Ψυχική Υγεία

Θάλασσα: Τα ψυχολογικά οφέλη της θάλασσας και του ωκεανού [vid]

Θάλασσα: Τα ψυχολογικά οφέλη της θάλασσας και του ωκεανού [vid]

Θάλασσα: Σε μια παλιότερη μελέτη, ο περιβαλλοντικός ψυχολόγος Mathew White ανάγνωσε στοιχεία απογραφής στην Αγγλία για να εκτιμήσει πώς μας επηρεάζει η ζωή κοντά στην ακτή. Σύμφωνα με τον White, η ζωή πιο κοντά στη θάλασσα «βελτιώνει σημαντικά την ευημερία των ανθρώπων».

“Όλοι μας έχουμε στις φλέβες μας το ίδιο ακριβώς ποσοστό αλατιού που υπάρχει στον ωκεανό και, ως εκ τούτου, έχουμε αλάτι στο αίμα μας, στον ιδρώτα μας, στα δάκρυά μας. Είμαστε δεμένοι με τον ωκεανό. Και όταν επιστρέφουμε στη θάλασσα, επιστρέφουμε εκεί από όπου ήρθαμε”. – Πρόεδρος Τζον Φ. Κένεντι

Υπάρχουν αποδεδειγμένα ψυχολογικά οφέλη από την παραμονή μας δίπλα στο νερό και ειδικά όταν αγναντεύουμε τη θάλασσα ή τους ωκεανούς.

Σε μία παλιότερη μελέτη, ο περιβαλλοντικός ψυχολόγος Mathew White ανάγνωσε στοιχεία απογραφής στην Αγγλία για να εκτιμήσει πώς μας επηρεάζει η ζωή κοντά στην ακτή. Σύμφωνα με τον White, η ζωή πιο κοντά στη θάλασσα «βελτιώνει σημαντικά την ευημερία των ανθρώπων».

Άλλες έρευνες δεικνύουν του λόγου το αληθές. Επιστημονικά στοιχεία δείχνουν την ικανότητα του ωκεανού να ενισχύει την ψυχική υγεία.

Τα ορυκτά στον θαλάσσιο αέρα μειώνουν το άγχος. Τα αρνητικά φορτισμένα ιόντα στον θαλάσσιο αέρα καταπολεμούν τις ελεύθερες ρίζες, βελτιώνοντας την εγρήγορση μας και τη συγκέντρωση. Το αλάτι στο νερό διατηρεί τα επίπεδα τρυπταμίνης, σεροτονίνης και μελατονίνης στον εγκέφαλο, τα οποία βοηθούν στη μείωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης ή στην αύξηση της συνολικής αίσθησης ευεξίας. Έρευνα έχουν δείξει ότι οι ήχοι των κυμάτων αλλάζουν τα κύματα του εγκεφάλου, δημιουργώντας μια κατάσταση χαλάρωσης.

 

Η θερμοκρασία του νερού παίζει επίσης αναπόσπαστο ρόλο στη συναισθηματική υγεία. Σύμφωνα με την Δρ Connie Hernandez και τον Δρ Marcel Hernandez του Pacific Naturopathic στο Mountain View της Καλιφόρνια, «το δροσερό νερό την άνοιξη και τους φθινοπωρινούς μήνες παρέχει μια καταπραϋντική θεραπεία για τα νεύρα σας, ενώ τα ζεστά νερά τους καλοκαιρινούς μήνες χαλαρώνουν τους μύες σας».

Το νερό κάνει πολλούς από μας να ξεχνάμε ό, τι μας ανησυχεί. Η απεραντοσύνη της θάλασσας μας θυμίζει πόσο ασήμαντα και πόσο μικρά πραγματικικά είναι τα πράγματα στα οποία συχνά προσκολλούμαστε.

Σαν ο ωκεανός να προσφέρει ευκαιρίες για αποσυμπίεση, εξασφάλιση για μια αίσθηση ισορροπίας, χαλάρωσης και επαναφόρτισης.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αντίδραση του οργανισμού μας αν παραλείψουμε τον πρωινό καφέ

Ντομάτα : Τα οφέλη της στο δέρμα

Χυμός πορτοκάλι : Τα οφέλη του στην υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.