Αυτοφροντίδα

Θάλασσα: Γιατί η παραμονή δίπλα στη θάλασσα είναι ένα από τα κλειδιά της ευημερίας μας [vid]

Θάλασσα: Γιατί η παραμονή δίπλα στη θάλασσα είναι ένα από τα κλειδιά της ευημερίας μας [vid]

Θάλασσα: Σύμφωνα με τον θαλάσσιο βιολόγο και συγγραφέα του βιβλίου "Blue Mind", τον Wallace J. Nichols, το να είναι κανείς κοντά σε ένα νερό, είτε αυτό είναι το νερό της θάλασσας, ή ένα ποτάμι, μια λίμνη ή ο ωκεανός, προωθεί την ψυχική υγεία και την ευτυχία. 

Ακόμα και η φαντασίωση ενός ταξιδιού σε ένα μακρινό νησί, όπου η άμμος είναι ζεστή και τα νερά κρυστάλλινα μπορεί να δώσει σε ορισμένους ανθρώπους μια αίσθηση ηρεμίας. Επομένως, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι η παραμονή στη θάλασσα και το καθαρό νερό έχει πραγματικά οφέλη για την ευημερία.

Σύμφωνα με τον θαλάσσιο βιολόγο και συγγραφέα του βιβλίου “Blue Mind”, τον Wallace J. Nichols, το να είναι κανείς κοντά σε ένα νερό, είτε αυτό είναι το νερό της θάλασσας, ή ένα ποτάμι, μια λίμνη ή ο ωκεανός, προωθεί την ψυχική υγεία και την ευτυχία.

“Ο όρος ‘μπλε μυαλό’ (Blue Mind) δημιουργήθηκε για να περιγράψει την ήπια διαλογιστική κατάσταση στην οποία βρισκόμαστε όταν πλησιάζουμε, μέσα, πάνω ή κάτω από το νερό”, δήλωσε ο Nichols στις USA Today. “Είναι στην πραγματικότητα το αντίδοτο σε αυτό που αποκαλούμε το “κόκκινο μυαλό” (Red Mind), το οποίο περιγράφει την ανήσυχη, υπερσυνδεδεμένη και υπερβολικά διεγερμένη κατάσταση που καθορίζει το νέα κανονικότητα της σύγχρονης ζωής”.

Όπως σημείωσε ο Nichols, η έρευνα αποδεικνύει τη θεωρία του ότι το να είμαστε κοντά στο νερό μπορεί να μας  βοηθήσει να  επιτύχουμε “μια αυξημένη και διαρκή αίσθηση ευτυχίας”.

Αυτό το αυξημένο επίπεδο ευεξίας συμβαίνει επειδή, όπως υποστηρίζει ο Nichols, το νερό βοηθά στη μείωση του άγχους και του στρες, αυξάνοντας μια συνολική αίσθηση ευεξίας και ευτυχίας, πρωθώντας μειωμένους καρδιακούς ρυθμούς και επιβράδυνση της αναπνοής.

Την ίδια στιγμή, η θάλασσα είναι το ιδανικό μέρος για ασφαλείς προπονήσεις, χαμηλού αντίκτυπου, ενώ έρευνες έχουν συνδέσει την παρουσία του με την θεραπεία και διαχείριση των συμπτωμάτων του PTSD, του εθισμού και των διαταραχών άγχους.

Επιπλέον, το να είμαστε κοντά στο νερό μπορεί να αυξήσει τη δημιουργικότητά μας, συμπεριλαμβανομένων των επικοινωνιακών μας ικανοτήτων.

Τα οφέλη δε της παραμονής μας κοντά στη θάλασσα μας συνοδεύουν και το βράδυ, αφού έχει αποδειχθεί ότι η θάλασσα και γενικά το υδάτινο στοιχείο μπορεί επίσης να βοηθήσει τον ύπνο μας. “Υπάρχει έρευνα που υποστηρίζει ότι οι άνθρωποι κοιμούνται καλύτερα όταν βρίσκονται κοντά στη φύση”, δήλωσε ο W. Christopher Winter, MD, συγγραφέας του The Sleep Solution, στο Conde Nast Traveller.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Χαμηλή λίμπιντος Άνδρες : Αίτια που συμβαίνει

Ψυχική υγεία : Βασικοί τύποι και θεραπεία

Σκλήρυνση κατά πλάκας : Έτσι διαμορφώνεται το προσδόκιμο ζωής στους ασθενείς

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σε ποιες βιταμίνες & συμπληρώματα διατροφής στραφήκαμε το 2021 για το ανοσοποιητικό;

Βιταμίνες συμπληρώματα διατροφής: Μεγάλη αύξηση παρατηρείται το 2021 σε σκευάσματα, τα οποία στοχεύουν στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού μας συστήματος. Εν μέσω πανδημίας, αυτή η τάση φαίνεται ότι θα συνεχιστεί.

Η εσωτερική και εξωτερική φροντίδα του εαυτού μας φέρνει ισορροπία

Η αυτοφροντίδα είναι μια πολύ σημαντική συνθήκη που βοηθάει στη διατήρηση και ενίσχυση της ψυχικής υγείας. Όταν μιλάει κανείς για την αυτοφροντίδα, αναφέρεται σε όλους εκείνους τους τρόπους που αξιοποιεί προκειμένου να ενισχύσει την ισορροπία, την ευεξία και τη καλή σωματική και ψυχική κατάσταση για τον ίδιο.