που μαζεύονται κατά τη διάρκεια του μπάνιου μας. Συνεπώς, ένα πολύ ζεστό ντους με κλειστό παράθυρο, είναι ό, τι πρέπει.
  • Παρακεταμόλη και ιβουπροφαίνη: Αν έχετε πονόλαιμο, πυρετό ή πόνο στις αρθρώσεις κατά τη διάρκεια μιας ίωσης, η παρακεταμόλη και η ιβουπροφαίνη θα βοηθήσουν ώστε και να πέσει ο πυρετός, αλλά και να ανακουφισθεί ο όποιος πόνος αισθάνεστε.
  • Ενυδάτωση: Όταν είμαστε κρυωμένοι, είναι πολύ σημαντικό να παραμένουμε ενυδατωμένοι και όχι μόνο όταν αντιμετωπίζουμε ιώσεις σαν την γαστρεντερίτιδα. Η σωστή ενυδάτωση, βοηθάει στην γενικώς στην γρηγορότερη ανάρρωση, αλλά και στην ανακούφιση του μπουκώματος που αισθανόμαστε.
  • Στοχευμένα σπρέι: Αν έχεις έντονο πονόλαιμο ή αν αισθάνεσαι τη μύτη σου μονίμως βουλωμένη και δεν λειτουργεί τίποτα άλλο, μπορείς να ζητήσεις από το φαρμακείο κάποιο σπρέι, που θα σε βοηθήσει να ανακουφίσεις άμεσα τα συμπτώματα.
  • Σούπες και ζεστά ροφήματα: Αποδεδειγμένα οι σούπες και τα ζεστά ροφήματα, είναι ένα από τα πιο βασικά εργαλεία που έχουμε στην καταπολέμηση του κρυώματος. Ιδιαίτερα δραστικά όμως, είναι η κοτόσουπα και το τσάι με μέλι, καθώς το κοτόπουλο αλλά και το μέλι, έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που θα σε βοηθήσουν να γίνεις καλά, πολύ πιο γρήγορα.

Χρησιμοποίησε λοιπόν τα παραπάνω “όπλα”, αλλά αν ο πυρετός δεν πέφτει ή αν οι μέρες περνούν και
δεν αισθάνεσαι καλύτερα, είναι απαραίτητο να απευθυνθείς σε έναν γιατρό, ώστε να σε βοηθήσει με
την κατάλληλη θεραπεία.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς αντιλαμβανόμαστε ότι έχουμε αποδυναμωμένες άμυνες

Πως μπορούμε να υποστηρίξουμε το ανοσοποιητικό μας σύστημα τον Χειμώνα;

Η νέα καμπάνια της GSK Consumer Healthcare για την αξία της αυτοφροντίδας

Ο ψευδάργυρος μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση λοιμώξεων της αναπνευστικής οδού

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης. 

Τα 5 μυστικά των πολύ δυναμικών γυναικών

Γυναίκα δυναμισμός: Ζούμε σε έναν κόσμο άκρως ανταγωνιστικό. Έτσι, αν θέλουμε να είμαστε επιτυχημένοι, πρέπει να έχουμε ένα σύνολο συνηθειών που μας κάνουν έξυπνους και δυναμικούς, καταφέρνοντας να ξεχωρίσουμε και να αφήσουμε το σημάδι μας ανεξίτηλο στον χρόνο.

Επιστρέφοντας στην άσκηση μετά τη γέννα

Αθλητισμός: Συνήθως, καλό είναι να περιμένετε μέχρι τον μεταγεννητικό έλεγχο των 6 εβδομάδων πριν ξεκινήσετε οποιαδήποτε άσκηση υψηλής έντασης, όπως αερόμπικ ή τρέξιμο.