Ψυχική Υγεία

Θάλασσα: 5 λόγοι που η θάλασσα κάνει καλό στην υγεία σου [vid]

Θάλασσα: 5 λόγοι που η θάλασσα κάνει καλό στην υγεία σου [vid]

Θάλασσα: Σύμφωνα με την ψυχολογία και τη μυθολογία διαφορετικών περιοχών του κόσμου, ένα από τα πιο σημαντικά σύμβολα της ανθρωπότητας, το νερό συνδέεται με το ασυνείδητο, την προέλευση της ίδιας της ύπαρξης και με τον κύκλο ζωής-θανάτου. Μερικές θρησκείες μάλιστα το επενδύουν τελετουργικά.

Οι διακοπές στην παραλία και η παραμονή δίπλα στη θάλασσα ή τον ωκεανό είναι ευεργετικές για το σώμα και το μυαλό σας: εδώ είναι μερικά επιστημονικά στοιχεία που εξηγούν τους λόγους που συμβαίνει αυτό.

  • Το χρώμα μπλε. Σύμφωνα με μια μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο της Βρετανικής Κολομβίας, η οποία ανέλυσε τις επιπτώσεις των χρωμάτων μπλε και κόκκινου σε 600 άτομα μεταξύ 2007 και 2008, το χρώμα του ωκεανού και του ουρανού, που σχετίζονται με ανοιχτούς χώρους και μεγάλους ορίζοντες, εμπνέει ηρεμία και γαλήνη. Και αυτό ακριβώς λαχταρούν οι άνθρωποι ειδικά μετά από μια αγχωτική χρονιά.
  • Το ιδιόμορφο βιοκλίμα της. Υπάρχει ένας κλάδος της ιατρικής που ονομάζεται κλιματοθεραπεία που μελετά τις επιδράσεις των διαφορετικών βιοκλιμάτων στους ανθρώπους. Σύμφωνα με έρευνα του Πανεπιστημίου του Μιλάνου, ένα ωκεάνιο κλίμα είναι ιδιαίτερα καλό για την αναπνευστική οδό (αλλά δεν είναι κατάλληλο για όσους υποφέρουν από πονοκεφάλους μυϊκής έντασης). Το βιοκλίμα των παραθαλάσσιων περιοχών είναι ηρεμιστικό, καταπραϋντικό και βοηθά στην ανάρρωση από ορισμένες ασθένειες, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών προσβολών, των εποχιακών αλλεργιών και ακόμη και των καταθλιπτικών νευρώσεων.
  • Κυματισμοί. Όλοι γνωρίζουν ότι ο ήχος της θάλασσας είναι θεραπευτικός. Σύμφωνα με τον William Dorfman, καθηγητή ψυχολογίας στο Nova Southeastern University, ο λευκός θόρυβος των κυμάτων που σπάνε στους βράχους χαλαρώνει τον εγκέφαλό μας και διεγείρει την παραγωγή χημικών ουσιών στο σώμα μας, συμπεριλαμβανομένης της σεροτονίνης και της ντοπαμίνης.

 

  • Επανασύνδεση με τη Γη. Περπατώντας ξυπόλητοι/ες στην άμμο δημιουργούμε μια καλή σύνδεση με τη Γη και τις ρίζες της. Επίσης, τα πόδια έχουν πολλές νευρικές απολήξεις: γι’ αυτό οι μεγάλες βόλτες στην παραλία έχουν ευεργετικά αποτελέσματα όχι μόνο σε αυτά αλλά σε ολόκληρο το σώμα.
  • Ηλιακό φως. Η έκθεση στην ηλιακή ακτινοβολία, εφόσον το δέρμα προστατεύεται, είναι πραγματικά ευεργετική για τον ανθρώπινο οργανισμό: ενεργοποιεί την παραγωγή βιταμίνης D που ενισχύει την απορρόφηση του ασβεστίου, η οποία είναι απαραίτητη όταν μεγαλώνουμε.
  • Τέλος, δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε την δύναμη του νερού. Σύμφωνα με την ψυχολογία και τη μυθολογία διαφορετικών περιοχών του κόσμου, είναι ένα από τα πιο σημαντικά σύμβολα της ανθρωπότητας, συνδέεται με το ασυνείδητο, την προέλευση της ίδιας της ύπαρξης και με τον κύκλο ζωής-θανάτου. Μερικές θρησκείες μάλιστα το επενδύουν τελετουργικά.

Ακολουθεί βίντεo:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μερικοί τρόποι που το κολύμπι σας ενδυναμώνει ψυχικά

Η θέα στη θάλασσα συνδέεται με μειωμένο κίνδυνο κατάθλιψης μεταξύ των ηλικιωμένων

Η θέα της θάλασσας έχει θετική επίδραση στην ψυχική υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να απελευθερωθείτε από την άσκηση κριτικής και επικρίσεων στην καθημερινότητά σας

Είναι εκπληκτικό πόσοι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν πίσω τους μια αρνητική εμπειρία που τους συνέβη στο παρελθόν. Αισθάνονται ότι την ξεπλήρωσαν με τον χρόνο, τα χρήματα και την ψυχική τους οδύνη. Βαθιά στην καρδιά τους δεν είναι διατεθειμένοι να την ξεπεράσουν.

Το στρες προκαλεί κάψιμο και μυρμήγκιασμα στο πρόσωπο

Άγχος ερυθρότητα: Μερικές σωματικές εκδηλώσεις του άγχους περιλαμβάνουν αυξημένο καρδιακό ρυθμό, γαστρεντερικά προβλήματα, μυϊκή ένταση και δύσπνοια. Η ερυθρότητα του προσώπου είναι απλώς μια άλλη από αυτές τις φυσικές εκδηλώσεις. 

Η σωματική δραστηριότητα ενισχύει την ευημερία μας

Αθλητισμός: Η σωματική άσκηση μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στην ανακούφιση του στρες. Έρευνα σε εργαζόμενους ενήλικες έχει βρει ότι τα άτομα με υψηλή δραστηριότητα τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά στρες σε σύγκριση με άτομα που είναι λιγότερο δραστήρια.

3 στους 5 νοσηλευτές στη Σκωτία σκέφτονται να παραιτηθούν

Ψυχική υγεία νοσηλευτές: Το προσωπικό εργάζεται με απλήρωτες υπερωρίες, βρίσκεται υπό υπερβολική πίεση και δεν μπορεί να παρέχει το επίπεδο φροντίδας που θα ήθελε. Σύμφωνα με την έκθεση, οι νοσηλευτές δήλωσαν ότι αισθάνονται υποτιμημένοι και υπό υπερβολική πίεση.

Τα νεότερα σε ηλικία θύματα συντροφικής βίας έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχικές διαταραχές.

Ο αριθμός των ανδρών και των γυναικών που επηρεάστηκαν από την συντροφική βία ήταν ίδιος, κάτι που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι τα ζευγάρια ήταν πιθανότερο να κακοποιήσουν ο ένας τον άλλο, παρά να υπάρχει μόνο ένας θύτης.

Προκλήσεις και οφέλη μιας σχέσης που αψηφά τα θρησκευτικά "πιστεύω"

Διαθρησκευτικές σχέσεις: Πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να προχωρήσουν σε μια σχέση με διαφορετικά θρησκευτικά "πιστεύω", αναγνωρίζοντας πως ένα τέτοιο εγχείρημα έχει τις δικές του ξεχωριστές προκλήσεις.

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.