Αυτοφροντίδα

Διαλογισμός ύπνος: Ο διαλογισμός mindfulness ενισχύει την ποιότητα του ύπνου [vid]

Διαλογισμός ύπνος: Ο διαλογισμός mindfulness ενισχύει την ποιότητα του ύπνου [vid]

Διαλογισμός ύπνος: Μέσω τεχνικών που εστιάζουν στην αναπνοή και φέρνουν την προσοχή του νου στην παρούσα στιγμή, ο διαλογισμός προκαλεί την απόκριση χαλάρωσης που ευνοεί τον ύπνο. Παράλληλα, προωθεί φυσιολογικές αποκρίσεις, όπως μειωμένο καρδιακό ρυθμό, ελεγχόμενη αναπνοή και ενισχυμένα επίπεδα μελατονίνης, σύμφωνα με μελέτες.

Yπολογίζεται ότι περίπου το 10% έως το 60% των ενηλίκων πάσχουν από χρόνια αϋπνία. Αλλά έχετε σκεφτεί ποτέ τον διαλογισμό για να διευκολύνετε τον ύπνο σας; Ενώ πολλοί παράγοντες επηρεάζουν την ικανότητά μας να κοιμόμαστε, το άγχος είναι ένας από τους κύριους ένοχους που εμποδίζει τον ύπνο και μας εμποδίζει να αποκτήσουμε την ποιότητα και τη διάρκεια που χρειάζεται το σώμα μας για να αναζωογονηθεί. Η συνειδητότητα – mindfulness βοηθά στη δημιουργία μιας θετικής συνήθειας ηρεμίας. Τα οφέλη της δε είναι μόνο στα κεφάλι μας, αλλά αφορούν φυσιολογικές αλλαγές που συμβαίνουν στο σώμα.

Η πρακτική του διαλογισμού με την πάροδο του χρόνου μπορεί να είναι ένα ισχυρό μέσο για μεγαλύτερη την ευεξία και καλύτερο ύπνο. Όλο και περισσότερες έρευνες στοχεύουν στη μελέτη του τρόπου με τον οποίο οι αρχές της ενσυνειδητότητας – mindfulness – μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη θεραπεία της αϋπνίας.

Ακολουθούν μερικά από τα οφέλη του διαλογισμού mindfulness στη ρουτίνα πριν τον ύπνο:

  • Μειώνει το στρες και το άγχος. Ιδιαίτερα σε αυτήν την εξαιρετικά αγχωτική περίοδο στον κόσμο, πρέπει να δώσουμε ιδιαίτερη προσοχή στα επίπεδα άγχους μας. Ο διαλογισμός μας βοηθά να απαλλαγούμε από το άγχος ηρεμώντας το μυαλό και προάγοντας μια αίσθηση εσωτερικής γαλήνης.
  • Προκαλεί την απόκριση χαλάρωσης στο σώμα. Μέσω τεχνικών που εστιάζουν στην αναπνοή και φέρνουν την προσοχή του νου στην παρούσα στιγμή, ο διαλογισμός προκαλεί την απόκριση χαλάρωσης που ευνοεί τον ύπνο. Παράλληλα, προωθεί φυσιολογικές αποκρίσεις, όπως μειωμένο καρδιακό ρυθμό, ελεγχόμενη αναπνοή και ενισχυμένα επίπεδα μελατονίνης, σύμφωνα με μελέτες.

 

  • Εξισορροπεί το νευρικό σύστημα. Το αυτόνομο νευρικό σύστημα αποτελείται από δύο μέρη: το ένα μας κρατά σε εγρήγορση -συμπαθητικό νευρικό σύστημα, το άλλο βοηθά στον ύπνο -παρασυμπαθητικό. Χρειαζόμαστε και τα δύο, αλλά συχνά δεν ισορροπούν λόγω του χρόνιου στρες. Ο διαλογισμός έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην υπέρβζση της ανισορροπίας που προκύπτει από την υπερδιέγερση του συμπαθητικού νευρικού συστήματος.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα οφέλη του διαλογισμού στην συναισθηματική και ψυχική υγεία

Η συμβολή του διαλογισμού στην συναισθηματική υγεία και τον περιορισμό του άγχους

Η μπανάνα σύμμαχός σας για έναν υπέροχο ύπνο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

6 Συμβουλές για όμορφη επιδερμίδα

Επιδερμίδα: Εάν θέλετε να εξομαλύνετε τον τόνο του δέρματός σας, υπάρχουν διάφορες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών συμπεριφοράς και φυσικών συστατικών.

7 εκπληκτικά οφέλη για την ψυχική υγεία από τα παιχνίδια με χαρτιά

Επιτραπέζια: Τα παιχνίδια με κάρτες μπορεί να προσφέρουν πολλά εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά οφέλη, που κυμαίνονται από βελτιωμένες μαθηματικές δεξιότητες έως αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης.

Πώς να κοιμηθείτε καλύτερα ενώ έχει ζέστη;

Ύπνος: Η θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει φυσιολογικά λίγο κατά τη διάρκεια του ύπνου και ένα δροσερό περιβάλλον ύπνου είναι ιδανικό για έναν καλό ύπνο.

Ξέρατε ότι το Feng Shui μπορεί να διατηρηθεί και στις διακοπές σας;

Feng Shui: Το Φενγκ Σούι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για να κάνετε αυτό το ονειρεμένο ταξίδι αλλά και κατά τη διάρκεια και μετά το ίδιο το ταξίδι. Σας εξηγούμε πώς χρησιμοποιείτε το Φενγκ Σούι στο ταξίδι.