Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Yoga: Πώς η yoga μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία;

Yoga: Πώς η yoga μπορεί να βελτιώσει την ψυχική υγεία;

Yoga: Η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία, την ευελιξία, το εύρος κίνησης και τη δύναμη. Μπορεί επίσης να ενισχύσει την ψυχική υγεία.

Η γιόγκα ασκείται από περισσότερους από 36 εκατομμύρια Αμερικανούς και από πολλά εκατομμύρια περισσότερους παγκοσμίως. Ένας κλάδος χιλιάδων ετών, η γιόγκα έχει πνευματικές και φιλοσοφικές ρίζες. Πολλοί που το ασκούν, ειδικά στις ΗΠΑ, αναζητούν τα φυσικά οφέλη. Υπάρχουν επίσης ισχυρά οφέλη της γιόγκα για την ψυχική σας υγεία.

Ψυχολογικά Οφέλη της Γιόγκα

Υπάρχουν πολλά είδη γιόγκα. Ο τύπος που ασκείται περισσότερο στις ΗΠΑ είναι η hatha yoga, η οποία συνδυάζει σωματικές στάσεις και συνειδητή αναπνοή. Η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει την ισορροπία, την ευελιξία, το εύρος κίνησης και τη δύναμη. Μπορεί επίσης να ενισχύσει την ψυχική υγεία, αν και αυτά τα οφέλη είναι πιο δύσκολο να μετρηθούν. Σύμφωνα με πολλές μελέτες, η γιόγκα μπορεί:

  • Απελευθερώστε χρήσιμες χημικές ουσίες του εγκεφάλου. Οι περισσότερες ασκήσεις πυροδοτούν την απελευθέρωση χημικών ουσιών «καλής αίσθησης» στον εγκέφαλο. Αυτές οι χημικές ουσίες που τονώνουν τη διάθεση περιλαμβάνουν αγγελιοφόρους του εγκεφάλου όπως η ντοπαμίνη, η σεροτονίνη και η νορεπινεφρίνη. Αν και οι κινήσεις της γιόγκα είναι αργές και ελεγχόμενες, εξακολουθούν να ανεβάζουν τον καρδιακό σας ρυθμό, να κάνουν τους μύες να δουλεύουν σκληρά και να διεγείρουν την απελευθέρωση χημικών ουσιών του εγκεφάλου. Ως αποτέλεσμα, η γιόγκα μπορεί να σας κάνει πιο ευτυχισμένους.
  • Ανακουφίστε την κατάθλιψη. Μελέτες δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μειώσει την κατάθλιψη. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι η γιόγκα είναι συγκρίσιμη με άλλες θεραπείες, όπως η φαρμακευτική αγωγή και η ψυχοθεραπεία. Η γιόγκα είναι συνήθως φθηνή και δεν προκαλεί τις ίδιες παρενέργειες με πολλά φάρμακα. Μπορεί ακόμη και να ωφελήσει όσους πάσχουν από μείζονα καταθλιπτική διαταραχή. Η χρήση της γιόγκα για την κατάθλιψη χρειάζεται περισσότερη μελέτη γιατί δεν υπάρχουν πολλές ελεγχόμενες δοκιμές.
  • Μειώστε το άγχος. Όταν οι Αμερικανοί απάντησαν σε μια έρευνα σχετικά με το γιατί έκαναν γιόγκα, το 86% απάντησαν ότι βοήθησε στην αντιμετώπιση του στρες. Η σύσφιξη και η χαλάρωση των μυών μπορεί να μειώσει την ένταση. Μπορεί επίσης να επωφεληθείτε από τη γαλήνια ατμόσφαιρα, την ήρεμη μουσική και τη θετική στάση που θα βρείτε στα περισσότερα μαθήματα γιόγκα.
  • Ανακουφίστε το άγχος. Η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει το άγχος. Η προπόνηση αναπνοής που περιλαμβάνεται στη γιόγκα μπορεί να είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική, καθώς υπάρχει σχέση μεταξύ άγχους και αναπνευστικών προβλημάτων. Εάν έχετε διαγνωστεί με αγχώδη διαταραχή, η γιόγκα μπορεί να μην σας βοηθήσει. Ωστόσο, ορισμένοι ψυχολόγοι χρησιμοποιούν τη γιόγκα για να συμπληρώσουν άλλες μορφές θεραπείας.

  • Βελτιώστε τον ύπνο. Έρευνες δείχνουν ότι η γιόγκα μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο. Αυτό μπορεί να ισχύει ιδιαίτερα για ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Σε μια μελέτη με συμμετέχοντες στη γιόγκα ηλικίας άνω των 60 ετών, οι συμμετέχοντες ανέφεραν αύξηση τόσο στην ποιότητα όσο και στην ποσότητα του ύπνου τους. Αύξησαν επίσης την αποτελεσματικότητα του ύπνου τους, η οποία μετρά το ποσοστό του χρόνου στο κρεβάτι που αφιερώθηκε πραγματικά στον ύπνο.
  • Ενισχύστε την κοινωνική ζωή. Εάν παρακολουθήσετε ένα μάθημα γιόγκα, μπορεί να επωφεληθείτε από την αλληλεπίδραση με άλλους στην ομάδα σας. Οι κοινωνικοί δεσμοί μπορούν να επηρεάσουν θετικά τόσο την ψυχική όσο και τη σωματική υγεία. Επίσης, η από κοινού δράση με άλλους, που μερικές φορές ονομάζεται συγχρονισμός, φέρει μοναδικά κοινωνικά οφέλη. Το να κινείσαι και να αναπνέεις ταυτόχρονα με τους άλλους μπορεί να σου δώσει την αίσθηση ότι ανήκεις και να προάγει το δέσιμο με την ομάδα.
  • Προωθήστε άλλες υγιεινές συνήθειες. Εάν κάνετε γιόγκα, μπορεί να έχετε περισσότερες πιθανότητες να επιλέξετε πιο υγιεινά τρόφιμα. Η γιόγκα μπορεί επίσης να είναι μια πύλη για άλλους τύπους σωματικής δραστηριότητας. Η έκθεση σε άλλους ανθρώπους που προσανατολίζονται στην υγεία μπορεί να σας εμπνεύσει να κάνετε άλλες θετικές αλλαγές στον τρόπο ζωής.

Εκτός από αυτά τα οφέλη, η γιόγκα μπορεί να είναι ευεργετική για όσους προσπαθούν να χάσουν βάρος, να σταματήσουν το κάπνισμα και να διαχειριστούν χρόνιες ασθένειες. Φυσικά, τα αποτελέσματά σας μπορεί να διαφέρουν. Το αποτέλεσμά σας μπορεί να εξαρτηθεί από τη στάση σας, την ποιότητα της διδασκαλίας σας και τον τύπο της γιόγκα που ασκείτε. ‌

Πώς να χρησιμοποιήσετε τη γιόγκα για να βελτιώσετε την ψυχική σας υγεία

Ο καλύτερος τρόπος για να μάθετε γιόγκα είναι με έναν εξειδικευμένο δάσκαλο, είτε σε ιδιωτική συνεδρία είτε σε ομάδα. Ένας δάσκαλος γιόγκα μπορεί να διορθώσει τις στάσεις σας και να σας δείξει πώς να τις τροποποιήσετε εάν είναι απαραίτητο. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε μπλοκ, ιμάντες και άλλα αντικείμενα για να κάνετε κάποιες στάσεις πιο εύκολες. Μπορείτε ακόμη να κάνετε γιόγκα σε μια καρέκλα αντί στο πάτωμα.

Είναι επίσης δυνατό να μάθετε γιόγκα online ή από ένα βιβλίο ή DVD. Αλλά ο καλύτερος τρόπος για να αποφύγετε τραυματισμούς είναι να παρακολουθήσετε ένα μάθημα γιόγκα. Αφού έχετε τα βασικά, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε βιβλία και βίντεο για να σας βοηθήσουν να εξασκηθείτε. Θα ωφεληθείτε περισσότερο από τη γιόγκα εάν την κάνετε στο σπίτι μεταξύ των μαθημάτων και τα διαδικτυακά μαθήματα μπορούν να κρατήσουν την πρακτική σας στο σπίτι ενδιαφέρουσα. Εάν αισθάνεστε άνετα να κάνετε γιόγκα στο σπίτι, μπορείτε να εξασκηθείτε όταν αντιμετωπίζετε επιπλέον άγχος, αϋπνία ή άλλες προκλήσεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η άσκηση βοηθάει στην σεξουαλική ευεξία των ανδρών;

Δημιουργήστε το κατάλληλο εργασιακό κλίμα στο σπίτι

Γιατί η γυμναστική με τον σύντροφό σας αποτελεί μία σημαντική επιλογή;

10 Τρόποι να ανακτήσετε την ψυχική σας υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια η σχέση της προσωπικότητας με την εμφάνιση διατροφικών διαταραχών;

Προσωπικότητα: Ο νευρωτισμός βρέθηκε να είναι ένας διαγνωστικός δείκτης τόσο για την ανορεξία όσο και για τη βουλιμία, ενώ η παρορμητικότητα είχε συγκεκριμένους δεσμούς με τη βουλιμία.

Γιατί οι πάροχοι φροντίδας ψυχικής υγείας αποφασίζουν να ασκηθούν σε αγροτικές κοινότητες

Οι συγγραφείς προτείνουν ότι οι παρεμβάσεις πολιτικής για την ενθάρρυνση των κατοίκων της υπαίθρου να εισέλθουν στο επάγγελμα ψυχικής υγείας θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση των οδών εκπαίδευσης, κατάρτισης και αδειοδότησης και στην προσαρμογή των στρατηγικών πρόσληψης στα συγκεκριμένα κίνητρα διαφορετικών επαγγελματικών ομάδων.

Πρέπει να υπάρχουν προειδοποιητικές ετικέτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που να αφορούν την ψυχική υγεία;

Κοινωνική δικτύωση: Ενώ προσφέρει πολλά οφέλη, όπως συνδεσιμότητα, ανταλλαγή πληροφοριών και ψυχαγωγία, ο αντίκτυπός του στην ψυχική υγεία έχει εγείρει σημαντικές ανησυχίες.

Close Icon