Ψυχική Υγεία

Αθλητισμός ψυχική υγεία: Πώς η άσκηση μπορεί να τιθασεύσει το άγχος μας [vid]

Αθλητισμός ψυχική υγεία: Πώς η άσκηση μπορεί να τιθασεύσει το άγχος μας [vid]

Αθλητισμός ψυχική υγεία: Οι δρομείς σκι είχαν λιγότερες πιθανότητες να αναπτύξουν αγχώδεις διαταραχές, σύμφωνα με νέα μεγάλης κλίμακας Σουηδική μελέτη.

Νέα μεγάλης κλίμακας μελέτη σε σχεδόν 200.000 σκιέρ διαπίστωσε ότι η σωματική δραστηριότητα μειώνει στο μισό τον κίνδυνο ανάπτυξης κλινικού άγχους με την πάροδο του χρόνου. Η μελέτη, από τη Σουηδία, επικεντρώθηκε στο άθλημα του σκι, αλλά οι ερευνητές είπαν ότι σχεδόν κάθε είδους αερόβια δραστηριότητα πιθανότατα μας προστατεύει από την υπερβολική ανησυχία και τον τρόμο, μια ευχάριστη σκέψη καθώς βαδίζουμε ακόμη στη ζοφερή εποχή της πανδημίας.

Η επιστήμη προσφέρει πολλά ενθαρρυντικά στοιχεία ότι η άσκηση μπορεί να ανεβάσει τη διάθεσή μας. Τα πειράματα δείχνουν ότι όταν οι άνθρωποι (και τα ζώα του εργαστηρίου) αρχίζουν να ασκούνται, συνήθως γίνονται πιο ήρεμοι, πιο ανθεκτικοί, πιο χαρούμενοι και είναι λιγότερο πιθανό να αισθάνονται αδικαιολόγητα λυπημένοι, νευρικοί ή θυμωμένοι σε σχέση με πριν. Επιδημιολογικές μελέτες, οι οποίες συχνά επικεντρώνονται στη σχέση μεταξύ ενός τύπου δραστηριότητας ή συμπεριφοράς και διαφόρων πτυχών υγείας ή μακροζωίας, διαπιστώνουν επίσης ότι περισσότερη άσκηση συνδέεται με σημαντικά χαμηλότερες πιθανότητες εμφάνισης σοβαρής κατάθλιψης. Αντίθετα, η καθιστική ζωή αυξάνει τον κίνδυνο για κατάθλιψη. Μια αξιοσημείωτη νευρολογική μελέτη από το 2013 διαπίστωσε μάλιστα ότι η άσκηση οδηγεί σε μειώσεις του σπασμωδικού άγχους των τρωκτικών, προκαλώντας αύξηση της παραγωγής εξειδικευμένων νευρώνων που απελευθερώνουν μια χημική ουσία που καταπραΰνει την υπερβολική δραστηριότητα σε άλλα μέρη του εγκεφάλου.

Για τη νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύτηκε στο Frontiers in Psychiatry, επιστήμονες στο Πανεπιστήμιο Lund στη Σουηδία και άλλα ιδρύματα αποφάσισαν να εξετάσουν τη μακροπρόθεσμη ψυχική υγεία χιλιάδων χιλιάδων ανδρών και γυναικών που έχουν έτρεξε στη διάσημη διοργάνωση σκι αντοχής Vasaloppet της Σουηδίας όλα αυτά τα χρόνια. Το Vasaloppet, το οποίο γιορτάζει τα εκατό χρόνια του αυτόν τον χειμώνα, είναι η μεγαλύτερη σειρά αγώνων σκι αντοχής στον κόσμο, με πλήθη δρομέων να παρατάσσονται ετησίως στα δάση της κεντρικής Σουηδίας για διαγωνιστούν. Επειδή αυτό το είδος αγώνων αντοχής απαιτεί άφθονη υγεία, αντοχή και προπόνηση, οι ερευνητές είχαν χρησιμοποιήσει στο παρελθόν δεδομένα σχετικά με τους δρομείς Vasaloppet για να μελετήσουν πώς η άσκηση επηρεάζει την υγεία της καρδιάς, τους κινδύνους καρκίνου και τη μακροζωία.

Ο Tomas Deierborg, διευθυντής του τμήματος πειραματικής ιατρικής στο Πανεπιστήμιο Lund και ανώτερος συγγραφέας της νέας μελέτης και οι συνάδελφοί του συγκέντρωσαν χρόνους τερματισμού και άλλες πληροφορίες για 197.685 Σουηδούς άνδρες και γυναίκες που συμμετείχαν σε έναν από τους αγώνες μεταξύ 1989 και 2010. Στη συνέχεια διασταύρωσαν αυτές τις πληροφορίες με δεδομένα από ένα σουηδικό εθνικό μητρώο ασθενών, αναζητώντας διαγνώσεις κλινικής αγχώδους διαταραχής μεταξύ των δρομέων στα επόμενα 10 έως 20 χρόνια. Συγκριτικά, έλεγξαν επίσης διαγνώσεις άγχους κατά την ίδια χρονική περίοδο για 197.684 τυχαία επιλεγμένους συμπολίτες τους που δεν είχαν συμμετάσχει στον αγώνα και γενικά θεωρήθηκαν σχετικά ανενεργοί σωματικά.

Οι σκιέρ, όπως διαπίστωσαν οι ερευνητές, αποδείχθηκαν πολύ πιο ήρεμοι τις δεκαετίες μετά τον αγώνα τους από τους άλλους Σουηδούς και είχαν περισσότερο από 50 τοις εκατό λιγότερο κίνδυνο να αναπτύξουν κλινικό άγχος. Τα αποτελέσματα έτειναν να κυριαρχούν μεταξύ ανδρών και γυναικών σκιέρ σχεδόν οποιασδήποτε ηλικίας – εκτός από τις πιο γρήγορες γυναίκες δρομείς. Οι κορυφαίες γυναίκες που τερμάτισαν κάθε χρόνο έτειναν να έχουν περισσότερες πιθανότητες αργότερα να αναπτύξουν αγχώδεις διαταραχές από άλλες δρομείς, αν και ο κίνδυνος τους παρέμεινε συνολικά χαμηλότερος από ό,τι για τις γυναίκες της ίδιας ηλικίας στην ομάδα ελέγχου.

Αυτά τα αποτελέσματα υποδεικνύουν ότι «η σχέση μεταξύ της άσκησης και του μειωμένου άγχους είναι ισχυρή», είπε η Δρ. Lena Brundin, επικεφαλής ερευνήτρια νευροεκφυλιστικών ασθενειών στο Ερευνητικό Ινστιτούτο Van Andel στο Grand Rapids, Mich., επίσης συγγραφέας της μελέτης.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η τακτική σωματική δραστηριότητα ενδυναμώνει ολιστικά την υγεία

Οι αγχολυτικές δράσεις της σωματικής δραστηριότητας

Η άσκηση αυξάνει την εμπιστοσύνη στον εαυτό και βοηθά να αντιμετωπίσετε το άγχος

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.

8 στους 10 αντιμετωπίζουν το άγχος της πανδημίας στη φύση

Καναδάς κορωνοϊός: Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν με ασφάλεια με άλλους ή να βγουν έξω για λίγο φως από τον ήλιο και μια βόλτα, πεζοπορία, τρέξιμο ή βόλτα με ποδήλατο για ένα διάλειμμα από την αυξημένη τηλεργασία και τον χρόνο οθόνης.

Το 10% των ανθρώπων παρουσίασαν μαρασμό στην πανδημία

Ατονία απάθεια: Η ατονία δεν διαρκεί για πάντα και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ψυχική σας κατάσταση, ενώ μπορεί να είναι πρόδρομος για την κατάθλιψη ή να υπάρχει παράλληλα με την κατάθλιψη.

Η σχέση μεταξύ ασθενών και νοσηλευτών επηρεάζει τη θεραπεία

Νοσηλευτές ασθενείς: Οι νοσηλευτές ψυχικής υγείας υπερασπίζονται εδώ και καιρό τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς ως εργαλείο που επιτρέπει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια στο πλαίσιο της θεραπευτικής επικοινωνίας.

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία

Αθλητισμός: Αυτό που μας λένε τα ευρήματα της μελέτης είναι ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας κρίσης δημόσιας υγείας, οι άνθρωποι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι σωματικά δραστήριοι για να διατηρήσουν τη σωματική και ψυχική τους υγείας.

Ποιο είναι το ιδανικό ταίρι για έναν Υδροχόο;

Σχέσεις Υδροχόος: Προχωρώντας στο 2022, δείτε πώς μπορούν να ταιριάξουν οι Υδροχόοι στις σχέσεις τους με σύμμαχο τον ζωδιακό κύκλο, είτε πιστεύετε στα ζώδια είτε παραμένετε επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά.