Αυτοφροντίδα

Άγχος Αυτοφροντίδα: Φυσικές θεραπείες για την ανακούφιση του άγχους [vid]

Άγχος Αυτοφροντίδα: Φυσικές θεραπείες για την ανακούφιση του άγχους [vid]

Άγχος Αυτοφροντίδα: Η αντιμετώπιση του άγχους μπορεί να είναι πολύπλευρη. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση στη ψυχοθεραπεία. Ενώ άλλοι επωφελούνται από τη λήψη φαρμάκων, κι άλλοι από τις φυσικές θεραπείες. Με τις τελευταίες θα ασχοληθούμε στο κείμενο που ακολουθεί.

Ως έναν βαθμό το άγχος είναι ένα φυσιολογικό μέρος της ζωής. Μάλιστα, σε πολλές περιπτώσεις, μια μικρή ποσότητα άγχους κάθε τόσο μπορεί να είναι καλό, καθώς σας βοηθά να έχετε επίγνωση των πιθανών κινδύνων και σας παρακινεί να είστε προετοιμασμένοι για αυτούς. Για πολλούς ανθρώπους, ωστόσο, το άγχος εμφανίζεται πιο συχνά κι άλλοι το βιώνουν σχεδόν κάθε μέρα. Οι αγχώδεις διαταραχές όπως η γενικευμένη αγχώδης διαταραχή, η διαταραχή πανικού ή οι φοβίες μπορούν να επηρεάσουν τις καθημερινές δραστηριότητες, την εργασία και την προσωπική τους ζωή. Η αντιμετώπιση του άγχους μπορεί να είναι πολύπλευρη. Πολλοί άνθρωποι βρίσκουν ανακούφιση στη ψυχοθεραπεία. Ενώ άλλοι επωφελούνται από τη λήψη φαρμάκων, κι άλλοι από τις φυσικές θεραπείες. Με τις τελευταίες θα ασχοληθούμε στο κείμενο αυτό.

Φυσικές θεραπείες για το άγχος

Οι φυσικές θεραπείες για το άγχος είναι αυτές που δεν περιλαμβάνουν συμβατικά φάρμακα (φάρμακα που παίρνετε από γιατρό ή επαγγελματία υγείας), αλλά φυτικά φάρμακα, βότανα, αρωματοθεραπεία και δραστηριότητες που προάγουν τη χαλάρωση. Μερικοί άνθρωποι με άγχος χρησιμοποιούν φυσικές θεραπείες μαζί με συμβατικές θεραπείες για να βρουν ανακούφιση.

Μερικά παραδείγματα φυσικών θεραπειών για το άγχος περιλαμβάνουν:

  • Άσκηση

Η άσκηση δεν είναι μόνο καλή για τη σωματική σας υγεία. είναι επίσης ευεργετική για την ψυχή. Μελέτες δείχνουν ότι η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άγχους. Όταν είστε φυσικά ενεργοί, το σώμα σας να απελευθερώσει ενδορφίνες, οι οποίες είναι ορμόνες που προάγουν την καλή διάθεση.

  • Φυτικά φάρμακα

Πολλά διαφορετικά βότανα και συμπληρώματα βοτάνων μπορεί να συμβάλλουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άγχους, βοηθώντας σας να χαλαρώσετε και να νιώσετε πιο ήρεμοι. Για παράδειγμα, μελέτες δείχνουν ότι το χαμομήλι μπορεί να βοηθήσει με συμπτώματα γενικευμένης αγχώδους διαταραχής. Μπορείτε να βρείτε πολλά από τα φυσικά συμπληρώματα σε μορφή κάψουλας, ή να τα καταναλώσετε σε μορφή αφεψήματος για να χαλαρώσετε.

  • Αρωματοθεραπεία

Η αρωματοθεραπεία περιλαμβάνει τη χρήση αιθέριων ελαίων για τη βελτίωση της υγείας και της συνολικής ευεξίας. Πολλές μυρωδιές μπορούν να σας βοηθήσουν να τονώσετε τη διάθεσή σας, να χαλαρώσετε και να μειώσετε το άγχος. Υπάρχουν διάφοροι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα αιθέρια έλαια. Μεταξύ άλλων, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε έναν διαχυτή, να βάλετε μερικές σταγόνες σε ένα βραχιόλι με χάντρες λάβας ή να αναμίξετε το αγαπημένο σας άρωμα σε ένα λάδι φορέα και να το εφαρμόσετε στον καρπό ή το λαιμό σας. Η λεβάντα είναι ένα παράδειγμα αιθέριου ελαίου με χαλαρωτική και αγχολυτική δράση.

  • Ασκήσεις βαθιάς αναπνοής

Η γρήγορη, ρηχή αναπνοή είναι ένα κοινό σύμπτωμα του άγχους. Η αναπνοή με αυτόν τον τρόπο μπορεί να αυξήσει τον καρδιακό σας ρυθμό, να σας κάνει να αισθάνεστε ζάλη και μπορεί ακόμη και να αυξήσει τον κίνδυνο κρίσης πανικού. Η βαθιά αναπνοή περιλαμβάνει τη λήψη εσκεμμένα βαθιών και μετρημένων αναπνοών για την αποκατάσταση των φυσιολογικών αναπνευστικών μοτίβων, που μπορούν να βοηθήσουν στη μείωση του άγχους.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tips για να διαχειριστείτε αποτελεσματικά το άγχος

Τεχνικές αυτοφροντίδας για την ανακούφιση από το στρες

Η αυτοφροντίδα ως βασικό κλειδί στη διαχείριση του άγχους

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κάντε την οικονομική ευεξία μέρος του σχεδίου αυτοφροντίδας σας

Budgeting: Το οικονομικό άγχος μπορεί να μετατραπεί σε σωματικές παθήσεις, όπως καρδιακές παθήσεις και κακή έκβαση για άλλες ασθένειες. Τα χρήματα είναι επίσης μια από τις κύριες αιτίες διαζυγίων.

Πώς να αντιμετωπίσετε το πρήξιμο στην κοιλιά

Πρήξιμο κοιλιά: Οι ασκήσεις, τα συμπληρώματα και τα μασάζ μπορούν να βοηθήσουν στη γρήγορη μείωση του φουσκώματος και οι απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να αποτρέψουν την επανεμφάνισή του.

7 Tips για τη φροντίδα του εαυτού σας

Ηρεμία και χαλάρωση: Προσθέστε στο πρόγραμμά σας τη φροντίδα του εαυτού σας και γίνετε εσείς η προτεραιότητά σας. Μάθετε εδώ πώς θα το καταφέρετε αυτό.

Το πρώτο lockdown αύξησε τη δημιουργικότητά μας

Κορωνοϊός ψυχική υγεία: Τα lockdown για τον COVID-19 μπορεί να έχουν περιορίσει πολλούς ανθρώπους στα σπίτια τους, αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι αυτά τα όρια δεν εμπόδισαν τους ανθρώπους να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Θα μπορούσε αυτή η δημιουργικότητα να έχει τροφοδοτηθεί από άγνωστα συναισθήματα ή, ίσως, περισσότερο ελεύθερο χρόνο; 

Πρόγραμμα άσκησης βοηθά τους ηλικιωμένους να αυτοεξυπηρετούνται

Αθλητισμός: Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε την άσκηση -- και οι σωστές δραστηριότητες μπορεί να σας βοηθήσουν να παραμείνετε ανεξάρτητοι και να αυτοεξυπηρετείστε ακόμη και σε μεγάλη ηλικία.

Γνωρίστε τα μυστικά για ένα ανώδυνο και χαλαρωτικό ξύρισμα

Ξύρισμα ποδιών: Μπορεί το ξύρισμα να αποτελεί τον πιο ανώδυνο τρόπο για την απομάκρυνση των τριχών, αλλά συχνά προκαλούνται μολύνσεις και ξηροδερμία. Ας αποφύγουμε τους τραυματισμούς κι ας μάθουμε τους τρόπους που θα μας κάνουν να έχουμε ένα τέλειο και λείο αποτέλεσμα.