Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Κάντε το καλύτερο δώρο στον εαυτό σας φροντίζοντάς τον

Αυτοφροντίδα: Κάντε το καλύτερο δώρο στον εαυτό σας φροντίζοντάς τον

Αυτοφροντίδα: Εδώ είναι 9 τρόποι για να εξασκήσετε την αυτοφροντίδα και να αγαπάτε τον εαυτό σας άνευ όρων κάθε μέρα.

Η αγάπη για τον εαυτό μπορεί να σημαίνει πολλά διαφορετικά πράγματα από το ένα άτομο στο άλλο. Αλλά όλοι προσπαθούν για την ευτυχία και την ευημερία. Η Ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου είναι προ των πυλών. Και όπως συμβαίνει κάθε χρόνο αυτή την εποχή, θα διαβάζετε για συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να επιλέξετε το καλύτερο δώρο για τον σύντροφό σας. Αλλά τι γίνεται με εσάς; Τι θα γινόταν αν, για μια φορά, αποφασίσατε να κάνετε ένα δώρο στον πιο σημαντικό άνθρωπο στη ζωή σας – εσάς; Ένα διαχρονικό δώρο που θα κρατήσει μια ζωή και θα σας αλλάξει για πάντα; Εδώ είναι 9 τρόποι για να εξασκήσετε την αυτοφροντίδα και να αγαπάτε τον εαυτό σας άνευ όρων κάθε μέρα.

Επιλέξτε το καλύτερο δώρο για τον εαυτό σας

1- Αφιερώστε χρόνο για να σταματήσετε. Η μέρα μόλις ξεκίνησε, και ήδη τρέχετε; Αυτή η τρελή κούρσα ενάντια στο ρολόι σας εμποδίζει να σταματήσετε και να απολαύσετε την παρούσα στιγμή. Πότε ήταν η τελευταία φορά που καθίσατε αναπαυτικά, χωρίς το τηλέφωνό σας, μακριά από τις οθόνες, για να απολαύσετε τον καφέ ή το τσάι σας; Πότε ήταν η τελευταία φορά που ακούσατε πραγματικά ένα πουλί να τραγουδάει ή παρακολουθήσατε ένα όμορφο ηλιοβασίλεμα;

2- Αφιερώστε χρόνο στον εαυτό σας. Ξοδεύουμε τη ζωή μας φροντίζοντας τους άλλους, βάζοντας τις ανάγκες τους πάνω από τις δικές μας. Τι θα γινόταν αν, για μια φορά, μάθατε να αφιερώνετε τακτικά λίγο χρόνο για να συναντήσετε τον εαυτό σας; Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος να επανασυνδεθείτε με τον εαυτό σας. Εκμεταλλευτείτε την ευκαιρία να κάνετε πράγματα που σας αρέσουν: μια ρουτίνα περιποίησης, μια βόλτα μακριά από τη φασαρία της καθημερινότητας, μαθήματα τέχνης ή χορού κ.λπ. Αυτό που είναι σημαντικό είναι να βρείτε κάτι που σας κάνει να νιώθετε καλά.

3- Γιορτάστε τις νίκες σας, όσο μικρές κι αν είναι… Είστε ο τύπος του ανθρώπου που βλέπει το ποτήρι μισογεμάτο ή μισοάδειο; Το να αναγνωρίζετε τις μικρές σας νίκες σε καθημερινή βάση είναι ένας άλλος τρόπος να εξασκήσετε την αυτοφροντίδα. Σε βοηθάει να εκτιμάς όσα έχεις πετύχει, σου δίνει κίνητρο και σου υπενθυμίζει πόσο καταπληκτικός είσαι. Τα σπουδαία πράγματα είναι το άθροισμα μικρών πραγμάτων και μην το ξεχνάτε ποτέ αυτό.

4- Να είστε πιο επιεικής με τον εαυτό σας. Η τελειότητα δεν είναι αυτού του κόσμου. Σταματήστε να βάζετε μη ρεαλιστικούς στόχους για τον εαυτό σας. Γιατί συγχωρείς τους άλλους πιο εύκολα από τον εαυτό σου; Άλλωστε και εσύ είσαι άνθρωπος, με τις αδυναμίες, τις αδυναμίες και τα ελαττώματά σου… Αυτό δεν είναι που σε κάνει μοναδικό; Αποδεχτείτε τον εαυτό σας όπως είστε και θεωρήστε τα λάθη σας ως ευκαιρίες για να μάθετε, να βελτιωθείτε και όχι να αυτομαστιγώνετε.

5- Περιβάλλετε τον εαυτό σας με θετικούς ανθρώπους. Με τι είδους άτομα περνάτε περισσότερο χρόνο; Άνθρωποι που σας παρακινούν, σας ενθαρρύνουν, σας κάνουν να νιώθετε εξαιρετικός ή αντίθετα, άνθρωποι που σας απογοητεύουν, σας κοροϊδεύουν και καταναλώνουν όλη σας την ενέργεια; Τα άτομα της δεύτερης κατηγορίας απλά δεν αξίζουν να είναι στη ζωή σου.

6- Υιοθετήστε έναν υγιεινό τρόπο ζωής. Από τη σωματική δραστηριότητα έως την υγιεινή διατροφή, μικρές αλλαγές στον τρόπο ζωής σας μπορούν να συμβάλουν σε καλύτερη σωματική και ψυχική υγεία. Η σωματική άσκηση βοηθά στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης ορισμένων ασθενειών. Αυξάνει επίσης την παραγωγή ντοπαμίνης και σεροτονίνης (ορμόνες για καλή αίσθηση) και μειώνει την κορτιζόλη (την ορμόνη του στρες). Επιλέξτε δραστηριότητες που σας αρέσουν. Αυτό είναι το κλειδί για να παραμείνετε παρακινημένοι. Το σημαντικό είναι η συνέπεια. Μια υγιεινή διατροφή μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη ορισμένων ασθενειών, στη βελτίωση της ποιότητας του ύπνου και στην προώθηση της καλύτερης ψυχικής υγείας. Από αυτή την άποψη, ανακαλύψτε τις συμβουλές μας για να ενισχύσετε την ψυχική σας υγεία μέσω της τροφής.

7- Μάθετε να λέτε όχι. Πόσες φορές έχετε αναλάβει την ευθύνη να ευχαριστήσετε κάποιον ή από φόβο μην τον προσβάλλετε; Έχετε το δικαίωμα να πείτε όχι, είτε στη δουλειά είτε στην ιδιωτική σας ζωή. Παρά την καλή σας θέληση, δεν μπορείτε να είστε συνεχώς διαθέσιμοι για τους άλλους. Οφείλετε στον εαυτό σας να σκεφτείτε τι είναι καλύτερο για εσάς.

8- Σταματήστε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους. Δυστυχώς ζούμε σε μια κοινωνία που δίνουμε υπερβολική σημασία στην εμφάνιση. Αλλά να θυμάστε ότι δεν χρειάζεται να ακολουθείτε τη ροή. Λάβετε υπόψη ότι οι εμφανίσεις είναι απατηλές. Μάθετε να εκτιμάτε αυτό που έχετε και σταματήστε να ασκείτε περιττή πίεση στον εαυτό σας. Αν προσπαθήσετε να συγκρίνετε τον εαυτό σας με άλλους, θα σκεφτείτε ότι δεν είστε αρκετά καλοί και ότι η ζωή σας είναι πολύ συνηθισμένη. Για να μην αναφέρουμε την ενέργεια που χρειάζεται. Το μόνο άτομο με το οποίο πρέπει να συγκρίνετε τον εαυτό σας είναι ο εαυτός σας.

9- Να θυμάσαι ότι είσαι μοναδικός. Ο καθένας έχει τον δικό του ορισμό της ευτυχίας. Για κάποιους, είναι να κάνουν μια βόλτα στο δάσος, να κάνουν ένα οικογενειακό ταξίδι το Σαββατοκύριακο ή να πίνουν ένα καλό τσάι ακούγοντας τα αγαπημένα τους τραγούδια. Για άλλους, είναι η οδήγηση ενός πολυτελούς αυτοκινήτου, η εξερεύνηση μιας νέας χώρας, το να πηγαίνεις σε ένα εστιατόριο κάθε Σαββατοκύριακο… Είσαι το μόνο άτομο που ξέρει τι σε κάνει ευτυχισμένο. Και δεν χρειάζεται να δικαιολογείτε τον εαυτό σας. Είσαι μοναδικός. Αγκαλιάστε τη μοναδικότητά σας. Όπως είπε ο Όσκαρ Ουάιλντ, να είσαι ο εαυτός σου, όλοι οι άλλοι έχουν ήδη συλληφθεί.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς μπορούν οι γυναίκες να φροντίζουν τον εαυτό τους;

8 Tips για να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας

Συμβουλές αυτοφροντίδας σε ανθρώπους με αυτοάνοσα!

6 συμβουλές αυτοφροντίδας που μπορείτε να κάνετε στο σπίτι

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.