Ψυχική Υγεία

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού τύπου

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού τύπου

Ψυχολογία συμπεριφορά: Διαφορές κοινωνικού και αντικοινωνικού. Ίσως έχετε ακούσει την έκφραση: « Μην είσαι τόσο αντικοινωνικός!” Περιέργως, είναι μια έκφραση που χρησιμοποιούμε λανθασμένα πολλές φορές, αφού χρησιμοποιούμε αντικοινωνικό για να αναφερόμαστε πραγματικά σε κάποιον κοινωνικό (με δυσκολίες ή αδιαφορία στη σχέση).

Χρησιμοποιούμε αυτόν τον κατάχρηση (αντικοινωνικό), για παράδειγμα, για να αναφερθούμε σε φίλους που ξαφνικά δεν θέλουν να βγουν έξω ή που είναι πιο «ερημίτες» από το συνηθισμένο. Ωστόσο, οι διαφορές μεταξύ του να είσαι κοινωνικός και αντικοινωνικός είναι διαβόητοι, και σε αυτό το άρθρο θα μιλήσουμε για αυτές για να διακρίνουμε αυτές τις δύο έννοιες.

Όταν μιλάμε για κάποιον αντικοινωνικό , αναφερόμαστε σε ένα άτομο που είναι αφοσιωμένο στην παραβίαση των κανόνων που έχουν θεσπιστεί σε νομικό και κοινωνικό επίπεδο , το οποίο αντιβαίνει στην κοινωνική τάξη. Δηλαδή, κάποιος που είναι επαναστατικός , ο οποίος, παρόλο που εντάσσεται στην κοινωνία, δείχνει αυτή την τάση να αλλάζει την κοινωνική ειρήνη. Επιπλέον, είναι συχνό ότι πραγματοποιούν αυτού του είδους τη συμπεριφορά μέσω της βίας. Πρέπει να διαφοροποιήσουμε εδώ ένα αντικοινωνικό άτομο (ή με την τάση να εμφανίζουμε αντικοινωνικά χαρακτηριστικά προσωπικότητας) από ένα άτομο με αντικοινωνική διαταραχή προσωπικότητας (PD).

Από την άλλη πλευρά, όταν μιλάμε για κάποιον κοινωνικό, αναφερόμαστε σε ένα άτομο που  δυσκολεύεται να ενσωματωθεί και να συσχετιστεί με την κοινωνία. Οι διαφορές μεταξύ του να είσαι κοινωνικός και αντικοινωνικός είναι προφανείς. Ενώ το κοινωνικό άτομο παρουσιάζει έλλειψη κινήτρων για συμμετοχή σε κοινωνικές αλληλεπιδράσεις , καθώς και προτίμηση για μοναχικές δραστηριότητες, το αντικοινωνικό άτομο ενεργεί κατά παράβαση των κοινωνικών κανόνων, συχνά με βίαιο τρόπο. Στην πραγματικότητα, σε πολλές περιπτώσεις το να είσαι κοινωνικός δεν αφορά μια δυσκολία, αλλά μάλλον την έλλειψη κινήτρων εκ μέρους του ατόμου, που προτιμά να ασκεί δραστηριότητες μόνο του και που δεν ενδιαφέρεται για τις κοινωνικές σχέσεις. Εάν ακολουθήσουμε αυτόν τον τρόπο να είμαστε στο άκρο, θα βρίσκουμε διαταραχές του φάσματος του αυτισμού (ASD) ή ακόμη και τη σχιζοειδή διαταραχή της προσωπικότητας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα σωματικά συμπτώματα που αποδεικνύουν πως η κατάθλιψη δεν είναι απλά στο μυαλό σας

Γιόγκα και τάι τσι βελτιώνουν την ψυχική και σωματική υγεία των βετεράνων

Αυτοφροντίδα: Τι σε εμποδίζει να την εφαρμόσεις;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

Κολύμβηση: Η κολύμβηση προάγει τη διαδικασία που είναι γνωστή ως νευρογένεση του ιππόκαμπου. Η νευρογένεση του ιππόκαμπου είναι η αναγέννηση νέων εγκεφαλικών κυττάρων σε περιοχές του εγκεφάλου που ατροφούν κάτω από παρατεταμένες περιόδους στρες.

Το multitasking οδηγεί τα παιδιά σε περισσότερο άγχος

Multitasking άγχος παιδιά: Σε αντίθεση με τον συνολικό χρόνο πολυμέσων, το multitasking των μέσων σχετίζεται με πιο συχνή συμπεριφορά παρόμοια με τη ΔΕΠΥ, όπως αξιολογείται από τους δασκάλους τους.

Ποιες σχέσεις κινδυνεύουν από το folie à deux

Folie à deux σχέσεις: Οι Γάλλοι επινόησαν για πρώτη φορά τη φράση για να περιγράψουν την περίπτωση της Margaret και του Michael, ενός παντρεμένου ζευγαριού. Οι γιατροί δεν ήξεραν ποιος από τους δύο ξεκίνησε τον κύκλο της ψύχωσης. Όμως μπήκαν σε έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ενίσχυε ο ένας τις αυταπάτες του άλλου.

Πώς επηρεάζει η φιλία την ψυχολογία;

Φιλικές σχέσεις: Ένας φίλος μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά σημαντικό στήριγμα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει χαρά, ευτυχία και πολύ γέλιο, που ως γνωστόν, είναι το καλύτερο φάρμακο.

Η άσκηση οφελεί το σώμα, την εγκεφαλική λειτουργία και συναισθηματική ευεξία των παιδιών σας

Αθλητισμός παιδιά: Ανακαλύψτε πώς η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τη σωματική υγεία, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση του παιδιού σας.

Πώς λειτουργεί η σχέση όταν ο ένας σύντροφος πάσχει από ψυχικό νόσημα;

Γάμος ψυχική υγεία: Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση όταν υπάρχει ψυχική ασθένεια γίνεται περίπλοκη, με τον σύζυγο που δεν πάσχει να μπαίνει συνήθως στην θέση του φροντιστή, από μόνος του. Γι’ αυτό και πλέον στην ψυχοθεραπεία θεωρείται δεδομένο ότι χρειάζεται βοήθεια εξίσου και ο σύντροφος που δεν πάσχει.

Μερικοί τρόποι που το κολύμπι σας ενδυναμώνει ψυχικά

Κολύμβηση: Η συμμετοχή σε μια ομάδα κολύμβησης στην πισίνα ή απλώς το να κολυμπάτε με παρέα στη θάλασσα, μπορεί όχι μόνο να είναι ευεργετικό για την υγεία σας, αλλά και για την προσωπικότητά σας και την κοινωνική σας ζωή. Έχοντας μια ομάδα ανθρώπων στο πλευρό σας που είναι έτοιμοι να σας στηρίξουν, ενισχύετε το αίσθημα του ανήκειν, και νιώθοντας πιο ασφαλείς, αυξάνετε την αυτοπεποίθησή σας. Η υποστήριξη και η ενθάρρυνση από τους άλλους είναι γνωστό ότι συμβάλουν στην καλή ψυχική κατάσταση.