Ψυχική Υγεία

Smartphone: Η χρήση smartphone βελτιώνει τις δεξιότητες μνήμης

Smartphone: Η χρήση smartphone βελτιώνει τις δεξιότητες μνήμης

Smartphone: Η χρήση ψηφιακών συσκευών όπως τα smartphones θα μπορούσε να βοηθήσει στη βελτίωση των δεξιοτήτων μνήμης, διαπιστώνει μια νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές του UCL.

Η έρευνα, που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Psychology: General, έδειξε ότι οι ψηφιακές συσκευές βοηθούν τους ανθρώπους να αποθηκεύουν και να θυμούνται πολύ σημαντικές πληροφορίες. Αυτό, με τη σειρά του, ελευθερώνει τη μνήμη τους για να ανακαλέσουν επιπλέον λιγότερο σημαντικά πράγματα. Οι νευροεπιστήμονες έχουν εκφράσει στο παρελθόν ανησυχίες ότι η υπερβολική χρήση της τεχνολογίας θα μπορούσε να οδηγήσει σε κατάρρευση των γνωστικών ικανοτήτων και να προκαλέσει «ψηφιακή άνοια». Ωστόσο, τα ευρήματα δείχνουν ότι η χρήση μιας ψηφιακής συσκευής όχι μόνο βοηθά τους ανθρώπους να θυμούνται τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στη συσκευή, αλλά τους βοηθά επίσης να θυμούνται και μη αποθηκευμένες πληροφορίες.

Για να το αποδείξουν αυτό, οι ερευνητές ανέπτυξαν μια εργασία μνήμης για αναπαραγωγή σε ψηφιακό tablet ή υπολογιστή με οθόνη αφής. Το τεστ ανέλαβαν 158 εθελοντές ηλικίας από 18 έως 71 ετών. Στους συμμετέχοντες εμφανίστηκαν έως και 12 αριθμημένοι κύκλοι στην οθόνη και έπρεπε να θυμούνται να σύρουν μερικούς από αυτούς προς τα αριστερά και μερικούς προς τα δεξιά. Ο αριθμός των κύκλων που θυμήθηκαν να σύρουν στη σωστή πλευρά καθόρισε την αμοιβή τους στο τέλος του πειράματος. Η μία πλευρά χαρακτηρίστηκε “υψηλής αξίας”, που σημαίνει ότι το να θυμάστε να σύρετε έναν κύκλο σε αυτήν την πλευρά άξιζε 10 φορές περισσότερα χρήματα από το να θυμάστε να σύρετε έναν κύκλο στην άλλη πλευρά “χαμηλής αξίας”. Οι συμμετέχοντες εκτέλεσαν αυτή την εργασία 16 φορές. Έπρεπε να χρησιμοποιήσουν τη δική τους μνήμη για να θυμούνται τις μισές δοκιμές και τους επετράπη να ορίσουν υπενθυμίσεις στην ψηφιακή συσκευή για τις άλλες μισές.

Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι συμμετέχοντες είχαν την τάση να χρησιμοποιούν τις ψηφιακές συσκευές για να αποθηκεύουν τις λεπτομέρειες των κύκλων υψηλής αξίας. Και, όταν το έκαναν, η μνήμη τους για αυτούς τους κύκλους βελτιώθηκε κατά 18%. Η μνήμη τους για κύκλους χαμηλής αξίας βελτιώθηκε επίσης κατά 27%, ακόμη και σε άτομα που δεν είχαν ορίσει ποτέ υπενθυμίσεις για κύκλους χαμηλής αξίας. Ωστόσο, τα αποτελέσματα έδειξαν επίσης ένα πιθανό κόστος για τη χρήση των υπενθυμίσεων. Όταν αφαιρέθηκαν, οι συμμετέχοντες θυμήθηκαν τους κύκλους χαμηλής αξίας καλύτερα από τους υψηλής αξίας, δείχνοντας ότι είχαν εμπιστευτεί τους κύκλους υψηλής αξίας στις συσκευές τους και μετά τους είχαν ξεχάσει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η χρήση ψηφιακών βοηθημάτων μνήμης βελτιώνει την καθημερινότητα σε ήπιες διαταραχές

Aξιολόγηση της δυνατότητας χρήσης μιας κάμερας smartphone για την ανίχνευση της αναιμίας

Smartphone: εφαρμογή κατά της κατάθλιψης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.

Η συμπεριφορική παρέμβαση μειώνει την κατάθλιψη σε ενήλικες με παχυσαρκία

Παχυσαρκία: Τα αποτελέσματα από μια πιλοτική κλινική δοκιμή δείχνουν ότι σε μια φυλετικά και εθνοτικά διαφορετική ομάδα ενηλίκων με παχυσαρκία και κατάθλιψη, μια ολοκληρωμένη συμπεριφορική παρέμβαση ήταν πιο αποτελεσματική από τη συνηθισμένη φροντίδα στη μείωση της κατάθλιψης και των συσχετιζόμενων συμπτωμάτων άγχους παρά στην προώθηση της απώλειας βάρους.