Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Επιστήμονας από τη Γιούτα εξερευνά τα οφέλη της γιόγκα γέλιου [vid]

Αθλητισμός: Επιστήμονας από τη Γιούτα εξερευνά τα οφέλη της γιόγκα γέλιου [vid]

Αθλητισμός: «Το ανθρώπινο σώμα σχεδιάστηκε για να κινείται, όπως κάθε άλλο ζώο», είπε ο Wappett. «Το πρόβλημα με τον σύγχρονο πολιτισμό είναι ότι δεν κινούμαστε αρκετά. Είμαστε ζώα ακριβώς όπως τα ζώα στη φύση, και τα ζώα κινούνται και αυτό τα διατηρεί υγιή». 

Το Φυσικό Κέντρο Πληροφοριών Βιοτεχνολογίας διαπίστωσε ότι το 60-80% των επισκέψεων πρωτοβάθμιας περίθαλψης στις ΗΠΑ σχετίζονται με το άγχος. Ο Matthew Wappett, διευθυντής του Ινστιτούτου Πολιτικής και Πρακτικής Έρευνας για την Αναπηρία του Πανεπιστημίου της Γιούτα, διεξάγει έρευνα για το γέλιο και την επίδραση που μπορεί να έχει σε όσους βιώνουν άγχος και ψυχικές ασθένειες.

«Χρειαζόμαστε κάποιο άγχος στη ζωή μας για να σηκωθούμε από το κρεβάτι το πρωί. Το πρόβλημα είναι ότι συχνά πιέζουμε τον εαυτό μας πάρα πολύ. Και καταλήγουμε σε μια κατάσταση που λέγεται στενοχώρια», δήλωσε ο Wappett. «Και όταν είσαι συνεχώς αγχωμένος, αυτό που τελικά συμβαίνει είναι πολλές φυσιολογικές αλλαγές μέσα στο σώμα που στην πραγματικότητα οδηγούν σε επιδείνωση της ψυχικής και σωματικής υγείας». Σύμφωνα με τον Wappett, το άγχος είναι μια αντίδραση μάχης και φυγής, που έχουν όλα τα ζώα.

Τα τελευταία όταν αντιμετωπίζουν κίνδυνο, μια αντίδραση στρες προκαλεί αύξηση του καρδιακού παλμού και της αρτηριακής τους πίεσης. Αυτό το άγχος τους ωθεί να αποφασίσουν αν θα πολεμήσουν ή θα δραπετεύσουν. Οι άνθρωποι αντιδρούν με τον ίδιο τρόπο. «Ως άνθρωποι, όμως, μπορούμε να κρατάμε την απόκριση στο στρες ανοιχτή όλη την ώρα, γιατί έχουμε αυτόν τον εκπληκτικό εγκέφαλο που μας λέει πόσο τρομερό ήταν το παρελθόν και πόσο απαίσιο θα είναι το μέλλον», επεσήμανε ο Wappett.

Η μελέτη του Wappett για το άγχος και το γέλιο προέκυψε από τις σπουδές του στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ και αργότερα από τη συμμετοχή και την διδασκαλία της γιόγκα γέλιου. Η γιόγκα γέλιου ξεκίνησε στην Ινδία από τον Madan Kataria, ο οποίος θεώρησε ότι το γέλιο είναι υγιές. Τελικά σχεδίασε αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως γιόγκα γέλιου.

Ακολουθεί βίντεο με ασκήσεις γιόγκα γέλιου από τον Madan Kataria:

Η απενεργοποίηση της αντίδρασης στο στρες δεν είναι εύκολη υπόθεση και εκεί έρχονται η γιόγκα, ο διαλογισμός, το γέλιο και η άσκηση. Ο Kyle McMullin, από το USU, εισήχθη πρόσφατα στη puppy yoga στο Elevation Rock Gym στο North Logan και την λάτρεψε. Η Puppy yoga είναι η παραδοσιακή πρακτική της γιόγκα, αλλά είστε περιτριγυρισμένοι από κουτάβια. «Νομίζω ότι αν τα κουτάβια δεν βοηθούν την ψυχική σου υγεία, τι άλλο βοηθάει;», λέει ο ίδιος χαρακτηριστικά.

Ο Αμερικανός γιατρός και καρδιολόγος Herbert Benson μελέτησε την αρτηριακή πίεση και το στρες και διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι μπορούν να απενεργοποιήσουν την απόκριση στο στρες με μια απόκριση χαλάρωσης. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω διαλογισμού και επανάληψης. Είναι σύνηθες στις συνεδρίες γιόγκα και στις συνεδρίες διαλογισμού ο εκπαιδευτής να δίνει έμφαση στην εστίαση στην αναπνοή. Οι επαναλαμβανόμενες ασκήσεις όπως το τρέξιμο, η άρση βαρών και η αναρρίχηση ή δραστηριότητες όπως το πλέξιμο, το ψάρεμα και η ζωγραφική λειτουργούν με παρόμοιο τρόπο.

«Το ανθρώπινο σώμα σχεδιάστηκε για να κινείται, όπως κάθε άλλο ζώο», είπε ο Wappett. «Το πρόβλημα με τον σύγχρονο πολιτισμό είναι ότι δεν κινούμαστε αρκετά. Είμαστε ζώα ακριβώς όπως τα ζώα στη φύση, και τα ζώα κινούνται και αυτό τα διατηρεί υγιή». Ο Wappett δήλωσε περαιτέρω ότι το άγχος έχει άμεση επίδραση στην ψυχική υγεία και τόνισε την ανάγκη για διαλογισμό και άσκηση στην καθημερινή ζωή.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μισή ώρα αυτού του είδους άσκησης την εβδομάδα μπορεί να παρατείνει τη ζωή σας

Η άσκηση μειώνει την φλεγμονή που οδηγεί σε διαβήτη στην μακρά Covid

4 τρόποι που η άσκηση ωφελεί το ανοσοποιητικό σύστημα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς μπορούμε να χαλαρώσουμε το παχύ έντερο μας από τον ερεθισμό;

Ευερέθιστο έντερο: Με απλές αλλαγές διατροφής, διαχείριση του στρες και τακτική άσκηση, μπορείτε να χαλαρώσετε το ευερέθιστο έντερο και να βελτιώσετε τη συνολική υγεία του πεπτικού συστήματος.

Συνήθειες που σκοτώνουν την παραγωγικότητα και πώς να τις κόψετε

Το μεσημεριανό γεύμα ενώ εργάζεστε μπορεί να δημιουργεί την ψευδαίσθηση της παραγωγικότητας υπό το πρόσχημα της πολλαπλής εργασίας, αλλά ο εγκέφαλος δεν μπορεί να συγκεντρωθεί πλήρως σε περισσότερες από μία εργασίες τη φορά. Η έρευνα δείχνει ότι όσο περισσότερες εργασίες προσπαθείτε να κάνετε ταχυδακτυλουργικά, τόσο μεγαλύτερες είναι οι πιθανότητες για ανακρίβειες.

Το ατμόλουτρο μπορεί να βλάψει το δέρμα μας;

Σάουνα: Δεν βλάπτει το δέρμα σας αρκεί να το χρησιμοποιείτε με σύνεση. Μπορείτε να απολαύσετε πραγματικά τα χαλαρωτικά και αποτοξινωτικά οφέλη, αρκεί να ενυδατώνεστε σωστά και να ακούτε το σώμα σας.

Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Απλές συμβουλές για να προστατέψετε τα μαλλιά σας καθώς το καλοκαίρι πλησιάζει

Αναζητήστε ένα αντηλιακό που να προσφέρει προστασία από την υπεριώδη ακτινοβολία και εφαρμόστε το απευθείας στο εκτεθειμένο τριχωτό της κεφαλής κατά μήκος της χωρίστρας σας και κατά μήκος του μήκους εάν είστε έξω για το μεγαλύτερο μέρος της ημέρας.

Η έλλειψη ύπνου αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου;

Σχεδιάζοντας ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου και δημιουργώντας ένα χαλαρωτικό περιβάλλον ύπνου, μπορούμε να βελτιώσουμε την ποιότητα του ύπνου μας και πιθανώς να μειώσουμε τον κίνδυνο εμφάνισης ορισμένων ασθενειών.