Ψυχική Υγεία

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού τύπου

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού τύπου

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού. Ίσως έχετε ακούσει την έκφραση: « Μην είσαι τόσο αντικοινωνικός!” Περιέργως, είναι μια έκφραση που χρησιμοποιούμε λανθασμένα πολλές φορές, αφού χρησιμοποιούμε αντικοινωνικό για να αναφερόμαστε πραγματικά σε κάποιον κοινωνικό (με δυσκολίες ή αδιαφορία στη σχέση).

Χρησιμοποιούμε αυτόν τον κατάχρηση (αντικοινωνικό), για παράδειγμα, για να αναφερθούμε σε φίλους που ξαφνικά δεν θέλουν να βγουν έξω ή που είναι πιο «ερημίτες» από το συνηθισμένο. Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ του να είσαι κοινωνικός και αντικοινωνικός είναι διαβόητοι, και σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για αυτές για να διακρίνουμε αυτές τις δύο έννοιες.

Όταν μιλάμε για κάποιον αντικοινωνικό , αναφερόμαστε σε ένα άτομο που είναι αφοσιωμένο στην παραβίαση των κανόνων που έχουν θεσπιστεί σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο , το οποίο αντιβαίνει στην κοινωνική τάξη. Δηλαδή, κάποιος που είναι επαναστατικός , ο οποίος, παρόλο που εντάσσεται στην κοινωνία, δείχνει αυτή την τάση να αλλάζει την κοινωνική ειρήνη. Επιπλέον, είναι συχνό ότι πραγματοποιούν αυτού του είδους τη συμπεριφορά μέσω της βίας. Πρέπει να διαφοροποιήσουμε εδώ ένα αντικοινωνικό άτομο (ή με την τάση να εμφανίζουμε αντικοινωνικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας) από ένα άτομο με αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας (PD).

Από την άλλη πλευρά, όταν μιλάμε για κάποιον κοινωνικό, αναφερόμαστε σε ένα άτομο που  δυσκολεύεται να ενσωματωθεί και να συσχετιστεί με την κοινωνία. Οι διαφορές μεταξύ του να είσαι κοινωνικός και αντικοινωνικός είναι προφανείς. Ενώ το κοινωνικό άτομο παρουσιάζει έλλειψη κινήτρων για συμμετοχή σε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις , καθώς και προτίμηση για μοναχικές δραστηριότητες, το αντικοινωνικό άτομο ενεργεί κατά παράβαση των κοινωνικών κανόνων, συχνά με βίαιο τρόπο. Στην πραγματικότητα, σε πολλές περιπτώσεις το να είσαι κοινωνικός δεν αφορά μια δυσκολία, αλλά μάλλον την έλλειψη κινήτρων εκ μέρους του ατόμου, που προτιμά να ασκεί δραστηριότητες μόνο του και που δεν ενδιαφέρεται για τις κοινωνικές σχέσεις. Εάν ακολουθήσουμε αυτόν τον τρόπο να είμαστε στο άκρο, θα βρίσκουμε διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) ή ακόμη και τη σχιζοειδή διαταραχή της προσωπικότητας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τα σωματικά συμπτώματα που αποδεικνύουν πως η κατάθλιψη δεν είναι απλά στο μυαλό σας

Γιόγκα και τάι τσι βελτιώνουν την ψυχική και σωματική υγεία των βετεράνων

Αυτοφροντίδα: Τι σε εμποδίζει να την εφαρμόσεις;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Εξημερώστε την κατάθλιψη, στρέφοντας την προσοχή σας προς τα μέσα

Αυτοφροντίδα Ψυχική υγεία: Όταν προσπαθείτε να εξημερώσετε την κατάθλιψη, μερικές φορές βοηθά να στρέψετε την προσοχή σας προς τα μέσα. Ακόμα κι αν ακολουθείτε ήδη θεραπεία με φάρμακα και λαμβάνετε υποστήριξη από ειδικούς ψυχικής υγείας, η φροντίδα του εσωτερικού σας εαυτού μπορεί να ανυψώσει το πνεύμα σας και να σας βοηθήσει να διαχειριστείτε καλύτερα τα συναισθήματά σας. Τα πάντα, από το διαλογισμό μέχρι την απλή διασκέδαση μπορεί να είναι μέρος του σχεδίου.

Η πλήξη του lockdown μας παγιδεύει καταστροφικά

Η πλήξη φαίνεται να είναι μια συναισθηματική κατάσταση που μας ωθεί να αλλάξουμε τη συμπεριφορά μας - αν αυτό έχει θετικό ή αρνητικό αποτέλεσμα εξαρτάται εξ ολοκλήρου από το άτομο και την κατάστασή του.

Απλά αλλά αποτελεσματικά βήματα για να απαλλαγείτε από το στρες

Στρες: Είναι από τις πιο χρήσιμες διεργασίες που συμβαίνουν στον οργανισμό μας. Χωρίς το στρες, θα ήμασταν ανίκανοι να λειτουργήσουμε υπό πίεση. Εκεί, όμως, υπάρχει ένα πρόβλημα. Η πίεση φαίνεται να αυξάνεται, και μαζί της τα επίπεδα του στρες μας, σε σημείο που μάλλον δεν είναι διαχειρίσιμο.

Ανακουφίστε τα συμπτώματα του άγχους σε 5'

Ψυχική Υγεία Άγχος: Χαλαρώστε. Το αξίζετε, είναι καλό για εσάς και το περιβάλλον σας, ενώ παίρνει λιγότερο χρόνο από ό,τι νομίζετε. Δεν χρειάζεστε ένα σαββατοκύριακο στο σπα ή βουνίσια πεζοπορία στο καταφύγιο για να περιορίσετε το άγχος στη ζωη σας. Κάθε μία από τις συμβουλές που ακολουθούν για την ανακούφιση του στρες μπορεί να σας μεταφέρει από την αίσθηση "πανικού" σε κατάσταση ommm σε λιγότερο από 15 λεπτά!

Ζήλια, ευμετάβλητη διάθεση και κίνδυνος Αλτσχάιμερ

Υγεία Γυναίκες Έρευνα: Το χρόνιο άγχος, ο νευρωτισμός στη μέση ηλικία συνδέονται με διπλάσιες πιθανότητες εμφάνισης άνοιας, προτείνουν οι ερευνητές. Συγκεκριμένα, οι μεσήλικες γυναίκες με νευρωτικό στυλ προσωπικότητας και παρατεταμένο στρες μπορεί να έχουν αυξημένο κίνδυνο ανάπτυξης νόσου του Αλτσχάιμερ, σύμφωνα με μια σουηδική έρευνα.

Οι άνθρωποι που πάσχουν από άγχος και κατάθλιψη εμφανίζουν νωρίτερα Αλτσχάιμερ

Κατάθλιψη: Οι άνθρωποι με κατάθλιψη ή άγχος που εμφανίζουν Αλτσχάιμερ εκδηλώνουν συχνά τα πρώτα συμπτώματα αυτής της συχνότερης μορφής άνοιας σε πιο μικρή ηλικία, σε σχέση με όσους, επίσης, παθαίνουν τη νευροεκφυλιστική νόσο αλλά δεν έχουν άγχος ή κατάθλιψη.

Τα φυτά εσωτερικού χώρου βελτιώνουν την ψυχολογική μας κατάσταση στο lockdown

Lockdown: Τα τρία τέταρτα των συμμετεχόντων (74%) στην έρευνα δήλωσαν ότι τα φυτά στο σπίτι τους βοήθησαν να νιώσουν καλύτερα, όσο καιρό ήταν περιορισμένοι και δεν μπορούσαν να βγουν έξω ελεύθερα για να πάνε σε ανοικτούς χώρους και στη φύση.