Αυτοφροντίδα

Άγχος: Ο διαλογισμός mindfulness μας διδάσκει να είμαστε στο παρόν δίχως προσκολλήσεις [vid]

Άγχος: Ο διαλογισμός mindfulness μας διδάσκει να είμαστε στο παρόν δίχως προσκολλήσεις [vid]

Άγχος: Η πρακτική του στοχαστικού διαλογισμού περιλαμβάνει την εστίαση στην αναπνοή σας και, στη συνέχεια, την επιστροφή του νου σας στο παρόν χωρίς να παρασύρεστε από ανησυχίες για το παρελθόν ή το μέλλον.

Παρόλο που ο διαλογισμός δεν είναι ακόμα mainstream, πολλοί τον ασκούν, με την ελπίδα να καταπoλεμήσουν το άγχος τους, καθώς και προβλήματα υγείας που σχετίζονται με αυτό. Ο διαλογισμός mindfulness, ιδιαίτερα, έχει γίνει πιο δημοφιλής τα τελευταία χρόνια. Η πρακτική του στοχαστικού διαλογισμού περιλαμβάνει την εστίαση στην αναπνοή σας και, στη συνέχεια, την επιστροφή του νου σας στο παρόν χωρίς να παρασύρεστε από ανησυχίες για το παρελθόν ή το μέλλον.

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Johns Hopkins στη Βαλτιμόρη εξέτασαν σχεδόν 19.000 μελέτες για τον διαλογισμό. Τα ευρήματά τους, που δημοσιεύτηκαν στο JAMA Internal Medicine και υποδηλώνουν ότι ο διαλογισμός mindfulness μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση ψυχολογικών προκλήσεων, όπως το άγχος, η κατάθλιψη και ο πόνος.

Η Δρ Elizabeth Hoge, ψυχίατρος στο Κέντρο Άγχους και Διαταραχών Τραυματικού Στρες στο Γενικό Νοσοκομείο της Μασαχουσέτης και επίκουρη καθηγήτρια ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Χάρβαρντ, λέει ότι ο διαλογισμός mindfulness είναι σημαντικός στη θεραπεία του άγχους. «Τα άτομα με άγχος δεν μπορούν να διακρίνουν μεταξύ μιας σκέψης που επιλύει ένα πρόβλημα και μιας ανησυχίας που δεν τους ωφελεί». «Εάν έχετε μη παραγωγικές ανησυχίες», λέει η Δρ Hoge, μπορείτε να εκπαιδεύσετε τον εαυτό σας να βιώνει αυτές τις σκέψεις εντελώς διαφορετικά.

«Μπορεί να σκέφτεστε« άργησα, μπορεί να χάσω τη δουλειά μου αν δεν φτάσω εγκαίρως και θα είναι καταστροφή!» Η συνειδητότητα σας διδάσκει να αναγνωρίσετε αυτή την σκέψη σαν αυτό που είναι, δηλαδή, μία σκέψη! Μια σκέψη δεν είναι μέρος του βασικού εαυτού μου, λέει η Δρ Χόγκ.

Μερικοί άνθρωποι διαπιστώνουν ότι η εκμάθηση τεχνικών διαλογισμού mindfulness και η εξάσκηση τους σε μια ομάδα είναι ιδιαίτερα χρήσιμη, λέει η Δρ Hoge. Η εκπαίδευση για τη μείωση του στρες που βασίζεται στην ενσυναίσθηση, που αναπτύχθηκε από τον Δρ Jon Kabat-Zinn στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου της Μασαχουσέτης στο Worcester, MA, είναι τώρα ευρέως διαθέσιμη σε πολλές χώρες.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

5 απλοί τρόποι για να απαλλαγείτε από το στρες

6 τρόποι να διαχειριστείτε αποτελεσματικά το άγχος

Tips για να ανακουφίσετε το άγχος μέσα σε λίγα λεπτά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η εσωτερική και εξωτερική φροντίδα του εαυτού μας φέρνει ισορροπία

Η αυτοφροντίδα είναι μια πολύ σημαντική συνθήκη που βοηθάει στη διατήρηση και ενίσχυση της ψυχικής υγείας. Όταν μιλάει κανείς για την αυτοφροντίδα, αναφέρεται σε όλους εκείνους τους τρόπους που αξιοποιεί προκειμένου να ενισχύσει την ισορροπία, την ευεξία και τη καλή σωματική και ψυχική κατάσταση για τον ίδιο.

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του άγχους και του στρες

Αθλητισμός: Μελέτες δείχνουν ότι ένας από τους πιο αποτελεσματικούς τρόπους που η γιόγκα βοηθά με το άγχος σας, είναι καθώς ανεβάζει τη διάθεσή σας και σας βοηθά να αναπτύξετε σταδιακά μια περισσότερο αυτο-συμπονετική στάση προς τον εαυτό. 

Δεν παίζει ρόλο μόνο το τι τρώμε αλλά και το πότε το καταναλώνουμε

Αν αποφασίσετε να ακολουθήσετε αυτή την πρακτική, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορείτε να ξαναπάτε σε πάρτι ή σε δείπνο. Όταν ξεπεράσετε το πλαίσιο των 10 ωρών, την επόμενη μέρα μπορείτε να επανέλθετε. Η Manoogian αποδεικνύει πως αυτή η πρακτική μπορεί να μας βοηθήσει να χάσουμε 5% από το βάρος μας, να βελτιώσει την αίσθηση δύναμης και να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

Κρέμες επιβράδυνσης της ανάπτυξης των κυττάρων του δέρματος και ανακούφισης των συμπτωμάτων

Οι κρέμες ψωρίασης μπορεί να είναι η πρώτη γραμμή θεραπείας για πολλούς ανθρώπους. Εάν οι άνθρωποι έχουν ήπια ψωρίαση, μπορεί να είναι σε θέση να την αντιμετωπίσουν με over-the-counter (OTC) κρέμες.