ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος Στάση: Ο ρόλος της στη γενική υγεία του σώματος και του προσώπου μας

Ύπνος Στάση: Ο ρόλος της στη γενική υγεία του σώματος και του προσώπου μας

Ο ύπνος με το κεφάλι υπερυψωμένο πάνω από την καρδιά βοηθά στην ανακούφιση από τη συμφόρηση και στην αποφυγή της απόφραξης των ρινικών οδών.

Ύπνος Στάση: Μια ανασκόπηση του 2019 διαπίστωσε ότι ο ύπνος ανάσκελα και στο πλάι σχετίζεται με λιγότερο πόνο στη σπονδυλική στήλη από ό,τι ο ύπνος μπρούμυτα. Πολλοί άνθρωποι κοιμούνται στο πλάι, σε εμβρυακή στάση ή μπρούμυτα. Αν και μπορεί να έχουμε συνδυάσει οπτικά αυτή τη στάση ύπνου με λογοτεχνικούς χαρακτήρες όπως βρικόλακες, ζόμπι και τον Φρανκενστάιν, αποδεικνύεται ότι ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να είναι μια απλή, οικονομικά αποδοτική λύση για πλήθος παθήσεων: από θέματα ύπνου μέχρι προβλήματα υγείας. Μπορεί επίσης να φαίνεται άβολος τρόπος για να πέσετε για ύπνο, αλλά πιθανότατα αξίζει τον κόπο.

Η επιστήμη πίσω από τον ύπνο

Πολλοί το αγνοούσαμε, αλλά αποδεικνύεται ότι αυτή η στάση ύπνου προσφέρει πλήθος πλεονεκτημάτων για την υγεία που ίσως να μην έχουμε λάβει υπόψη μας. Συγκεκριμένα:

– διατηρεί τη σπονδυλική στήλη ευθυγραμμισμένη

– μειώνει τους πονοκεφάλους έντασης

– μειώνει την πίεση στο στήθος

– ανακουφίζει από τη συσσώρευση ιγμορείων

– αποτρέπει τις ρυτίδες και τους ερεθισμούς στο πρόσωπο.

Όσον αφορά τα βρέφη, η Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής συνιστά τα μωρά να κοιμούνται ανάσκελα για να μειωθεί ο κίνδυνος αιφνίδιου βρεφικού θανάτου (SIDS). Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στο γεγονός ότι, όταν τα βρέφη κοιμούνται μπρούμυτα, αυξάνεται:

– το ρινικό βακτηριακό φορτίο

– το αναπνευστικό έργο της αναπνοής

– εκκρίσεις των ανώτερων αεραγωγών.

Μια ανασκόπηση του 2019 διαπίστωσε ότι ο ύπνος ανάσκελα και στο πλάι σχετίζεται με λιγότερο πόνο στη σπονδυλική στήλη από ό,τι ο ύπνος μπρούμυτα για τους ενήλικες. Αν και ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να έχει οφέλη, σίγουρα δεν είναι η πιο δημοφιλής θέση. Σύμφωνα με μια μελέτη του 2017, οι περισσότεροι άνθρωποι προτιμούν να κοιμούνται στο πλάι καθώς πλησιάζουν στην ενηλικίωση. Είναι ενδιαφέρον ότι η μελέτη σημείωσε ότι τα παιδιά κοιμούνται εξίσου στο πλάι, ανάσκελα και μπρούμυτα.

Η ίδια ανασκόπηση του 2019 που αναφέρθηκε παραπάνω σημείωσε ότι πάνω από το 60% των Ευρωπαίων ενηλίκων προτιμούν την πλάγια θέση. Παρόλα αυτά, υπάρχουν πολλοί λόγοι για να κάνετε την αλλαγή. Ακολουθούν μερικοί μόνο από αυτούς.

7 λόγοι που ο ύπνος ανάσκελα μπορεί να λύσει δυσκολίες στην υγεία μας

Μπορεί να μειώσει τον πόνο στην πλάτη και τον αυχένα

Η θέση ανάσκελα βοηθά στη μείωση της πίεσης στη σπονδυλική στήλη. Αυτή η θέση μιμείται την όρθια στάση. Ο ύπνος μπρούμυτα με το κεφάλι στο πλάι μοιάζει με το να έχουμε το κεφάλι μας γυρισμένο προς μία κατεύθυνση για ώρες ενώ καθόμαστε ή στεκόμαστε, προκαλώντας πόνο. Επίσης, συμπιέζει τη σπονδυλική στήλη επειδή ο αυχένας μας γέρνει προς τα πίσω.

Είναι πολύ πιο εύκολο να ξεκουράζουμε τη σπονδυλική μας στήλη ξαπλώνοντας ανάσκελα, χρησιμοποιώντας μαξιλάρια για άνεση και διατηρώντας τη φυσική καμπύλη της σπονδυλικής στήλης. Μια μελέτη του 2017 σημείωσε ότι ο ύπνος ανάσκελα με τα δύο χέρια στα πλάγια ή στο στήθος είναι ο καλύτερος τρόπος για την πρόληψη του πόνου.

Μπορεί να βελτιώσει την αναπνοή

Αν ξαπλώνετε μπρούμυτα ή στο πλάι, μπορεί να στριμώχνετε το αναπνευστικό σας σύστημα. Το διάφραγμα είναι ο μυς που είναι υπεύθυνος για την αναπνοή και η συμπίεσή του κάνει την αναπνοή μας πιο ρηχή. Πολλαπλές μελέτες έχουν συνδέσει τη βαθιά διαφραγματική αναπνοή κατά την αφύπνιση με μειωμένο άγχος, βελτιωμένη διάθεση και βελτίωση της προσοχής.

Μια μελέτη του 2018 σημείωσε ότι η αργή, βαθιά αναπνοή έχει ως αποτέλεσμα την παραγωγή μελατονίνης, μιας ορμόνης που προάγει τη χαλάρωση, προκαλεί ύπνο και αυξάνει τη δραστηριότητα του παρασυμπαθητικού νευρικού συστήματος.

Μπορεί να μειώσει τα σπυράκια στο πρόσωπο

Το πλύσιμο του προσώπου, η απομάκρυνση των χεριών από το πρόσωπο και η μείωση της κατανάλωσης ζάχαρης αποτελούν συχνές λύσεις για καθαρό δέρμα. Τι γίνεται όμως με αυτό που συμβαίνει ενώ κοιμάστε; Οι μαξιλαροθήκες απορροφούν το σμήγμα από το δέρμα και τα μαλλιά καθώς και υπολείμματα προϊόντων.

Αυτά μεταφέρονται εύκολα στο πρόσωπο ενώ κοιμόμαστε. Αυτό μπορεί να συμβάλει σε δερματικά προβλήματα, όπως μαύρα στίγματα, ακμή, ερυθρότητα και ερεθισμό. Ο ύπνος ανάσκελα κρατά το πρόσωπο μακριά από τη μαξιλαροθήκη και, κατ’ επέκταση, τους ρύπους και τα έλαια που μπορεί να το ερεθίσουν.

Μπορεί να αποτρέψει τις ρυτίδες και τις γραμμές

Ο ύπνος πάνω στο πρόσωπό μας μπορεί να τραβήξει και να ερεθίσει το δέρμα μας, με αποτέλεσμα να δημιουργηθούν ρυτίδες. Όταν το πρόσωπό μας βρίσκεται απευθείας πάνω στο μαξιλάρι, η τριβή που προκύπτει μπορεί να προκαλέσει ρυτίδες και γραμμές. Το ίδιο ισχύει και για το λαιμό, ο οποίος μπορεί να τσαλακωθεί και να τεντωθεί όταν κοιμόμαστε μπρούμυτα. Ο ύπνος ανάσκελα βοηθά επίσης να κρατάμε τα προϊόντα περιποίησης της επιδερμίδας στη θέση τους και μακριά από τη μαξιλαροθήκη.

Μπορεί να μειώσει το πρήξιμο

Όταν ξαπλώνετε σε οποιοδήποτε σημείο του προσώπου σας, τα υγρά συγκεντρώνονται σε αυτή την περιοχή. Η συσσώρευση υγρών προκαλεί πρήξιμο γύρω από τα μάτια και πρήξιμο στο πρόσωπο. Ξαπλώνοντας ανάσκελα, αποφεύγετε αυτή τη συγκέντρωση και μειώνετε το πρήξιμο.

Μπορεί να ανακουφίσει τη συσσώρευση ιγμορείων

Ο ύπνος με το κεφάλι υπερυψωμένο πάνω από την καρδιά βοηθά στην ανακούφιση από τη συμφόρηση και στην αποφυγή της απόφραξης των ρινικών οδών. Όταν το κεφάλι είναι κατεβασμένο, η βλέννα συσσωρεύεται στα ιγμόρεια. Αν σηκώσετε το κεφάλι σας ψηλά, η βαρύτητα θα κάνει το καθήκον της για να βοηθήσει στην απομάκρυνση της βλέννας και να κρατήσει τους αεραγωγούς σας καθαρούς. Αυτή η θέση βοηθά και σε ζητήματα γαστροοισοφαγικής παλινδρόμησης.

Μπορεί να αποτρέψει τους πονοκεφάλους έντασης

Παρόμοια με την επίδρασή του στον αυχένα και τη σπονδυλική στήλη, ο ύπνος ανάσκελα αποφορτίζει το κεφάλι. Οι αυχενογενείς πονοκέφαλοι, ή οι πονοκέφαλοι που έχουν τις ρίζες τους στην αυχενική μοίρα της σπονδυλικής στήλης, ξεκινούν από τον αυχένα και συχνά εκλαμβάνονται λανθασμένα ως ημικρανίες. Τα συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν παλλόμενο πόνο στη μία πλευρά του κεφαλιού ή του προσώπου, δύσκαμπτος αυχένας, πόνο κοντά στα μάτια, πόνο κατά το βήχα ή το φτέρνισμα, ευαισθησία στο φως και στο θόρυβο, θολή όραση, στομαχικές διαταραχές. Διατηρώντας το κεφάλι, τον αυχένα και τη σπονδυλική σας στήλη σε ουδέτερη θέση, ανακουφίζετε την πίεση και αποφεύγετε τον πόνο.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η στάση του ύπνου επηρεάζει την υγεία μας

Πώς ο ύπνος επηρεάζει το δέρμα και τη συνολική υγεία σας; 

Πως σχετίζεται η στάση του ύπνου με το πεπτικό μας σύστημα

Επιλογές απάλυνσης ρυτίδων που ίσως δεν τηρείτε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αμυλούχα τρόφιμα που καλό είναι να αποφεύγετε

Άμυλο διατροφή: Πολλά επεξεργασμένα αμυλούχα τρόφιμα έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε νάτριο, το οποίο μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για υψηλή αρτηριακή πίεση και καρδιακές παθήσεις όταν καταναλώνονται σε υπερβολική ποσότητα.

Πώς αντιμετωπίζονται οι ξηροί οργασμοί

Ξηρός οργασμός: Υπάρχουν πολλές πιθανές αιτίες που οδηγούν στο φαινόμενο. Μερικές φορές είναι προσωρινός κι άλλες μπορεί να είναι μακροχρόνιος ή και μόνιμος. Οι ίδιοι οι ξηροί οργασμοί δεν αποτελούν ανησυχία για την υγεία, αλλά το υποκείμενο ζήτημα που τους προκαλεί μπορεί να απαιτεί θεραπεία σε ορισμένες περιπτώσεις.

Μια σύντομη βόλτα στην παραλία μπορεί να βελτιώσει την ψυχική σας υγεία

Θάλασσα ψυχική υγεία: Μια νέα μελέτη από ερευνητές του Ινστιτούτου Παγκόσμιας Υγείας της Βαρκελώνης διαπίστωσε ότι ακόμη και ένας σύντομος περίπατος στην παραλία μπορεί να ωφελήσει τη συνολική ψυχική σας υγεία και να καταπολεμήσει την κατάθλιψη.

Βασικά οφέλη που αποκομίζετε από το πιλάτες

Αθλητισμός: Η εστίαση στην ενδυνάμωση του κορμού, τη σωστή ευθυγράμμιση και τη σύνδεση σώματος-μυαλού κάνουν το Pilates προσβάσιμο σε όλους. Με χιλιάδες πιθανές ασκήσεις και τροποποιήσεις, οι προπονήσεις Pilates μπορούν να προσαρμοστούν στις ατομικές σας ανάγκες, ανεξαρτήτως ηλικίας.

ΟΑΕΔ: Νέο πρόγραμμα για 4.000 ανέργους άνω των 30 με μισθό έως 933 ευρώ

ΟΑΕΔ: Ειδικότερα το πρόγραμμα αφορά σε περιοχές υψηλής ανεργίας και συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα του Δυτικού Τομέα Αθηνών, της Δυτικής Αττικής, του Πειραιά και στη Διοικητική Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.