Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Ψυχική υγεία: Επηρεάζει η βιταμίνη D τον ψυχισμό μας

Ψυχική υγεία: Επηρεάζει η βιταμίνη D τον ψυχισμό μας

Ψυχική υγεία: Η βιταμίνη D είναι απαραίτητη τόσο για το σώμα σας όσο και για την υγεία σας. Διατηρεί τα οστά σας ισχυρά, βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων, προσφέρει ανοσολογική υποστήριξη και είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου.

Η βιταμίνη D είναι ένα λιποδιαλυτικό θρεπτικό συστατικό που είναι απαραίτητο τόσο για το σώμα σας όσο και για την υγεία σας. Διατηρεί τα οστά σας ισχυρά, βοηθά στην ανάπτυξη των κυττάρων, προσφέρει ανοσολογική υποστήριξη και είναι ζωτικής σημασίας για την υγιή λειτουργία του εγκεφάλου.

Κατάθλιψη και βιταμίνη D

Δυστυχώς, οι μελέτες και τα δεδομένα που αφορούν τη βιταμίνη D, την ψυχική υγεία και την κατάθλιψη είναι αντιφατικά. Ορισμένες έρευνες έχουν δείξει ότι οι ασθενείς που έχουν διαγνώσει κατάθλιψη τείνουν να έχουν χαμηλότερα επίπεδα βιταμίνης D. Ωστόσο, άλλες μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι οι ασθενείς με κατάθλιψη, οι οποίοι λαμβάνουν συμπληρώματα βιταμίνης D σε διάφορες δυνάμεις, δεν παρουσιάζουν σημαντική βελτίωση με τα καταθλιπτικά συμπτώματα τους.

Τι σημαίνει αυτό;

Η συμπλήρωση βιταμίνης D μπορεί να είναι ευεργετική. Η έρευνα έχει βρει μια συσχέτιση μεταξύ των χαμηλών επιπέδων βιταμίνης D και της κατάθλιψης. Ως εκ τούτου, συνιστάται ιδιαίτερα να διασφαλίσετε ότι λαμβάνετε αρκετή βιταμίνη D, είτε μέσω της διατροφής σας είτε μέσω συμπληρωμάτων.

Από πού να την πάρετε;

Ενώ υπάρχουν πολύ λίγα τρόφιμα που περιέχουν βιταμίνη D και αυτά που έχουν μόνο μια μικρή ποσότητα, όπως ο σολομός, ο τόνος και τα γαλακτοκομικά προϊόντα είναι εξαιρετικές πηγές που κάποιος μπορεί εύκολα να εντάξει στη διατροφή του. Οι περισσότεροι άνθρωποι συνήθως παίρνουν βιταμίνη D μέσω του ηλιακού φωτός ή της ακτινοβολίας UVB. Αυτή η έκθεση βοηθά στην ενεργοποίηση αυτής της θρεπτικής ουσίας μέσα στο δέρμα σε μια μορφή που μπορεί να χρησιμοποιήσει το σώμα σας. Επομένως, το αντηλιακό μπορεί να εμποδίσει την ακτινοβολία UVB, οπότε η στάθμιση των οφελών και των πιθανών κινδύνων εδώ είναι σημαντική. Τέλος, τα συμπληρώματα διατροφής είναι ένας άλλος κοινός τρόπος με τον οποίο οι άνθρωποι μπορούν να πάρουν βιταμίνη D, αλλά είναι σημαντικό να συμβουλευτείτε το γιατρό σας.

Ημερήσια πρόσληψη

Η βιταμίνη D μετρά συνήθως σε διεθνείς μονάδες (IU) ή μικρογραμμάρια (mcg). Ο μέσος άνθρωπος ηλικίας 1-70 ετών θα πρέπει να λαμβάνει 600 IU, ή 15 mcg, βιταμίνης D ημερησίως. Τα άτομα ηλικίας άνω των 70 ετών θα πρέπει να αυξάνουν την πρόσληψη τους σε 800 IU κάθε μέρα.

Συνολικά, οι άνθρωποι θα πρέπει να γνωρίζουν τα οφέλη που έχει να προσφέρει η βιταμίνη D. Ωστόσο, πριν από οποιαδήποτε κατανάλωση φαρμάκων, συμβουλευτείτε τον γιατρό σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

5 τροφές πλούσιες σε βιταμίνη Β3

Απαραίτητη η βιταμίνη D στις θηλάζουσες

Οι ευεργετικές ιδιότητες της βιοτίνης στα μαλλιά και τον οργανισμό

34% χαμηλότερος κίνδυνος καρδιακής νόσου με επαρκή λήψη Κ2

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η σωματική αδυναμία μπορεί να θέσει τους ανθρώπους σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη

«Η αξιολόγηση της αδυναμίας είναι μια σχετικά φθηνή και εύκολη διαδικασία», δήλωσε ο Scheinost, αναπληρωτής καθηγητής ακτινολογίας και βιοϊατρικής απεικόνισης και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης. «Χρειάζεται περισσότερη έρευνα, αλλά είναι πιθανό η αδυναμία να αποτελέσει στόχο παρέμβασης».

Γιατί είναι σημαντικό να εξισορροπήσετε την αρρενωπότητα και την ευαισθησία;

Ευαισθησία ανδρισμός: Η εξισορρόπηση της αρρενωπότητας και της ευαισθησίας είναι κρίσιμης σημασίας για την ενίσχυση των καλά στρογγυλεμένων ατόμων και των πιο υγιών κοινωνιών.

Η αινιγματική σχέση μεταξύ της κατάθλιψης και της καρδιαγγειακής νόσου εξηγείται σε τελευταία  έρευνα

Έρευνες έχουν δείξει ότι τα άτομα με κατάθλιψη διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να αναπτύξουν καρδιακά προβλήματα, όπως καρδιακή προσβολή και εγκεφαλικό.

Έχει σημασία αν σας ακούν τα παιδιά σας;

Οικογένεια: Τα παιδιά που δεν φαίνεται να ακούν τους γονείς τους μπορεί να επωφεληθούν από τη συμβολή τους, σύμφωνα με μια νέα μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Illinois

BabyX: Ψηφιακό βρέφος πρωταγωνιστεί στην 1η παγκόσμια έρευνα ψυχολογίας

BabyX: Σε μια παγκόσμια πρωτοτυπία, ερευνητές αναπτυξιακής ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Όκλαντ θα χρησιμοποιήσουν το ψηφιακό παιδί για να ερευνήσουν τις αλληλεπιδράσεις των ενηλίκων με τα μωρά. 

Τρόφιμα που σας βοηθούν να αποδώσετε τα μέγιστα

Ενισχύστε τη συγκέντρωσή σας: Ενσωματώνοντας ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, σύνθετους υδατάνθρακες και παραμένοντας ενυδατωμένοι, μπορείτε να δώσετε στον εγκέφαλό σας την ενέργεια και τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αποδώσει τα μέγιστα.

Ποια είναι το προειδοποιητικά σημάδια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια αναγνώριση: Η σχιζοφρένεια είναι μια πολύπλοκη ψυχική διαταραχή που χαρακτηρίζεται από διαταραχές στις διαδικασίες σκέψης, τις αντιλήψεις, τη συναισθηματική ανταπόκριση και τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις.

Close Icon