Αυτοφροντίδα

Διαλογισμός Mindfulness: Πώς μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες [vid]

Διαλογισμός Mindfulness: Πώς μπορεί να επηρεάσει τις γνωστικές λειτουργίες [vid]

Διαλογισμός Mindfulness: Μια μελέτη του 2011 από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ εξέτασε τις επιδράσεις του διαλογισμού στον εγκέφαλο και βρήκε μια σχέση μεταξύ της συνειδητότητας (minfulness) και της επεξεργασίας νέων πληροφοριών.

Τα οφέλη του διαλογισμού είναι εκτεταμένα – και υποστηρίζονται από την επιστήμη. Όσον αφορά την ψυχική υγεία περιλαμβάνουν καλύτερη εστίαση και συγκέντρωση, βελτιωμένη αυτογνωσία και αυτοεκτίμηση, χαμηλότερα επίπεδα άγχους.

Ο διαλογισμός έχει επίσης οφέλη για τη σωματική σας υγεία, καθώς μπορεί να βελτιώσει την ανοχή σας στον πόνο και να βοηθήσει στην καταπολέμηση του εθισμού στις ουσίες.

Πολυάριθμες μελέτες έχουν αποδείξει τα οφέλη της πρακτικής του διαλογισμού. Αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν μειωμένο άγχος, βελτιωμένη συγκέντρωση, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και μειωμένα συμπτώματα κατάθλιψης, για να αναφέρουμε μερικά.

  • Καλύτερη εστίαση και συγκέντρωση

Ο διαλογισμός σας βοηθά να εστιάσετε στο παρόν, το οποίο μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωσή σας σε άλλες εργασίες της καθημερινής ζωής.

Μια μελέτη του 2011 από την Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ εξέτασε τις επιδράσεις του διαλογισμού στον εγκέφαλο και βρήκε μια σχέση μεταξύ της συνειδητότητας (minfulness) και της επεξεργασίας νέων πληροφοριών.

Οι ερευνητές εξέτασαν τον εγκέφαλο 17 ατόμων πριν και μετά τη συμμετοχή σε πρόγραμμα διαλογισμού οκτώ εβδομάδων. Οι σαρώσεις εγκεφάλου έδειξαν αύξηση της φαιάς ουσίας στα μέρη του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για τη μάθηση, τη μνήμη και τη συναισθηματική ρύθμιση.

Επιπλέον, μια μελέτη του 2016 από ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon έδειξε πώς ο διαλογισμός της προσοχής μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση και τη λήψη αποφάσεων. Η μελέτη περιελάμβανε 35 άνεργους ενήλικες που αναζητούσαν εργασία. Η μία ομάδα συμμετείχε σε ένα τριήμερο πρόγραμμα χαλάρωσης χωρίς στοιχεία διαλογισμού mindfulness, ενώ η άλλη ομάδα συμμετείχε σε τρεις ημέρες διαλογισμού mindfulness. Οι σαρώσεις εγκεφάλου πριν και μετά έδειξαν αύξηση της συνδεσιμότητας μεταξύ τμημάτων του εγκεφάλου που ελέγχουν την προσοχή για την ομάδα διαλογισμού.

«Οι έρευνες δείχνουν ότι μπορούμε πραγματικά να εκπαιδεύσουμε την προσοχή μας και τη μετα-επίγνωσή μας, και ότι αυτό είναι μια ικανότητα μάθησης», λέει ο Richard Davidson, PhD, καθηγητής ψυχολογίας και ψυχιατρικής στο Πανεπιστήμιο του Wisconsin-Madison και ιδρυτής του Center for Healthy Minds.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

O διαλογισμός παρεμβαίνει σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την κατάθλιψη

Πώς ο διαλογισμός μπορεί να βοηθήσει στη γενικευμένη διαταραχή άγχους

Πάρτε μια βαθιά ανάσα και διαβάστε τα οφέλη της για την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Φυσικές θεραπείες για το άγχος

Άγχος Αυτοφροντίδα: Η αντιμετώπιση του άγχους μπορεί να είναι πολύπλευρη. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση στη ψυχοθεραπεία. Ενώ άλλοι επωφελούνται από τη λήψη φαρμάκων, κι άλλοι από τις φυσικές θεραπείες. Με τις τελευταίες θα ασχοληθούμε στο κείμενο που ακολουθεί.

Ο διαλογισμός είναι το τέλειο εργαλείο φροντίδας του εαυτού

Αυτοφροντίδα διαλογισμός: Το να παρέχουμε στον εαυτό σας «χρόνο για μας» μας βοηθά να χαλαρώσουμε, μας επιτρέπει να ανακαλύψουμε τον εαυτό μας και τελικά βελτιώνουμε την ευτυχία και την ικανοποίησή μας από τη ζωή, επειδή συντονιζόμαστε με τον εαυτό μας και με αυτό που επιθυμούμε.