Ψυχική Υγεία

Κατάθλιψη Διατροφή: Αυτό που τρώτε έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που αισθάνεστε [+tips]

Κατάθλιψη Διατροφή: Αυτό που τρώτε έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που αισθάνεστε [+tips]

Κατάθλιψη Διατροφή: Μειώστε την πρόσληψη τροφών που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον εγκέφαλο και τη διάθεσή σας, όπως για παράδειγμα η καφεΐνη, το αλκοόλ, τα τρανς λιπαρά και τα τρόφιμα με υψηλά επίπεδα χημικών συντηρητικών ή ορμονών (όπως ορισμένα είδη κρεάτων), και προσπαθείστε να υιοθετήσετε μια όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη διατροφική ρουτίνα, με πλούσιες πηγές θρεπτικών συστατικών.

Αυτό που τρώτε έχει άμεσο αντίκτυπο στον τρόπο που αισθάνεστε. Αν και απαιτείται περισσότερη έρευνα προκειμένου να καταδειχθούν με ασφάλεια οι σχέσεις μεταξύ κατάθλιψης και διατροφικών επιλογών, στο μεσοδιάστημα συνίσταται να μειώσετε την πρόσληψη τροφών που μπορούν να επηρεάσουν αρνητικά τον εγκέφαλο και τη διάθεσή σας, όπως για παράδειγμα η καφεΐνη, το αλκοόλ, τα τρανς λιπαρά και τα τρόφιμα με υψηλά επίπεδα χημικών συντηρητικών ή ορμονών (όπως ορισμένα είδη κρεάτων), και προσπαθείστε να υιοθετήσετε μια όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη διατροφική ρουτίνα, με πλούσιες πηγές θρεπτικών συστατικών.

Ακολουθούν ορισμένα διατροφικά tips που θα σας βοηθήσουν να διατηρήσετε τη διάθεσή σας σε λειτουργικά επίπεδα:

  • Μην παραλείπετε γεύματα. Η υπερβολική απόσταση μεταξύ των γευμάτων μπορεί να σας κάνει να νιώθετε ευερέθιστοι και κουρασμένοι, οπότε στοχεύστε να τρώτε κάτι τουλάχιστον κάθε τρεις έως τέσσερις ώρες.
  • Ελαχιστοποιήστε την κατανάλωση ζάχαρης, καθώς και τους επεξεργασμένους υδατάνθρακες στη διατροφή σας. Μπορεί να λαχταράτε ένα σνακ με ζάχαρη, αρτοσκευάσματα ή τρόφιμα της “παρηγοριάς”, όπως για παράδειγμα τα ζυμαρικά ή οι τηγανητές πατάτες, αλλά αυτά τα «ευχάριστα» τρόφιμα οδηγούν γρήγορα σε μείωση των επιπέδων διάθεσης και ενέργειας. Σύμφωνα με επίσημες συστάσεις, στόχος είναι να κόψετε όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά τα τρόφιμα.

  • Ενισχύστε την πρόσληψη βιταμινών του συμπλέγματος Β. Οι ανεπάρκειες σε βιταμίνες Β, όπως το φολικό οξύ και η βιταμίνη B-12, μπορούν να προκαλέσουν κατάθλιψη. Για να είστε σίγουροι / σίγουρες ότι παίρνετε καθημερινά επαρκή δόση, επιλέξτε ένα συμπλήρωμα βιταμινών του συμπλέγματος Β ή φάτε περισσότερα εσπεριδοειδή, φυλλώδη χόρτα και λαχανικά, φασόλια, κοτόπουλο και αυγά.
  • Ενισχύστε τη διάθεσή σας με τροφές πλούσιες σε ω-3 λιπαρά οξέα. Τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα παίζουν ουσιαστικό ρόλο στη σταθεροποίηση της διάθεσης. Οι καλύτερες πηγές ωμέγα λιπαρών οξέων είναι τα λιπαρά ψάρια όπως ο σολομός, η ρέγγα, το σκουμπρί, οι αντσούγιες, οι σαρδέλες, ο τόνος.

 

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς η κατάθλιψη σχετίζεται με την διατροφή

Η υγιής σεξουαλική ζωή εξαρτάται από την ισορροπημένη διατροφή

Ημικρανία Πρόληψη: Τροφές που είναι ασφαλείς για τον πόνο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι κρυμμένοι λόγοι πίσω από το συναίσθημα του θυμού

Είναι εύκολο να εκτονώσετε την απογοήτευσή σας μέσω του θυμού. Φανταστείτε να έχετε πέσει σε ένα μποτιλιάρισμα για ώρες και να έχετε καθυστερήσει στη δουλειά, ή ότι προσπαθείτε να επικοινωνήσετε με ένα τμήμα καταγγελιών για κάποια άθλια προϊόντα που παραλάβατε και περιμένετε στην αναμονή.

Πόσο ελεύθερο χρόνο χρειάζόμαστε για να νοιώθουμε ευτυχισμένοι σύμφωνα με μελέτη

Όμως κάτι που κρατάμε είναι ότι στις περιπτώσεις που οι άνθρωποι αποκτούν υπερβολικά πολύ ελεύθερο χρόνο, όπως μετά από συνταξιοδότηση ή αποχώρηση από την εργασία, τα αποτελέσματα υποδηλώνουν ότι τα άτομα αυτά θα επωφεληθούν από το να ξοδέψουν τον καινούργιο τους χρόνο με σκοπό.

H τακτική άσκηση μειώνει τον κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχών άγχους σχεδόν κατά 60%

Διαταραχές άγχους αντιμετώπιση: Τα ευρήματα μιας νεάς σουηδικής μελέτης που δημοσιεύτηκε στο Frontiers υποδεικνύουν ότι όσοι ασκούνται σε τακτική βάση μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο εμφάνισης άγχους κατά σχεδόν 60%. Οι ερευνητές αξιοποίησαν δεδομένα από 400.000 άτομα που καλύπτουν περισσότερες από δύο δεκαετίες.

3 συμβουλές για γρήγορη ανακούφιση από το στρες

Άγχος Αντιμετώπιση: Μάθετε πώς να χρησιμοποιείτε τη δύναμη των αισθήσεών σας για να ανακουφίσετε το άγχος επιτόπου και να παραμείνετε ήρεμοι, παραγωγικοί και συγκεντρωμένοι - ανεξάρτητα από το τι σας φέρνει η μέρα.

Οι δέκα πιο ευτυχισμένες πολιτείες των ΗΠΑ με βάση 31 βασικούς δείκτες

Τόσο η Νέα Υόρκη όσο και το Νιου Τζέρσεϊ έχουν τις λιγότερες αυτοκτονίες (ανά 100.000 κατοίκους) στις 8. Αυτό είναι τέσσερις φορές χαμηλότερο από το Ουαϊόμινγκ, το οποίο έχει 29 αυτοκτονίες ανά 100.000 άτομα.