Ψυχική Υγεία

Θάλασσα: Ο περίπατος στην ακτή ενισχύει την ευεξία

Θάλασσα: Ο περίπατος στην ακτή ενισχύει την ευεξία

Θάλασσα: Η μικρής κλίμακας έρευνα του Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal), εστίασε σε 59 ενηλίκους για να διαπιστώσει πως οι μπλε χώροι -που κυρίως περιέχουν νερό- όπως παραλίες, ποτάμια, λίμνες ή πηγές, θα μπορούσαν να βελτιώνουν την ευεξία. Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να περπατήσουν για 20 λεπτά σε μπλε χώρο, που στη συγκεκριμένη έρευνα ήταν κατά μήκος παραλίας στη Βαρκελώνη, 4 ημέρες σε μια εβδομάδα.

Έρευνα έδειξε ότι το να βρίσκεται κάποιος κοντά σε περιοχές με νερό θα μπορούσε να συμβάλλει στη βελτίωση της διάθεσης και της ευεξίας του.

Η μικρής κλίμακας έρευνα του Barcelona Institute for Global Health (ISGlobal), εστίασε σε 59 ενηλίκους για να διαπιστώσει πως οι μπλε χώροι -που κυρίως περιέχουν νερό- όπως παραλίες, ποτάμια, λίμνες ή πηγές, θα μπορούσαν να βελτιώνουν την ευεξία.

Ζητήθηκε από τους συμμετέχοντες να περπατήσουν για 20 λεπτά σε μπλε χώρο, που στη συγκεκριμένη έρευνα ήταν κατά μήκος παραλίας στη Βαρκελώνη, 4 ημέρες σε μια εβδομάδα.

Σε δεύτερο σενάριο, τους ζητήθηκε να περπατήσουν για 20 λεπτά στους δρόμους της πόλης, 4 ημέρες άλλης εβδομάδας και την τρίτη εβδομάδα τους ζητήθηκε να χαλαρώσουν στο σπίτι.

Πριν, κατά τη διάρκεια και μετά από κάθε δραστηριότητα, μετρήθηκαν η πίεση και οι παλμοί των συμμετεχόντων, οι οποίοι συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια για να αξιολογηθεί η ευεξία και η διάθεσή τους.

Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στο Environmental Research, και έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες είχαν σημαντικά βελτιωμένα επίπεδα ευεξίας και διάθεσης αμέσως μετά τον περίπατο στον μπλε χώρο, σε σύγκριση με τον περίπατο στην πόλη ή την ξεκούραση στο σπίτι.

Όταν οι ερευνητές θέλησαν να δουν αν υπήρχαν οφέλη στην καρδιαγγειακή υγεία δεν υπήρχε στατιστικά σημαντική διαφορά μεταξύ του περίπατου στην πόλη και αυτού δίπλα στο νερό.

Ωστόσο, οι ερευνητές δήλωσαν ότι αυτό μπορεί να οφείλεται στο σχεδιασμό της έρευνας και ότι οι μπλε χώροι φαίνεται πως συνδέονται με οφέλη στην ψυχική υγεία.

Η νέα έρευνα δίνει περαιτέρω ενδείξεις ότι και οι μπλε χώροι –εκτός από τους πράσινους- ενισχύουν την υγεία και την ευεξία.

Σύμφωνα με τα Ηνωμένα Έθνη, το 55% του παγκοσμίου πληθυσμού ζει τώρα σε πόλεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι θεραπευτικές δυνάμεις του ωκεανού

Τα ορυκτά της Νεκράς Θάλασσας και οι ωφέλειες τους στο δέρμα

7 λόγοι που μια βουτιά στη θάλασσα είναι θεραπευτική για τα μαλλιά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

"Κλειδιά" συμβατής διαχείρισης του στρες

Δεν παίρνουμε τα πράγματα προσωπικά. Ένα ομολογουμένως δύσκολο εγχείρημα, ειδικά αν είστε ευαίσθητοι, αλλά να θυμάστε πως όταν οι άλλοι σας εκφράζουν θυμό, συνήθως δεν αφορά άμεσα εσάς, αλλά κάτι το οποίο ταλαιπωρεί εκείνους προσωπικά.

Η κολύμβηση ως μέσο διαχείρισης των συναισθηματικών και ψυχικών προκλήσεων

Κολύμβηση: Το να είσαι ενεργός/η σωματικά έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, όπως: βελτίωση της διάθεσης, αύξηση της αυτοεκτίμησης, μείωση του κινδύνου κατάθλιψης, επιβράδυνση της άνοιας και της γνωστικής παρακμής, βελτίωση του ύπνου και μείωση του άγχους.

Ο Φρόιντ όρισε τον δευτερογενή ναρκισσισμό ως απόσυρση της λίμπιντο ή των συναισθημάτων αγάπης από τα αντικείμενα (άλλους ανθρώπους)

Στον δευτερογενή ναρκισσισμό, η απομόνωση μπορεί να είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση των μεγαλοπρεπών φαντασιώσεων που καθησυχάζουν τον εαυτό, καθώς και για την εστίαση στην αγάπη προς τον εαυτό. Μπορεί να μην θέλουν να βρίσκονται κοντά σε άλλους που βασίζονται στην πραγματικότητα, καθώς η πραγματικότητα μπορεί να γίνεται αντιληπτή σαν επίθεση.

Ο φυσικός ενεργός τρόπος ζωής συσχετίστηκε με 62% χαμηλότερο κίνδυνο διάγνωσης διαταραχών άγχους μεταξύ ανδρών και γυναικών

Αξιοσημείωτο, οι συγγραφείς της μελέτης ανέφεραν διπλάσιο κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχής άγχους μεταξύ των γρηγορότερων γυναικών σκιέρ, έναντι των πιο αργών σκιέρ, φαινόμενο που δεν παρατηρήθηκε στους άνδρες.

Μια ματιά στον κόσμο της φοβίας

Φοβία: Ο φόβος που βιώνεται είναι σχεδόν πάντα δυσανάλογος με τον πραγματικό κίνδυνο που θέτει το αντικείμενο ή το γεγονός και τα άτομα με συγκεκριμένες φοβίες γενικά γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένας πραγματικός λόγος να φοβούνται. Ωστόσο, δεν μπορούν να αποφύγουν την αντίδρασή τους.

Όταν ζούμε διαρκώς με τον φόβο ότι πάσχουμε από κάποια σοβαρή ασθένεια

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μεγαλώνοντας αυτό το παιδί, να δημιουργεί υποχονδρίαση έτσι ώστε να λαμβάνει την προσοχή, την φροντίδα, την αγάπη (έστω και κατ' αυτό τον τρόπο) από τους συγγενείς, τους φίλους ή τους συντρόφους.

Η αλήθεια είναι πως όχι, δεν χρειάζεται να είσαι με κάποιον για να είσαι καλά.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να πληγωθείς για να αναγκαστείς να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Δεν χρειάζεται να πέσεις χαμηλά για να μάθεις να τον βάζεις ψηλά. Εξάλλου, όπως λέει και ο σοφός λαός, μόνος γεννιέσαι και μόνος πεθαίνεις. Αν δεν νιώθεις πλήρης χωρίς σύντροφο, δεν θα νιώσεις ποτέ πλήρης ούτε με σύντροφο κι αν θες να κάνεις μια πραγματικά καλή σχέση με κάποιον που αξίζει, η μόνη σου ελπίδα είναι να είσαι καλά και μόνη σου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη εγγύηση επιτυχίας από αυτή!