Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος Φως: Κοιμηθείτε στα σκοτεινά για να χάνετε βάρος σύμφωνα με έρευνα

Ύπνος Φως: Κοιμηθείτε στα σκοτεινά για να χάνετε βάρος σύμφωνα με έρευνα

Ο ύπνος με ένα μικρό νυχτερινό φως ανοιχτό, για παράδειγμα, δεν συσχετίστηκε με απόκτηση βάρους, αλλά το φως από την τηλεόραση συνδέθηκε. Το φως που μπαίνει από το φως της πόλης δεν φάνηκε να έχει σημαντικές επιδράσεις στο βάρος, αλλά το φως της κρεβατοκάμαρας είχε.

Ύπνος Φως: Ερευνητές στο Εθνικό Ινστιτούτο Επιστημών Περιβαλλοντικής Υγείας (NIEHS) μόλις ανακάλυψαν ένα σκοτεινό σημείο μιας κοινής μας συνήθειας. Σύμφωνα με τη νέα τους έρευνα που δημοσιεύτηκε στο JAMA Internal Medicine, ο ύπνος με αναμμένο φως και τηλεόραση σχετίζεται σημαντικά με την απόκτηση βάρους και την παχυσαρκία.

Η ομάδα NIEHS είναι η πρώτη που εντοπίζει αυτό το είδος σύνδεσης ανάμεσα στο τεχνητό φως και στην απόκτηση βάρους. Τα ευρήματά τους βασίζονται σε δεδομένα από ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 43,722 Αμερικανίδες από το 2003- 2009. Οι συμμετέχουσες δεν εργάζονταν νυχτερινή βάρδια, δεν κοιμούνταν το πρωί, ούτε ήταν έγκυες όταν ξεκίνησε η έρευνα (και δεν περιλαμβάνονταν άνδρες, οπότε δεν γνωρίζουμε αν τα ευρήματα ισχύουν και γι’ αυτούς).

Αναλύοντας τις διακυμάνσεις στο βάρος, το ύψος, την περιφέρεια και τοn δείκτη μάζας σώματος στα επόμενα πέντε χρόνια, βρήκαν ότι το τεχνητό φως επηρεάζει πράγματι το βάρος – αλλά δεν δημιουργείται με τον ίδιο τρόπο από το κάθε είδος φωτός.

Ο ύπνος με ένα μικρό νυχτερινό φως ανοιχτό, για παράδειγμα, δεν συσχετίστηκε με απόκτηση βάρους, αλλά το φως από την τηλεόραση συνδέθηκε. Το φως που μπαίνει από το φως της πόλης δεν φάνηκε να έχει σημαντικές επιδράσεις στο βάρος, αλλά το φως της κρεβατοκάμαρας είχε.

Όσοι κοιμούνταν με τα φώτα της τηλεόρασης ανοιχτά στην κρεβατοκάμαρα είχαν 17% περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν περίπου 5 κιλά κατά τη διάρκεια της μελέτης. Το επόμενο ερώτημα είναι το γιατί υπάρχει αυτή η σύνδεση. Γνωρίζουμε ότι ο διαταραγμένος ύπνος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της λεπτίνης, μιας ορμόνης που καταστέλλει την όρεξη, και μπορεί να μας κάνει να πεινάμε περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ο κακός ύπνος – ακόμα και για ένα βράδυ – έχει επίσης αποδειχθεί ότι επηρεάζει αρνητικά τον μεταβολισμό. Δεν είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι όσοι αποκοιμούνται με ανοιχτά τα φώτα έχουν κακή ποιότητα ύπνου σε σύγκριση με όσους κοιμούνται σε σκοτεινό υπνοδωμάτιο, οπότε αυτό θα μπορούσε να είναι μέρος του προβλήματος.

Μία εκ των ερευνητών, η Chandra Jackson, αναφέρεται επίσης στον κιρκάδιο ρυθμό, ο οποίος θα μπορούσε να φταίει. Οι άνθρωποι είναι γενετικά προσαρμοσμένοι σε ένα φυσικό περιβάλλον που συνίσταται από φως του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας και σκοτάδι το βράδυ. Η έκθεση στο τεχνητό φως το βράδυ μπορεί να μεταβάλει τις ορμόνες και άλλες βιολογικές διεργασίες με τρόπους που αυξάνουν τον κίνδυνο προβλημάτων υγείας, όπως η παχυσαρκία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πέντε λάθη που καταστρέφουν τον ύπνο μας

Πώς ο ποιοτικός ύπνος μπορεί να επηρεάσει ακόμα και την «οικονομική μας υγεία»

Πως θα βελτιώσετε τις συνθήκες του ύπνου σας

 Ο καλύτερος ύπνος είναι στο σκοτάδι

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οδηγός για μπαμπάδες και για το πώς μπορούν να αντιμετωπίσουν τα αισθήματα άγχους

Άγχος εγκυμοσύνη: Η εγκυμοσύνη μπορεί να είναι μια περίοδος χαράς, αλλά μπορεί επίσης να προκαλέσει σημαντικό άγχος και αισθήματα θλίψης, όχι μόνο για τις μητέρες αλλά και για τους πατέρες.

BRI: Τι είναι ο δείκτης στρογγυλότητας σώματος;

BRI: Αντί να εξετάζει το ύψος και το βάρος, το BRI ποσοτικοποιεί μαθηματικά τα επίπεδα σωματικού λίπους εξετάζοντας το ύψος και την περίμετρο της μέσης. Αυτό παρέχει μια τιμή που κυμαίνεται συνήθως από ένα έως 20.

Close Icon