Ψυχική Υγεία

Διαλογισμός και ψυχική υγεία: Τα οφέλη του διαλογισμού στην συναισθηματική και ψυχική υγεία [vid]

Διαλογισμός και ψυχική υγεία: Τα οφέλη του διαλογισμού στην συναισθηματική και ψυχική υγεία [vid]

Διαλογισμός και ψυχική υγεία: Μέσω του διαλογισμοού ο νους σταδιακά εκπαιδεύεται να νοεί τα γεγονότα, νοητικά, συναισθηματικά, ως παροδικές μόνον εκφάνσεις και να μην προσκολάται σε αυτά. Μέσα από αυτήν την αποδεύσμευση, με το χρόνο, είμαστε σε θέση να υιοθετήσουμε μια πιο αισιόδοξη προοπτική για τη ζωή γενικά.

Όταν καθόμαστε για διαλογισμό, φροντίζουμε τον εαυτό μας με τρόπους που μπορεί στην αρχή να μην είναι προφανείς. Τα οφέλη του διαλογισμού είναι πολλά και ποικίλα και υποστηρίζονται από την επιστήμη. Πολλοί άνθρωποι αρχίζουν τον διαλογισμό για να διαχειριστούν το άγχος και να καλλιεργήσουν ψυχική ηρεμία. Ειδικότερα, ο διαλογισμός mindfulness μπορεί να έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική και συναισθηματική υγεία. Διαβάστε παρακάτω για να μάθετε περισσότερα σχετικά με τα οφέλη που μπορεί να προσφέρει ο διαλογισμός στην ψυχική υγεία και ευεξία, αρκεί φυσικά να ασκείται τακτικά.

Οφέλη του διαλογισμού για την ψυχική υγεία

Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι πιθανώς εξοικειωμένοι με τις θετικές επιδράσεις του διαλογισμού. Μεταξύ αυτών: αυξημένη ευαισθητοποίηση, διαύγεια, συμπόνια και αίσθηση ηρεμίας. Η βελτιωμένη εστίαση είναι ένα άλλο πλεονέκτημα που συνδέεται συνήθως με τον διαλογισμό. Μια μελέτη που διεξήγαγαν ερευνητές από το Πανεπιστήμιο John Hopkins προτείνει ότι τα γενικά προγράμματα διαλογισμού βοήθησαν στην ανακούφιση των ψυχολογικών συμπτωμάτων της κατάθλιψης, του άγχους και του πόνου που σχετίζονται με το άγχος.

Συναισθηματικά οφέλη του διαλογισμού

Ο διαλογισμός μπορεί πραγματικά να βοηθήσει το μυαλό. Μέσα από την πρακτική του, γινόμαστε σταδιακά πιο ικανοί να αντιμετωπίσουμε τα αρνητικά συναισθήματα ή εκείνα που μας προκαλούν δυσφορία. Αυτό συμβαίνει διότι ο διαλογισμός μας μαθαίνει να βλέπουμε και να αντιλαμβανόμαστε τις σκέψεις και τα συναισθήματά μας ως διερχόμενες “καταστάσεις”. Ο νους σταδιακά εκπαιδεύεται να νοεί τα γεγονότα, νοητικά, συναισθηματικά, ως παροδικές μόνον εκφάνσεις και να μην προσκολάται σε αυτά. Μέσα από αυτήν την αποδεύσμευση, με το χρόνο, είμαστε σε θέση να υιοθετήσουμε μια πιο αισιόδοξη προοπτική για τη ζωή γενικά. Επιπλέον, σύμφωνα με αξιόπιστη πηγή, ο διαλογισμός μπορεί να μειώσει τις αρνητικές νευρολογικές συνδέσεις με τον έσω προμετωπιαίο φλοιό εξασθενίζοντας συναισθήματα όπως ο φόβος και το άγχος. Εναλλακτικά, χτίζει επίσης νέους θετικούς νευρολογικούς δεσμούς με τα μέρη του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνα για την προώθηση της προσοχής, της εστίασης και της λήψης αποφάσεων.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο διαλογισμός αποδεδειγμένα βελτιώνει την ποιότητα και επάρκεια του ύπνου

Η συμβολή του διαλογισμού στην συναισθηματική υγεία και τον περιορισμό του άγχους

Ενισχύστε την ψυχική σας ανθεκτικότητα μέσω του mindfulness

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να απελευθερωθείτε από την άσκηση κριτικής και επικρίσεων στην καθημερινότητά σας

Είναι εκπληκτικό πόσοι άνθρωποι δεν είναι διατεθειμένοι να αφήσουν πίσω τους μια αρνητική εμπειρία που τους συνέβη στο παρελθόν. Αισθάνονται ότι την ξεπλήρωσαν με τον χρόνο, τα χρήματα και την ψυχική τους οδύνη. Βαθιά στην καρδιά τους δεν είναι διατεθειμένοι να την ξεπεράσουν.

Το στρες προκαλεί κάψιμο και μυρμήγκιασμα στο πρόσωπο

Άγχος ερυθρότητα: Μερικές σωματικές εκδηλώσεις του άγχους περιλαμβάνουν αυξημένο καρδιακό ρυθμό, γαστρεντερικά προβλήματα, μυϊκή ένταση και δύσπνοια. Η ερυθρότητα του προσώπου είναι απλώς μια άλλη από αυτές τις φυσικές εκδηλώσεις. 

Η σωματική δραστηριότητα ενισχύει την ευημερία μας

Αθλητισμός: Η σωματική άσκηση μπορεί να είναι πολύ αποτελεσματική στην ανακούφιση του στρες. Έρευνα σε εργαζόμενους ενήλικες έχει βρει ότι τα άτομα με υψηλή δραστηριότητα τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά στρες σε σύγκριση με άτομα που είναι λιγότερο δραστήρια.

3 στους 5 νοσηλευτές στη Σκωτία σκέφτονται να παραιτηθούν

Ψυχική υγεία νοσηλευτές: Το προσωπικό εργάζεται με απλήρωτες υπερωρίες, βρίσκεται υπό υπερβολική πίεση και δεν μπορεί να παρέχει το επίπεδο φροντίδας που θα ήθελε. Σύμφωνα με την έκθεση, οι νοσηλευτές δήλωσαν ότι αισθάνονται υποτιμημένοι και υπό υπερβολική πίεση.

Τα νεότερα σε ηλικία θύματα συντροφικής βίας έχουν διπλάσιες πιθανότητες να αναπτύξουν ψυχικές διαταραχές.

Ο αριθμός των ανδρών και των γυναικών που επηρεάστηκαν από την συντροφική βία ήταν ίδιος, κάτι που οδήγησε τους ερευνητές στο συμπέρασμα ότι τα ζευγάρια ήταν πιθανότερο να κακοποιήσουν ο ένας τον άλλο, παρά να υπάρχει μόνο ένας θύτης.

Προκλήσεις και οφέλη μιας σχέσης που αψηφά τα θρησκευτικά "πιστεύω"

Διαθρησκευτικές σχέσεις: Πολλοί είναι εκείνοι που επιλέγουν να προχωρήσουν σε μια σχέση με διαφορετικά θρησκευτικά "πιστεύω", αναγνωρίζοντας πως ένα τέτοιο εγχείρημα έχει τις δικές του ξεχωριστές προκλήσεις.

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.