Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Κλάψτε για ανακούφιση από το άγχος και θεραπεία

Αυτοφροντίδα: Κλάψτε για ανακούφιση από το άγχος και θεραπεία

Αυτοφροντίδα: Ίσως νιώθετε τα αποτελέσματα του roller coaster του 2020 - και τώρα του 2021.

Δεν είσαι μόνος. Οι απότομες αναρριχήσεις και οι ελεύθερες πτώσεις μας έχουν κλονίσει όλους λίγο.

Δοκιμάστε το κλάμα

Ένας τρόπος για να επιβιώσετε σε μια επισφαλή βόλτα με τρενάκι στο λούνα παρκ είναι να το αφεθείτε – να ουρλιάξετε, να γελάσετε ή να κλάψετε – ενώ εξακολουθείτε να είστε ευγενικοί με αυτούς που βρίσκονται γύρω σας. Μπορεί να χρειαστείτε μια καλή παλιομοδίτικη κραυγή, μια μέθοδο αυτο-καταπραϋντική. Ενώ οι αντιλήψεις για το κλάμα τείνουν να διαφέρουν από πολιτισμό σε πολιτισμό, στους δυτικούς πολιτισμούς το κλάμα θεωρείται συχνά ως ανακουφιστικό για το άγχος.

Το κλάμα είναι ένας τρόπος, που συνεχίζει να προσελκύει το ενδιαφέρων των ειδικών ψυχικής υγείας στη σχέση πελάτη-θεραπευτή. Ενώ υπήρχαν ανάμεικτα αποτελέσματα στις μελέτες για το κλάμα, μετά από ένα καλό και βαθύ ξέσπασμα, πιθανότατα θα αισθανθείτε ότι έχει αυξηθεί ένα βάρος. Στην πραγματικότητα, υπάρχουν κάποιοι στα θεραπευτικά επαγγέλματα που έχουν επινοήσει τον όρο «κλάμα που θεραπεύει» (CTH) για να περιγράψουν τα πιθανά οφέλη του κλάματος.

Συνέπειες του να μην κλαις

Αντίθετα, μπορεί να υπάρχουν συνέπειες στην αποφυγή του κλάματος, συμπεριλαμβανομένης της πιθανότητας να έχετε περισσότερες προκλήσεις συναισθηματικά να συνδέεστε με άλλους. Αυτές οι συνέπειες αφορούν τα σώματά μας, που αισθάνονται τις επιπτώσεις της κράτησης στο άγχος, συμπεριλαμβανομένου του στόματος και της γνάθου. Ίσως σφίγγετε τα δόντια σας ή αισθάνεστε σφίξιμο στους ώμους ή την πλάτη σας.

Το κλάμα δεν προσφέρει μόνο μια προσωρινή ανακούφιση από το άγχος («θεραπεία κλάματος», όπως χρησιμοποιήθηκε για τους επιζώντες από καρκίνο του μαστού), αλλά μπορεί επίσης να απελευθερώσει τον παλιό πόνο και το τραύμα που έχουμε κρατήσει – ειδικά εάν είμαστε ανοιχτοί στο να κοιτάξουμε τον προηγούμενο πόνο. Απελευθερώστε το και αφήστε το να φύγει – με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο ή με κάποιο θεραπευτή.

Journaling και κλάμα

Μπορεί να διαπιστώσετε ότι ο συνδυασμός journaling και κλάματος απελευθερώνει το συγκρατημένο συναίσθημα και το άγχος. Το journaling περιλαμβάνει ελεύθερη γραφή, χωρίς να λογοκρίνεται το αποτέλεσμα. Συχνά αυτό προκαλεί τον παλιό, αποθηκευμένο πόνο που πρέπει να απελευθερωθεί, συμπεριλαμβανομένου του έντονου κλάματος.

Απελευθερώστε τα δάκρυα

Ίσως αποφασίσετε να παρακολουθήσετε μια συναισθηματική ταινία για να ξεκινήσουν τα δάκρυα να ρέουν ή να σκεφτείτε μια συγκεκριμένη απώλεια στη ζωή σας – όπως η απώλεια ενός αγαπημένου ατόμου ή ενός κατοικίδιου. Ό, τι κι αν πρέπει να κάνετε, αφήστε αυτά τα δάκρυα να ρέουν όταν νιώθετε την ανάγκη. Εάν βρεθείτε να αισθάνεστε ανυπόφορα από πόνο, απώλεια ή θλίψη, φροντίστε να επικοινωνήσετε με ένα έμπιστο αγαπημένο σας πρόσωπο ή με κάποιον σύμβουλο ψυχικής υγείας.

 

Ας μετατρέψουμε αυτή τη βόλτα με τρενάκι σε μια εκδρομή αυτοφροντίδας. Απελευθερώστε το και αφήστε το να φύγει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πέντε πρακτικές αυτοφροντίδας για κάθε τομέα της ζωής σας

Μήπως σε αγχώνει η αυτοφροντίδα;

Τι να κάνω όταν δεν είμαι σίγουρος ποιος άνθρωπος είμαι κάθε στιγμή

Αν νιώθεις χαμένος θέσε κάποιες ερωτήσεις στον εαυτό σου για να δεις πού βρίσκεσαι

Αισθάνομαι χαμένος: Οι ερωτήσεις που πρέπει να θέσεις στον εαυτό σου. Όταν αισθάνεστε χαμένοι, μπορούν να σας συνοδεύσουν σπασμωδικά συναισθήματα για το ποιοι είστε ή για το πού πηγαίνετε. Αυτές οι κρίσεις μπορούν να προκαλέσουν φουρτούνες που νομίζατε ότι ήταν ήρεμες. Ωστόσο, η καλύτερη απάντηση μπορεί να ξεκινήσει με την υποβολή μερικών ερωτήσεων.

Δείτε την απάντηση στο δίλημμα "καρδιά ή λογική"

Πολλές φορές η καρδιά είναι τυφλωμένη από έρωτα και αρνείται να δει το αυτονόητο. Αν για παράδειγμα η συμπεριφορά του συντρόφου μας μάς ταπεινώνει σαν άτομο, η λογική πρέπει να μπει μπροστά και να βάλουμε ένα τέλος.

Πώς να διατηρήσεις την χαρά σου σε μία αγχωτική ζωή

Πώς να είμαι χαρούμενος: Όταν η ζωή είναι αγχωτική εσύ μείνε δυνατός. Πολλοί άνθρωποι αισθάνονται ευέξαπτοι, συγκλονισμένοι, και απλά όχι με τον καλύτερο τρόπο όταν αισθάνονται υπερφορτωμένοι από τις απαιτήσεις στη ζωή τους. Και ενώ μερικά από τα πράγματα που με κάνουν ευτυχισμένο μπορεί να μην είναι όλα πράγματα που σε κάνουν ευτυχισμένο, υπάρχουν κάποια πράγματα που τείνουν να δημιουργούν μια μεγαλύτερη εμπειρία ευτυχίας σχεδόν στη ζωή όλων.