Ψυχική Υγεία

Προσωπική υγιεινή: Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η προσωπική υγιεινή είναι ένα θέμα που συχνά δεν συζητείται σε καθημερινή βάση. Συνήθως, η υγιεινή παραβλέπεται καθώς συχνά υποθέτουμε ότι όλοι κάνουν πράγματα με παρόμοιους τρόπους ή έχουν παρόμοια επίπεδα συχνότητας. Ωστόσο, η υγιεινή μπορεί συχνά να είναι το πρώτο σημάδι της έναρξης προβλημάτων ψυχικής υγείας.

Ψυχική υγεία και υγιεινή

Η κατάθλιψη, η διαταραχή μετατραυματικού στρες (PTSD) και οι ψυχωσικές διαταραχές είναι παραδείγματα όπου παρατηρούνται μεγάλες μειώσεις ή αλλαγές στην προσωπική υγιεινή. Πολλοί άνθρωποι που αντιμετωπίζουν προβλήματα ψυχικής υγείας σημειώνουν ότι αισθάνονται μια ομίχλη όπου η παρακολούθηση των ημερών γίνεται δύσκολη και όπου δεν υπάρχει ενέργεια για μπάνιο, αλλαγή ρούχων ή βούρτσισμα δοντιών, πόσο μάλλον να σηκωθούν από το κρεβάτι. Για μερικούς, μπορεί να αισθάνεται σαν ένα τέτοιο βάρος να καθαριστούν, αλλά υπενθυμίστε τους ότι θα αισθανθούν πολύ καλύτερα όταν τελειώσουν το ντους, το πλύσιμο των μαλλιών ή το πρόσωπό τους και φορέσουν καθαρά ρούχα.

Το να φροντίζουν τον εαυτό τους έστω και μία ακόμη μέρα κάθε εβδομάδα μπορεί να κάνει τεράστια διαφορά στο πώς νιώθουν. Στο αντίθετο άκρο του φάσματος, ορισμένες διαταραχές όπως το άγχος ή η ιδεοψυχαναγκαστική διαταραχή μπορεί να οδηγήσουν σε μια ανθυγιεινή αύξηση των εργασιών προσωπικής υγιεινής. Παραδείγματα εδώ περιλαμβάνουν το επανειλημμένο πλύσιμο μέχρι το σημείο που το δέρμα φαίνεται ωμό, επανειλημμένη αλλαγή ρούχων ή πλύσιμο ρούχων, επανειλημμένο βούρτσισμα των δοντιών μέχρι να αιμορραγούν τα ούλα ή αίσθημα καταναγκασμού να συνεχίσετε παρά τον πόνο ή τις οπτικές ενδείξεις ότι η συμπεριφορά πρέπει να σταματήσει. Και πάλι, το να βοηθήσουμε το άτομο να αναγνωρίσει ένα υγιές πρόγραμμα υγιεινής είναι ένα θετικό πρώτο βήμα.

Όταν οι συνήθειες υγιεινής κάποιου που σας ενδιαφέρει είτε αυξάνονται είτε μειώνονται, η εύρεση ενός ασφαλούς, υποστηρικτικού αλλά και άμεσου τρόπου για να συζητήσετε την αλλαγή μπορεί να βοηθήσει να υποστηριχθεί αυτό το άτομο σε ό,τι μπορεί να συμβεί. Αυτό μπορεί να βοηθήσει στην οικοδόμηση περαιτέρω κοινωνικής υποστήριξης και να ανοίξει δρόμους για να παρέμβει έγκαιρα για κάποιον που μπορεί να παλεύει με προβλήματα ψυχικής υγείας ή μπορεί να ενθαρρύνει την υγιή συζήτηση για άλλες αλλαγές που μπορεί να βιώνει αυτό το άτομο. Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε. Και να θυμάστε ότι οι γενικές οδηγίες σχετικά με τη συχνότητα, τα προϊόντα και τις μεθόδους υγιεινής μπορεί να διαφέρουν ανάλογα με τις θρησκευτικές και πολιτιστικές πεποιθήσεις.

Εάν δεν είστε βέβαιοι για τη συχνότητα με την οποία πρέπει να συμμετάσχετε σε μια συνήθεια υγιεινής, απευθυνθείτε σε έναν ιατρό, έναν οδοντίατρο, έναν πάροχο ψυχικής υγείας ή κάποιον που εμπιστεύεστε στην κουλτούρα σας για συμβουλές και καθοδήγηση.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μόλις το 8% των Αμερικανών στερείται ασφάλισης υγείας

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Τι υποδηλώνει η κατάρρευση της ψυχικής σας υγείας

Πόσο πρέπει να περπατάτε κάθε μέρα για να περιορίσετε τον κίνδυνο καρδιακής νόσου;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Η συμπεριφορική παρέμβαση μειώνει την κατάθλιψη σε ενήλικες με παχυσαρκία

Παχυσαρκία: Τα αποτελέσματα από μια πιλοτική κλινική δοκιμή δείχνουν ότι σε μια φυλετικά και εθνοτικά διαφορετική ομάδα ενηλίκων με παχυσαρκία και κατάθλιψη, μια ολοκληρωμένη συμπεριφορική παρέμβαση ήταν πιο αποτελεσματική από τη συνηθισμένη φροντίδα στη μείωση της κατάθλιψης και των συσχετιζόμενων συμπτωμάτων άγχους παρά στην προώθηση της απώλειας βάρους.

Για ποιους λόγους αλλάζει η διάθεσή μας;

Mood:Όταν αντιμετωπίζετε εναλλαγές της διάθεσης, μπορεί να αισθάνεστε πολύ χαρούμενοι τη μια στιγμή χωρίς λόγο και πολύ λυπημένοι την επόμενη χωρίς να ξέρετε γιατί. Αυτές οι αλλαγές στη διάθεση μπορεί επίσης να συνοδεύονται από αλλαγές στα πρότυπα ύπνου, στα επίπεδα δραστηριότητας και στη συμπεριφορά.

Η έλλειψη ύπνου διαταράσσει την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών [Μελέτη]

Έλλειψη ύπνου: Τα παιδιά που κοιμούνται λιγότερο από 9 ώρες τη νύχτα μπορεί να έχουν γνωστικές δυσκολίες που σχετίζονται με τη μνήμη, τη νοημοσύνη και την ευεξία, οι οποίες επιμένουν με την πάροδο του χρόνου.