Ψυχική Υγεία

Ψυχική υγεία: Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Καθώς πολλοί λαχταρούσαν για ένα νέο χόμπι, μια ανταμοιβή ευθύνης ή απλώς μια απόσπαση της προσοχής κατά τις πρώτες μέρες της πανδημίας, πολλοί άνθρωποι αποφάσισαν να γίνουν γονείς φυτών εσωτερικού χώρου. Οι πωλήσεις φυτών εσωτερικού χώρου αυξήθηκαν στα ύψη το 2021 και τα εκπαιδευτικά βίντεο για τη φροντίδα τους έγιναν δημοφιλή. Αυτό που ξεκίνησε ως πανδημικό χόμπι ήρθε για να μείνει. Και οι ειδικοί δεν εκπλήσσονται. Η φροντίδα ενός φυτού, και ίσως πολλών, είναι μια σχετικά μικρή δέσμευση και η απλή παρουσία ενός φυτού μπορεί να έχει αισθητικά και φυσιολογικά οφέλη που μπορούν να βελτιώσουν την εργάσιμη ημέρα σας.

Παραγωγικότητα, διάθεση και ψυχική υγεία

Οι άνθρωποι με φυτά στους χώρους εργασίας τους ανέφεραν ότι αισθάνονταν πιο παραγωγικοί και είχαν 12% ταχύτερο χρόνο αντίδρασης σε δοκιμές υπολογιστή σε σύγκριση με εκείνους χωρίς φυτά, σύμφωνα με μελέτη από το Πανεπιστήμιο της Πολιτείας της Ουάσινγκτον. Η ύπαρξη φυτών γύρω από τον χώρο εργασίας μείωσε επίσης το στρες, όπως μετρήθηκε με μετρήσεις της αρτηριακής πίεσης. Καθώς το άγχος, η κατάθλιψη και η εξουθένωση γίνονται ολοένα και πιο κοινά στη ζωή μας στην εργασία από το σπίτι, η διατήρηση των φυτών μπορεί να είναι μια κατευναστική συνήθεια. Μελέτες δείχνουν μια συσχέτιση ανάμεσα στο πράσινο και την ψυχική υγεία, συμπεριλαμβανομένου του χαμηλότερου άγχους και του στρες. Και η έκθεση στο πράσινο τόσο σε εσωτερικούς όσο και σε εξωτερικούς χώρους κατά τη διάρκεια της πανδημίας βρέθηκε να έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία. “Μόλις ξεκινήσετε αυτές τις πρακτικές φυτών και αναγνωρίσετε τη θετική επίδραση που έχει στη διάθεση και τη διανοητική διαύγεια… απλά θέλετε να το κάνετε περισσότερο”, λέει ο Don Rakow, ειδικός στον τομέα της κηπουρικής και αναπληρωτής καθηγητής στο School of Integrative Plant στο Πανεπιστήμιο Cornell.

Σύνδεση με τη φύση

Οι Αμερικανοί περνούν κατά μέσο όρο το 90% του χρόνου τους σε εσωτερικούς χώρους, αλλά όσοι περνούν περισσότερο χρόνο στη φύση αναφέρουν περισσότερη ζωτικότητα και ικανοποίηση από τη ζωή, σύμφωνα με τον Rakow. Τα φυτά εσωτερικού χώρου μπορούν να βοηθήσουν να λειτουργήσουν ως υποστηρικτικά για την ύπαρξη σε χώρους πρασίνου. Το ίδιο το πράσινο χρώμα είναι ένα ηρεμιστικό χρώμα, λέει ο Christopher Satch, καθηγητής στο Βοτανικό Κήπο της Νέας Υόρκης και δημιουργός του The Plant Doctor. Σημειώνει επίσης ότι τα αρώματα ορισμένων φυτών μπορούν να λειτουργήσουν ως αρωματοθεραπεία που μπορεί να τονώσει τη διάθεση. “Με τα φυτά, επαναφέρουμε αυτή τη φύση στη ζωή μας”, λέει ο Satch. “Το να τα βλέπεις να μεγαλώνουν και να ευδοκιμούν παρέχει μια αίσθηση αισιοδοξίας”, σημειώνοντας ότι μπορεί να ενσταλάξει την επιθυμία να είσαι πιο ενεργός στην καταπολέμηση της τρέχουσας κλιματικής κρίσης ή να ενεργείς με πιο βιώσιμους τρόπους.

Δημιουργικότητα και συντροφικότητα

Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς. Και αν κάποιος είναι σε ηρεμία ή παλεύει με οποιαδήποτε πτυχή της ψυχικής του υγείας, η απλή πράξη διατήρησης ενός φυτού μπορεί να ενσταλάξει την αίσθηση του καθημερινού σκοπού. “Μπορείς πραγματικά να μαζέψεις αυτό που καλλιεργείς”, λέει ο Satch, “Το βρίσκω πολύ ικανοποιητικό”. Για όσους κάνουν το επόμενο βήμα και μετακινούν τη φύτευσή τους έξω, η κηπουρική πιο τακτικά μπορεί επίσης να επιβεβαιώσει την οικοδόμηση κοινότητας με τους γείτονες.

Για όσους θέλουν να ενσωματώσουν φυτά στη ζωή τους, ξεκινήστε από μικρά. “Ακόμα και ένα μόνο φυτό είναι αρκετό για να κάνει τη διαφορά”, λέει ο Satch. Το να ξεκινήσετε με ένα έως δύο φυτά εσωτερικού χώρου θα απαιτήσει μερικά λεπτά πότισμα την εβδομάδα και δεν θα κοστίσει μια περιουσία, λέει ο Rakow. Για όσους έχουν άφθονο φως που προέρχεται από τα παράθυρά τους, ένα ανθισμένο φυτό όπως μια ορχιδέα ή η αφρικανική βιολέτα μπορεί να είναι μια καλή αρχή. Για χώρους με χαμηλό φωτισμό, δοκιμάστε ένα πόθο ή ένα φιλόδεντρο. Βεβαιωθείτε ότι όποιο φυτό επιλέξετε είναι ασφαλές για σπίτια με μικρά παιδιά και κατοικίδια. Για καθοδήγηση σχετικά με τη φροντίδα των φυτών, συμπεριλαμβανομένων των βέλτιστων χρόνων ποτίσματος, το Διαδίκτυο διαθέτει αμέτρητους πόρους ή μπορείτε να επισκεφτείτε το τοπικό κατάστημα φυτών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Επιχορηγήσεις για τη Δημόσια Υγεία στη Τζόρτζια

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Τι υποδηλώνει η κατάρρευση της ψυχικής σας υγείας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς θα περάσετε το χρόνο σας ευχάριστα με την οικογένειά σας;

Οικογένεια: Μπορείτε να περάσετε ώρες με την οικογένειά σας, αλλά το πώς περνάτε αυτόν τον χρόνο είναι αυτό που έχει σημασία. Ακολουθούν μερικοί λόγοι για τους οποίους είναι σημαντικό να περνάτε ποιοτικό χρόνο με την οικογένειά σας.

Ο έγκαιρος εντοπισμός ψυχικών ασθενειών με την ανίχνευση του "γονιδίου της παρορμητικότητας"

Ελπίζεται ότι περιγράφοντας τη λειτουργία των γονιδιακών δικτύων που συνθέτουν τη βαθμολογία, η μελέτη θα υποκινήσει πρόσθετες έρευνες με στόχο την ανάπτυξη νέων θεραπειών στο μέλλον.

Η κεταμίνη σε συνδυασμό με την παρακολούθηση χαμογελαστών προσώπων υπόσχεται πολλά για άτομα ανθεκτικά στη θεραπεία για την κατάθλιψη

Οι ασθενείς στη δοκιμή μας θα συνεχίσουν να συμπληρώνουν ερωτηματολόγια σχετικά με τα συμπτώματα κατάθλιψης για ένα ολόκληρο έτος μετά την έγχυση, επιτρέποντάς μας να αποκτήσουμε μια αρχική κατανόηση του πόσο ακριβώς μπορεί να διαρκέσει αυτό το όφελος.

Η παρακολούθηση τηλεόρασης με το παιδί σας μπορεί να βοηθήσει στη γνωστική του ανάπτυξη

Οικογένεια: Διαπιστώθηκε ότι η έκθεση στην οθόνη —είτε από τηλεόραση είτε από φορητή συσκευή— μπορεί να είναι ευεργετική, ανάλογα με το πλαίσιο στο οποίο προβάλλεται.

Η ειδική ομάδα εργασίας των ΗΠΑ συνιστά διαγνωστικές εξετάσεις για το άγχος και την κατάθλιψη στους ενήλικες

Η UTSF αποτελείται από εθελοντές ιατρικούς εμπειρογνώμονες που επιδιώκουν να διατυπώνουν συστάσεις βασισμένες σε στοιχεία που αφορούν διαγνωστικές εξετάσεις, συμβουλευτική και προληπτικά φάρμακα για τη βελτίωση της υγείας των Αμερικανών.

7 Tips για μια καλή ψυχική υγεία

Ψυχική ευεξία: Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να φροντίζουμε καθημερινά την ψυχική μας υγεία και ευεξία.