Ψυχική Υγεία

Ενήλικες 18-25: Η επίδραση της μικροχλωρίδας του εντέρου στην ψυχική υγεία

Ενήλικες 18-25: Η επίδραση της μικροχλωρίδας του εντέρου στην ψυχική υγεία

Ενήλικες 18-25: Στους αναδυόμενους ενήλικες, η μικροχλωρίδα του εντέρου είναι λιγότερο ποικιλόμορφη, απλή και πιο ασταθής σε σύγκριση με τα παιδιά, τους εφήβους και τους ηλικιωμένους.

Η αναδυόμενη ενηλικίωση είναι μια κρίσιμη περίοδος για την ανάπτυξη των νευρώνων, τη νευροπλαστικότητα και την ωρίμανση του άξονα υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων. Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου, οι αντιδράσεις στο στρες, με τη διακύμανση των ορμονικών επιπέδων και την ενεργοποίηση του άξονα υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων, επηρεάζουν σημαντικά την ανάπτυξη της ψυχικής υγείας. Μελέτες έχουν δείξει ότι οι ψυχικές ασθένειες εμφανίζονται συχνά σε αναδυόμενους ενήλικες κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Η μικροχλωρίδα του εντέρου είναι μια συλλογή διαφορετικών μικροοργανισμών, όπως βακτήρια, που κατοικούν στο γαστρεντερικό σωλήνα. Διάφοροι παράγοντες, όπως γενετικοί παράγοντες, παραγόντες πρώιμης ζωής (μητρική λοίμωξη, χρήση αντιβιοτικών κ.λπ.) και περιβαλλοντικοί παράγοντες/παράγοντες τρόπου ζωής (διατροφή, σωματική δραστηριότητα, στρες κ.λπ.), μπορούν να αλλάξουν σοβαρά τη σύνθεση και την ποικιλομορφία της μικροχλωρίδας του εντέρου. Πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι η αναδυόμενη ενηλικίωση σχετίζεται με μια μοναδική ευπάθεια στη μικροχλωρίδα του εντέρου.

Στους αναδυόμενους ενήλικες, η μικροχλωρίδα του εντέρου είναι λιγότερο ποικιλόμορφη, απλή και πιο ασταθής από ότι στα παιδιά, τους εφήβους και τους ηλικιωμένους. Στο τρέχον άρθρο, οι επιστήμονες υπέθεσαν ότι ο άξονας εντέρου-εγκεφάλου-μικροβίωσης μπορεί να διαδραματίσει ρόλο στον καθορισμό προβλημάτων ψυχικής υγείας, τα οποία αυξάνονται σημαντικά στις δυτικές χώρες, πιθανότατα λόγω δυσμενών συμπεριφορών στον τρόπο ζωής. Οι μικροοργανισμοί που κατοικούν στο έντερο παράγουν πολλά ζωτικά συστατικά, όπως λιπαρά οξέα βραχείας αλυσίδας, νευροτροφικούς παράγοντες που προέρχονται από τον εγκέφαλο και τους νευροδιαβιβαστές, που μεσολαβούν στην επικοινωνία μεταξύ του εντέρου και του εγκεφάλου. Μια ανισορροπία στη μικροχλωρίδα του εντέρου μπορεί να οδηγήσει σε παραγωγή φλεγμονωδών κυτοκινών με τη μεσολάβηση μικροβιακού λιποπολυσακχαρίτη (LPS), οι οποίες στη συνέχεια επηρεάζουν τον άξονα υποθαλάμου-υπόφυσης-επινεφριδίων διεγείροντας το προσαγωγό πνευμονογαστρικό νεύρο.

Επίδραση της μικροχλωρίδας του εντέρου στην ψυχική υγεία

Σύμφωνα με τη διαθέσιμη βιβλιογραφία, υπάρχει σχέση μεταξύ της μικροχλωρίδας του εντέρου και της ψυχικής υγείας. Σε αυτό το πλαίσιο, μελέτες έχουν δείξει ότι η επαγόμενη από αντιβιοτικά αλλοίωση στη μικροχλωρίδα του εντέρου σχετίζεται με αλλοιωμένες συναισθηματικές συμπεριφορές. Ο άξονας εντέρου-εγκεφάλου-μικροβίωσης είναι γνωστό ότι παίζει ουσιαστικό ρόλο στην ανάπτυξη διαφόρων νευρολογικών και ψυχιατρικών ασθενειών, συμπεριλαμβανομένης της νόσου του Αλτσχάιμερ, της νόσου του Πάρκινσον και της διαταραχής του φάσματος του αυτισμού. Οποιαδήποτε ανισορροπία στη μικροχλωρίδα του εντέρου κατά την περίοδο της αναδυόμενης ενηλικίωσης μπορεί να προκαλέσει μια σειρά γεγονότων που έχουν παρατεταμένες αρνητικές επιπτώσεις τόσο στη σωματική όσο και στην ψυχική υγεία. Οι περιβαλλοντικοί παράγοντες που έχουν τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στη διαμόρφωση της μικροχλωρίδας του εντέρου περιλαμβάνουν τη διατροφή, τα φάρμακα και τους αντιμικροβιακούς παράγοντες. Επιπλέον, η σωματική δραστηριότητα, τα πρότυπα ύπνου και η χρήση ουσιών επηρεάζουν σημαντικά τη μικροχλωρίδα του εντέρου καθώς και την ψυχική υγεία.

Διατροφή

Τα διατροφικά συστατικά επηρεάζουν σημαντικά τη σύνθεση και την ποικιλομορφία της μικροχλωρίδας του εντέρου. Η υπερβολική κατανάλωση ανθυγιεινών τροφών (κορεσμένα λιπαρά, ραφιναρισμένη ζάχαρη, κόκκινο κρέας και τρόφιμα με χαμηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες) και η χαμηλότερη κατανάλωση υγιεινών τροφίμων (φρούτα και λαχανικά) μπορεί να προκαλέσουν μικροβιακή δυσβίωση, η οποία χαρακτηρίζεται από αλλαγή στη λειτουργική σύνθεση, την ποικιλομορφία, την τοπική κατανομή και μεταβολικές δραστηριότητες της μικροχλωρίδας του εντέρου. Ισχυρά στοιχεία δείχνουν ότι μια δίαιτα πλούσια σε λαχανικά, φρούτα, φυτικές ίνες, τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση, βιταμίνες, προβιοτικά και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα βοηθά στη διατήρηση της ομοιόστασης της μικροχλωρίδας του εντέρου και προάγει τη θετική ψυχική υγεία. Αντίθετα, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά, υψηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα σχετίζονται με δυσβίωση του εντέρου, φλεγμονή και κακή ψυχική υγεία.

Σωματική δραστηριότητα

Είναι γνωστό ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της μεταβολικής και καρδιαγγειακής φυσικής κατάστασης και τη βελτίωση της ψυχικής υγείας. Επιπλέον, όσον αφορά τη μικροβιακή ποικιλομορφία του εντέρου, η σωματική δραστηριότητα είναι γνωστό ότι αυξάνει τα επίπεδα ωφέλιμων μικροβίων και μεταβολιτών στο έντερο. Ο αντίκτυπος της σωματικής δραστηριότητας μπορεί να ποικίλλει μεταξύ των ατόμων ανάλογα με την ηλικία, το φύλο, τη γενετική σύνθεση, τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) και τις διατροφικές συνήθειες. Συγκεκριμένα, η έντονη σωματική δραστηριότητα μπορεί να προκαλέσει δυσβίωση και φλεγμονή της μικροχλωρίδας του εντέρου και να προκαλέσει δυσμενείς συνέπειες για την υγεία. Επομένως, το βέλτιστο επίπεδο σωματικής δραστηριότητας πρέπει να εξατομικεύεται.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι δραστηριότητες συμβάλλουν θετικά στη νόσο του Αλτσχάιμερ;

Τα παιδιά που παίζουν ομαδικά αθλήματα τείνουν να έχουν καλύτερα αποτελέσματα ψυχικής υγείας από τα παιδιά που δεν παίζουν

Ο μέτριος χρόνος στο διαδίκτυο ιδανικός για την ψυχική υγεία των εφήβων

Το 76% των δημόσιων σχολείων των ΗΠΑ σημείωσε αύξηση των ανησυχιών του προσωπικού σχετικά με την ψυχική υγεία των μαθητών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.