Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Ψυχική υγεία: Πόσο σημαντική είναι η φιλία στη ζωή μας;

Ψυχική υγεία: Πόσο σημαντική είναι η φιλία στη ζωή μας;

Ψυχική υγεία: Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Αριστοτέλης έγραψε εκτενώς για το τι είναι φίλοι, τι κάνει καλούς φίλους και πολλά άλλα. Είπε μάλιστα ότι μεταξύ φίλων υπάρχει ένα ιδιαίτερο είδος αγάπης. Ωστόσο, ουσιαστικά είπε ότι οι καλοί φίλοι έχουν συμπάθεια και αμοιβαία φροντίδα μεταξύ τους.

Το να έχεις φιλίες στη ζωή σου σου δίνει την αίσθηση ότι ανήκεις, μειώνει το άγχος, ενισχύει την αυτοπεποίθησή σου, σε βοηθάει στις δύσκολες στιγμές και διευκολύνει την αποφυγή ανθυγιεινών τρόπων ζωής. Επιστημονικά, οι ενήλικες με ισχυρά δίκτυα φίλων είναι λιγότερο πιθανό να έχουν προβλήματα ψυχικής υγείας, υψηλή αρτηριακή πίεση και αυξημένους δείκτες μάζας σώματος. Οι ηλικιωμένοι που έχουν πολλούς φίλους είναι επίσης πιο πιθανό να ζήσουν περισσότερο.‌ Πώς, ωστόσο, καλλιεργείτε αυτές τις δυνατές φιλίες; Διαβάστε περισσότερα για να μάθετε.

Οι ιδιότητες ενός καλού φίλου

Ο αρχαίος Έλληνας φιλόσοφος Αριστοτέλης έγραψε εκτενώς για το τι είναι φίλοι, τι κάνει καλούς φίλους και πολλά άλλα. Είπε μάλιστα ότι μεταξύ φίλων υπάρχει ένα ιδιαίτερο είδος αγάπης. Ωστόσο, ουσιαστικά είπε ότι οι καλοί φίλοι έχουν συμπάθεια και αμοιβαία φροντίδα μεταξύ τους. Αυτό μπορεί να σημαίνει να μοιράζεσαι συναισθήματα μέσω της ενσυναίσθησης και να βοηθάς έναν φίλο που έχει ανάγκη.‌

Στην πράξη, αυτό μπορεί να μοιάζει με:

  • Αισθάνεστε καλά. Οι καλοί φίλοι λένε ωραία πράγματα ο ένας στον άλλον. Σηκώνουν ο ένας τον άλλον και κάνουν κομπλιμέντα. Έτσι, όχι μόνο θα πρέπει να αισθάνεστε καλά με τον εαυτό σας αλλά θα πρέπει επίσης να βοηθάτε τους φίλους σας να αισθάνονται καλά.
  • Στηρίζετε  ο ένας τον άλλον. Σε στενές στιγμές που ο φίλος σας αισθάνεται πεσμένος ή μπλε, ένα καλό πράγμα που πρέπει να κάνετε είναι να τον βοηθήσετε να νιώσει καλύτερα.
  • Αγαπάτε τις διαφορές. Δεν υπάρχει περίπτωση οι φίλοι σας να έχουν τα ίδια ενδιαφέροντα ή χόμπι με εσάς. Ακόμα κι αν εσείς και τα ενδιαφέροντα του φίλου σας δεν ταυτίζονται, παραμείνετε ανοιχτοί. Δοκιμάστε τα ενδιαφέροντα του φίλου σας και δείτε αν σας αρέσουν επίσης. Αν δεν το κάνετε, καταλάβετε ότι οι καλοί φίλοι ενθαρρύνουν ο ένας τον άλλον ακόμα και για τα χωριστά ενδιαφέροντά τους.
  • Είστε καλός ακροατής. Φροντίστε να ακούσετε και να μην διακόπτετε τον φίλο σας. Σε μια υγιή φιλία, και τα δύο μέρη ενδιαφέρονται για το τι έχει να πει ο άλλος.
  • Γίνεστε ένας αξιόπιστος φίλος. Οι καλοί φίλοι δεν επικρίνουν και διατηρούν τις προσωπικές πληροφορίες εμπιστευτικές.
  • Διατηρήστε σεβασμό και σεβαστά όρια. Εάν είστε φίλοι με κάποιον για αρκετό καιρό, σίγουρα θα προκύψουν προβλήματα. Ίσως θα κάνετε ή θα πείτε κάτι που θα αναστατώσει τον φίλο σας. Ή ίσως έχουν κάνει κάτι που σε στενοχώρησε. Είτε έτσι είτε αλλιώς, οι στενοί φίλοι μπορούν να μιλήσουν ειλικρινά για αυτά τα πράγματα και να αντιμετωπίσουν τα προβλήματά τους.
  • Δώστε τους το χρόνο σας. Η δημιουργία μιας στενής σύνδεσης απαιτεί δουλειά και χρόνο. Δίνοντας χρόνο στους φίλους σας τακτικά, τους αφήνετε να μπουν στη ζωή σας. Ίσως στην αρχή να νιώθετε άβολα, αλλά όλο και περισσότερο θα νιώθετε και οι δύο πιο άνετα.
  • Υπάρχει αμοιβαία σύνδεση. Το να είσαι καλός φίλος δεν σημαίνει απλώς να ακούς τον φίλο σου ή το αντίστροφο. Οι ισχυρές φιλίες είναι αμοιβαίες. κανένα άτομο δεν πρέπει να είναι κυρίαρχο. Και πάλι, θα πρέπει να κάνετε και οι δύο να αισθάνονται καλά και να σηκώνετε ο ένας τον άλλον.
  • Δημιουργήστε μια κοινότητα. Ενώ ορισμένες φιλικές σχέσεις μπορεί να αισθάνονται ξεχωριστές, όπως το να έχεις έναν «καλύτερο φίλο», είναι πάντα υπέροχο να έχεις περισσότερους από έναν φίλους στη ζωή σου. Το να έχετε μερικούς καλούς φίλους μπορεί να διευρύνει την οπτική σας για τη ζωή, να σας προσφέρει διαφορετικούς τύπους φιλιών και να αυξήσει την υποστήριξή σας.
  • Ποιότητα πάνω από ποσότητα. Αν και η ύπαρξη μιας κοινότητας είναι απαραίτητη, μπορεί να αισθάνεστε πιεσμένοι να έχετε πολλούς φίλους σε αυτή τη σύγχρονη εποχή των οπαδών των κοινωνικών μέσων. Ωστόσο, αντισταθείτε σε αυτήν την πίεση. Είναι πιο σημαντικό να έχετε ποιοτικές και στενές σχέσεις με λιγότερα άτομα από πολλές επιφανειακές συνδέσεις φίλων.

Προσπαθήστε για τις σχέσεις σας

Είναι σημαντικό να αγαπάτε τους καλούς σας φίλους. Εάν προκύψουν προβλήματα, ενημερώστε τον φίλο σας πόσο ενδιαφέρεστε για αυτά και θέλετε να τα ακούσετε. Στη συνέχεια, προσπαθήστε να αντιμετωπίσετε τις δυσκολίες. Αυτό μπορεί να σας προσφέρει και στους δύο μια ευκαιρία να συνδεθείτε και να αναπτυχθείτε στη σχέση σας. ‌

Ωστόσο, μερικές φορές οι άνθρωποι χωρίζουν. Οι καλοί φίλοι αναπτύσσουν μακροχρόνιο αμοιβαίο σεβασμό και κατανόηση. Καταλαβαίνουν ότι περιστασιακά ορισμένες φιλίες δεν ταιριάζουν σε ορισμένες φάσεις της ζωής. Το να εκτιμάς πραγματικά τον φίλο σου σημαίνει ότι τον υποστηρίζεις ακόμα και όταν χρειάζονται χώρο από σένα. Αν και πονάει, αφήστε τους να φύγουν αν αυτό χρειάζονται. Δώστε τους την ευκαιρία να αναπτυχθούν και να επεκταθούν σε μια πληρέστερη εκδοχή του εαυτού τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιες είναι οι καλύτερες δουλειές για άτομα με άγχος και κατάθλιψη;

Οι άνθρωποι με έντονη βραδινή παραγωγικότητα έχουν αρκετό άγχος

Πώς αναπτύσσεται ο εγκέφαλος των εφήβων;

Η βία που παρουσιάζεται στην τηλεόραση επηρεάζει τα παιδιά.

Τι είναι ο συναισθηματικός πόνος και πώς αντιμετωπίζεται;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αυτοδεκτικότητα, η λεπτή 6η αίσθηση 

Αυτοδεκτικότητα: Όταν είμαστε συντονισμένοι με τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις αισθήσεις μας, μπορούμε να κατανοήσουμε καλύτερα τα υποκείμενα κίνητρα και τα πρότυπα συμπεριφοράς μας. Αυτή η αυτογνωσία μας επιτρέπει να απελευθερωθούμε από παλιά πρότυπα που δεν μας εξυπηρετούν πλέον και να κάνουμε συνειδητές επιλογές που ευθυγραμμίζονται με τις αξίες και τους στόχους μας.

Πράγματα που δεν πρέπει ποτέ να συζητήσετε με τα παιδιά για να διατηρήσετε την ψυχική τους γαλήνη

Παιδιά ψυχική: Όσον αφορά τη διατήρηση της ψυχικής γαλήνης των παιδιών, υπάρχουν ορισμένα θέματα που πρέπει να προσεγγίζονται με προσοχή ή να αποφεύγονται εντελώς.

Περιορίστε το χρόνο που αφιερώνετε στην παρακολούθηση τηλεόρασης γιατί επηρεάζει την ταχύτητα γήρανσης

Μελέτη γήρανση: Ο περιορισμός του χρόνου παρακολούθησης τηλεόρασης μπορεί να έχει σημαντικές επιπτώσεις στη γήρανση, τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.

Σιωπηλό άγχος μεταξύ των παιδιών στον οδοντίατρο

Προχωρώντας προς τα εμπρός, η δυνατότητα χρήσης της συσκευής σε πραγματικό χρόνο θα βοηθούσε τους επαγγελματίες να παρακολουθούν τα επίπεδα άγχους και ίσως να σταματούν για διορθωτικά μέτρα πριν από τη συνέχιση της θεραπείας. Στο πλαίσιο της οδοντιατρικής περίθαλψης, όταν πρόκειται για φόβο και πόνο, είναι σημαντικό να εργάζεστε προληπτικά με τα παιδιά και τους εφήβους», λέει η Jaldin.

Ένας στους δύο έφηβους έχει διατροφική διαταραχή λόγω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης

Έφηβοι διατροφή: Η ενθάρρυνση ανοιχτών και ειλικρινών συζητήσεων σχετικά με την εικόνα του σώματος, την αυτοεκτίμηση και τις υγιεινές διατροφικές συνήθειες μπορεί να βοηθήσει τους εφήβους να αναπτύξουν μια θετική σχέση με το σώμα τους

Πώς σχετίζεται ο καρκίνος και η ψυολογία με το διορθωτικό μακιγιάζ

Καρκίνος ψυχολογία: Οι διορθωτικές τεχνικές μακιγιάζ μπορούν να βοηθήσουν τους καρκινοπαθείς να καμουφλάρουν σωματικές παρενέργειες όπως η απώλεια μαλλιών, ο αποχρωματισμός του δέρματος και οι ουλές.

Τι είναι η συνείδηση ​​και ποια επίπεδα συνείδησης έχουμε;

Συνείδηση: Εείναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει την κατάσταση του ατόμου να γνωρίζει και να μπορεί να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον, τις σκέψεις, τα συναισθήματα και τις αισθήσεις του.

Close Icon