Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα τύποι: Ποιοι είναι οι έξι τύποι της αυτοφροντίδας και σε τι εστιάζουν;

Αυτοφροντίδα τύποι: Ποιοι είναι οι έξι τύποι της αυτοφροντίδας και σε τι εστιάζουν;

Αυτοφροντίδα τύποι: Η αυτοφροντίδα χωρίζεται σε έξι διακριτούς τύπους, που περιλαμβάνουν συναισθηματικές, σωματικές, κοινωνικές, πρακτικές, πνευματικές και νοητικές πτυχές.

Η αυτοφροντίδα έχει να κάνει με τις δραστηριότητες και τις πρακτικές που επιλέγουμε να κάνουμε σε μόνιμη ή τακτική βάση για τη διατήρηση και την ενίσχυση της υγείας και της ευεξίας μας. Επίσης βοηθά στην πρόληψη του στρες και του άγχους και καταπολεμά με κάθε τρόπο την κατάθλιψη. Με την ενσωμάτωση δραστηριοτήτων αυτοφροντίδας σε καθημερινή βάση όπως για παράδειγμα μια βόλτα ή μια συνάντηση με φίλους, δίνεις στο σώμα σου λίγο χρόνο ξεκούρασης, επαναφοράς και αναζωογόνησης.

Η αυτοφροντίδα είναι ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής ζωής. Ωστόσο σε περιόδους αβεβαιότητας όπως η πρωτόγνωρη κατάσταση με τον COVID-19 η ανάγκη για αυτοφροντίδα είναι επιτακτική. Είναι συχνά το πρώτο πράγμα που θυσιάζετε λόγω του γεγονότος ότι όλη η ζωή είναι απασχολημένη και αγχωτική. Φροντίζοντας όμως τη δική σας ευημερία μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας να τα βγάλετε πέρα και σε τέτοιου είδους καταστάσεις. Υπάρχουν έξι τύποι αυτοφροντίδας που αν όλοι αυτοί μπορούν να συρρικνωθούν σε μία ή δύο δραστηριότητες τότε θα είναι ευχής έργον.

Έξι τρόποι αυτοφροντίδας

  1. Συναισθηματική
  2. Σωματική
  3. Κοινωνική
  4. Πρακτική
  5. Νοητική
  6. Πνευματική

Η συναισθηματική αυτοφροντίδα αφορά δραστηριότητες που σας βοηθούν να συνδεθείτε, να επεξεργαστείτε και να αναλογιστείτε ένα πλήρες φάσμα συναισθημάτων. Στη συναισθηματική αυτοφροντίδα περιλαμβάνονται παραδείγματα όπως επισκέψεις σε έναν θεραπευτή, δημιουργία έργων τέχνης, η διδαχή κάποιου μουσικού οργάνου. Στη σωματική αυτοφροντίδα περιλαμβάνονται δραστηριότητες που μπορείτε να κάνετε και να βελτιώσουν την ευεξία της σωματικής σας υγείας. Τέτοια παραδείγματα είναι μια βόλτα στα διαλείμματα της δουλειάς για μεσημεριανό γεύμα, οκτώ ώρες ύπνου την ημέρα, ενυδάτωση οργανισμού κτλ.

Από την άλλη μεριά, η κοινωνική αυτοφροντίδα περιλαμβάνει δραστηριότητες που καλλιεργούν και εμβαθύνουν τις σχέσεις με ανθρώπους στη ζωή σας. Τέτοια παραδείγματα είναι ένα brunch με φίλους, ένα ρομαντικό ραντεβού και χρόνος για να τηλεφωνείτε τακτικά στη μαμά σας. Στην πρακτική αυτοφροντίδα περιλαμβάνονται εργασίες που είναι ικανές να εκπληρώσουν βασικές πτυχές της ζωής σας για να αποτρέψετε μελλοντικές αγχωτικές καταστάσεις όπως για παράδειγμα τη δημιουργία προϋπολογισμού, την παρακολούθηση μαθημάτων επαγγελματικής ανάπτυξης και την οργάνωση της ντουλάπας σας.

Στον τομέα της νοητικής αυτοφροντίδας περιλαμβάνεται οποιαδήποτε δραστηριότητα διεγείρει το μυαλό ή τη διάνοιά σας με τρανταχτά παραδείγματα όπως το διάβασμα ενός βιβλίου, η λύση ενός παζλ, το σκάκι ή ακόμη και η επίσκεψη σε ένα μουσείο. Η πνευματική αυτοφροντίδα περιλαμβάνει δραστηριότητες που θρέφουν το πνεύμα σας και σας επιτρέπουν να σκέφτεστε πάνω από όλα τον εαυτό σας. Η πνευματική φροντίδα του εαυτού δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι μόνο θρησκευτική γιατί κάλλιστα μπορεί να είναι διαλογισμός, γιόγκα, να γίνεις ένα με τη φύση, να αφιερώνεις χρόνο για αυτοστοχασμό κτλ.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Συμβουλές ύπνου: 5 βήματα για έναν καλύτερο ύπνο

Φυσικές θεραπείες που ανακουφίζουν το άγχος

Καλομάθετε τον εαυτό σας με ένα δώρο αυτοφροντίδας

Έξυπνοι τρόποι για να φροντίσετε αποτελεσματικά τον εαυτό σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ρευματικές παθήσεις: Άσκηση και η ΓΣ θεραπεία μειώνουν την κόπωση

Φλεγμονώδεις ρευματικές παθήσεις: Η σωματική δραστηριότητα και οι θεραπείες γνωστικής συμπεριφορικής προσέγγισης μπορούν να βελτιώσουν σημαντικά την κόπωση σε άτομα με παθήσεις όπως η ρευματοειδής αρθρίτιδα, η αξονική σπονδυλίτιδα και ο λύκος, σύμφωνα με μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου του Aberdeen.

Το κρύο είναι σύμμαχός σας στην απώλεια βάρους-Μελέτη

Μεταβολικό σύνδρομο: Η έκθεση σε χαμηλές θερμοκρασίες μπορεί να λύσει το πρόβλημα της χρόνιας φλεγμονής που σχετίζεται με την παχυσαρκία, ενώ βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και την ανοχή στη γλυκόζη, μέσω της ενεργοποίησης του καφέ λίπους.

Οφέλη της άσκησης στην εγκυμοσύνη

Αθλητισμός: Η τακτική άσκηση και η διατήρηση ενός υγιεινού τρόπου ζωής κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης σας βοηθούν να παραμείνετε υγιείς και σε φόρμα. Η άσκηση επιτρέπει επίσης τη σωστή στάση του σώματος και μειώνει τις ενοχλήσεις όπως ο πόνος στην πλάτη και ο λήθαργος.

Άτομα με Πάρκινσον στρέφονται στην πυγμαχία για να επιβραδύνουν την ασθένεια

Μποξ αυτοφροντιδα: Η νόσος του Πάρκινσον μπορεί να προκαλέσει επιδείνωση των κινητικών δεξιοτήτων, της ισορροπίας, της ομιλίας και των αισθητηριακών λειτουργιών και δεν υπάρχει θεραπεία, γεγονός που καθιστά τον αγώνα για την επιβράδυνση της εξέλιξής του υψηλή προτεραιότητα για τους ασθενείς.

Πώς θα αντιμετωπίσετε τα εγκαύματα από τον ήλιο;

Ηλιακό Έγκαυμα: Τους καλοκαιρινούς μήνες, πολλοί άνθρωποι καίγονται από τον ήλιο. Αυτό συμβαίνει λόγω μειωμένης εφαρμογής αντηλιακού. Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να φροντίσετε τα εγκαύματα αυτά.

Οφέλη της κολύμβησης για την υγεία, σύμφωνα με το CDC

Κολύμβηση: Μόλις δυόμισι ώρες αερόβιας σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως κολύμπι, ποδηλασία ή τρέξιμο, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, αναφέρουν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.