ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ύπνος Φως: Κοιμηθείτε στα σκοτεινά για να χάνετε βάρος σύμφωνα με έρευνα

Ύπνος Φως: Κοιμηθείτε στα σκοτεινά για να χάνετε βάρος σύμφωνα με έρευνα

Ο ύπνος με ένα μικρό νυχτερινό φως ανοιχτό, για παράδειγμα, δεν συσχετίστηκε με απόκτηση βάρους, αλλά το φως από την τηλεόραση συνδέθηκε. Το φως που μπαίνει από το φως της πόλης δεν φάνηκε να έχει σημαντικές επιδράσεις στο βάρος, αλλά το φως της κρεβατοκάμαρας είχε.

Ύπνος Φως: Ερευνητές στο Εθνικό Ινστιτούτο Επιστημών Περιβαλλοντικής Υγείας (NIEHS) μόλις ανακάλυψαν ένα σκοτεινό σημείο μιας κοινής μας συνήθειας. Σύμφωνα με τη νέα τους έρευνα που δημοσιεύτηκε στο JAMA Internal Medicine, ο ύπνος με αναμμένο φως και τηλεόραση σχετίζεται σημαντικά με την απόκτηση βάρους και την παχυσαρκία.

Η ομάδα NIEHS είναι η πρώτη που εντοπίζει αυτό το είδος σύνδεσης ανάμεσα στο τεχνητό φως και στην απόκτηση βάρους. Τα ευρήματά τους βασίζονται σε δεδομένα από ερωτηματολόγιο που συμπλήρωσαν 43,722 Αμερικανίδες από το 2003- 2009. Οι συμμετέχουσες δεν εργάζονταν νυχτερινή βάρδια, δεν κοιμούνταν το πρωί, ούτε ήταν έγκυες όταν ξεκίνησε η έρευνα (και δεν περιλαμβάνονταν άνδρες, οπότε δεν γνωρίζουμε αν τα ευρήματα ισχύουν και γι’ αυτούς).

Αναλύοντας τις διακυμάνσεις στο βάρος, το ύψος, την περιφέρεια και τοn δείκτη μάζας σώματος στα επόμενα πέντε χρόνια, βρήκαν ότι το τεχνητό φως επηρεάζει πράγματι το βάρος – αλλά δεν δημιουργείται με τον ίδιο τρόπο από το κάθε είδος φωτός.

Ο ύπνος με ένα μικρό νυχτερινό φως ανοιχτό, για παράδειγμα, δεν συσχετίστηκε με απόκτηση βάρους, αλλά το φως από την τηλεόραση συνδέθηκε. Το φως που μπαίνει από το φως της πόλης δεν φάνηκε να έχει σημαντικές επιδράσεις στο βάρος, αλλά το φως της κρεβατοκάμαρας είχε.

Όσοι κοιμούνταν με τα φώτα της τηλεόρασης ανοιχτά στην κρεβατοκάμαρα είχαν 17% περισσότερες πιθανότητες να αποκτήσουν περίπου 5 κιλά κατά τη διάρκεια της μελέτης. Το επόμενο ερώτημα είναι το γιατί υπάρχει αυτή η σύνδεση. Γνωρίζουμε ότι ο διαταραγμένος ύπνος μπορεί να μειώσει τα επίπεδα της λεπτίνης, μιας ορμόνης που καταστέλλει την όρεξη, και μπορεί να μας κάνει να πεινάμε περισσότερο κατά τη διάρκεια της ημέρας.

Ο κακός ύπνος – ακόμα και για ένα βράδυ – έχει επίσης αποδειχθεί ότι επηρεάζει αρνητικά τον μεταβολισμό. Δεν είναι δύσκολο να πιστέψουμε ότι όσοι αποκοιμούνται με ανοιχτά τα φώτα έχουν κακή ποιότητα ύπνου σε σύγκριση με όσους κοιμούνται σε σκοτεινό υπνοδωμάτιο, οπότε αυτό θα μπορούσε να είναι μέρος του προβλήματος.

Μία εκ των ερευνητών, η Chandra Jackson, αναφέρεται επίσης στον κιρκάδιο ρυθμό, ο οποίος θα μπορούσε να φταίει. Οι άνθρωποι είναι γενετικά προσαρμοσμένοι σε ένα φυσικό περιβάλλον που συνίσταται από φως του ήλιου κατά τη διάρκεια της ημέρας και σκοτάδι το βράδυ. Η έκθεση στο τεχνητό φως το βράδυ μπορεί να μεταβάλει τις ορμόνες και άλλες βιολογικές διεργασίες με τρόπους που αυξάνουν τον κίνδυνο προβλημάτων υγείας, όπως η παχυσαρκία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πέντε λάθη που καταστρέφουν τον ύπνο μας

Πώς ο ποιοτικός ύπνος μπορεί να επηρεάσει ακόμα και την «οικονομική μας υγεία»

Πως θα βελτιώσετε τις συνθήκες του ύπνου σας

 Ο καλύτερος ύπνος είναι στο σκοτάδι

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Εντυπωσιακά οφέλη των κρεμμυδιών για την υγεία

Κρεμμύδι Ιδιότητες: Στην πραγματικότητα, οι φαρμακευτικές ιδιότητες των κρεμμυδιών έχουν αναγνωριστεί από την αρχαιότητα, όταν χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία παθήσεων όπως πονοκεφάλους, καρδιακές παθήσεις και πληγές στο στόμα

Τι σημαίνει το μυστηριώδες τραγούδι του μεγαλύτερου θηλαστικού στη θάλασσα;

Η μετάβαση της ώρας του τραγουδιού από το βράδυ κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε παρατηρηθεί ξανά στο παρελθόν, αλλά τα δεδομένα από τις μεμονωμένες ετικέτες βοήθησαν τους επιστήμονες να συνειδητοποιήσουν ότι η αλλαγή ήταν ένα σαφές σημάδι αλλαγής συμπεριφοράς.

Όλα όσα πρέπει να ξέρεις αν ετοιμάζεσαι για... τρίο

Θες να κάνεις τρίο: Δείτε όλα όσα χρειάζεστε. Η εύρεση ενός ζευγαριού μπορεί να πάρει λίγο χρόνο. Το ιδανικό ζευγάρι είναι σεβαστό, χαλαρό και σταθερό στη σχέση τους. Αν κάποιος από τους δύο φαίνεται να αισθάνεται άβολα με την κατάσταση, θα είναι άβολο και για εσάς. Είτε συναντάτε το ζευγάρι στο διαδίκτυο, είτε στην πραγματική ζωή, σίγουρα σημειώστε τη χημεία τους πριν μπείτε στην εξίσωση.

Εσύ έχεις αισθανθεί οργασμό στον ύπνο σου

Οργασμός στον ύπνο σου: Εδώ είναι όλα όσα πρέπει να ξέρεις. Όταν ανατρέξετε στο σεξ (στο δημοτικό, το γυμνάσιο και το λύκειο), μερικά πράγματα ξεχωρίζουν  όπως τα αμήχανα συναισθήματα που σχετίζονται με την ανάπτυξη οργάνων που σχετίζονται με το σεξ, τα ζωντανά βίντεο εγκυμοσύνης, και την πιθανότητα να έχουμε όνειρα με υγρό τρόπο.

Πάνω από 100 οι καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση μετά τη Μπεκατώρου

Η συγκλονιστική εξομολόγηση της Σοφίας Μπεκατώρου, έδωσε θάρρος στην κοπέλα, και η μαρτυρία της το περασμένο Σάββατο ξεκίνησε μια χιονοστιβάδα αποκαλύψεων, που ακόμη είναι άγνωστο ποιους θα παρασύρει.