Αυτοφροντίδα

Καφές αφυδάτωση: Μπορεί ο καφές να μας αφυδατώσει;

Καφές αφυδάτωση: Μπορεί ο καφές να μας αφυδατώσει;

Καφές αφυδάτωση: Ο καφές μερικές φορές παίρνει μια κακή μορφή ως ανθυγιεινή καθώς κατά κύριο λόγο αφυδατώνει.

Ο καφές έχει πολλούς θαυμαστές, υπάρχει όμως ένα μεγάλο πιθανό μειονέκτημα. Ο καφές μερικές φορές παίρνει μια κακή μορφή ως ανθυγιεινή καθώς κατά κύριο λόγο αφυδατώνει. Η μεγάλη σύγχυση προέρχεται από μια παρεξήγηση σχετικά με το τι κάνει η καφεΐνη στο σώμα σας, λέει ο S. Adam Ramin MD, ουρολόγος με έδρα το Λος Άντζελες και ιατρικός διευθυντής των ειδικών για τον καρκίνο της ουρολογίας. «Η καφεΐνη είναι ένα ήπιο διουρητικό, που σημαίνει ότι αυξάνει την ανάγκη σας για ούρηση, άρα με αυτή την έννοια χάνετε περισσότερο νερό από ό,τι αν δεν είχατε πιει καφέ», εξηγεί ο Δρ Ramin. «Ωστόσο, επειδή κάτι είναι διουρητικό δεν σημαίνει ότι θα σας αφυδατώσει αυτόματα και το αποτέλεσμα σε αυτή την περίπτωση είναι ελαφρύ. Ο καφές είναι ως επί το πλείστον νερό, οπότε αντικαθιστάς αυτό που χάνεις».

Μια μετα-ανάλυση (μια ερευνητική εργασία που εξετάζει πολλαπλές μελέτες για το ίδιο θέμα) που δημοσιεύτηκε στο περιοδικό PLoS One  με κριτές  κατέληξε στο συμπέρασμα ότι «ο καφές, όταν καταναλώνεται με μέτρο, παρέχει παρόμοιες ενυδατικές ιδιότητες με το νερό». Ένα εύρημα σε μέρος αυτής της έρευνας ήταν ότι οι ενήλικες που έπιναν από τρία έως έξι φλιτζάνια καφέ την ημέρα δεν εμφάνισαν διαφορά στην ενυδάτωση -όπως φαίνεται από τη μέτρηση δεικτών τόσο στο αίμα όσο και στα ούρα- σε σύγκριση με αυτούς που έπιναν την ίδια ποσότητα καθαρού νερού. Στην ερώτηση «Σε αφυδατώνει ο καφές;» προσθέτει η Amanda A. Kostro Miller, RD, αδειούχος διαιτολόγος διατροφολόγος στο Nashville, TN: «Στο παρελθόν, οι άνθρωποι συχνά συμβουλεύονταν να αποφεύγουν να πίνουν καφέ εάν ήθελαν να παραμείνουν καλά ενυδατωμένοι, αλλά αυτό είναι ένας μύθος». Ακόμα καλύτερα? «Μπορείτε να υπολογίζετε τον καφέ στους καθημερινούς σας στόχους ενυδάτωσης», λέει αυτός ο ειδικός σε θέματα διατροφής.

Ο καφές δεν πρέπει να αντικαθιστά το νερό

Αν και ο καφές μπορεί να είναι ενυδατικός, δεν σημαίνει ότι πρέπει να τον πίνετε ως μοναδική πηγή ενυδάτωσης, λένε οι ειδικοί μας. Εάν πίνετε καφέ αποκλείοντας το νερό, μπορεί να βλάψει την υγεία σας, να σας προκαλέσει νευρικότητα, άγχος και να διαταράξει τον ύπνο σας. «Δεν συνιστώ να χρησιμοποιείτε τον καφέ ως κύρια πηγή ενυδάτωσης, καθώς ο υπερβολικός καφές μπορεί να βλάψει τα νεφρά σας», λέει ο Δρ Ramin. «Μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο εμφάνισης λίθων στα νεφρά λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς του σε οξαλικά και να επιδεινώσει τα συμπτώματα μιας υπερδραστήριας κύστης».

Το κλειδί, λέει ο Kostro, είναι το μέτρο. «Οι Διατροφικές κατευθυντήριες γραμμές για όλους συνιστούν τον περιορισμό της καφεΐνης σε 400 χιλιοστόγραμμα την ημέρα, που είναι περίπου τρία έως τέσσερα φλιτζάνια καφέ», λέει. “Μετά από αυτό, συνιστώ να μεταβείτε στο νερό.”

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς μπορείτε να φτιάξετε έναν εξαιρετικό ελληνικό καφέ;

Δεν είναι μόνο η καφεΐνη στον καφέ που μας κρατά σε εγρήγορση

Μπορεί ο καφές να βελτιώσει την υγεία μας;

Γιατί δεν πρέπει να πίνουμε καφέ το βράδυ;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.