Ψυχική Υγεία

Άγχος Συνέπειες: Ποιες είναι οι συνέπειες του μακροχρόνιου στρες [vid]

Άγχος Συνέπειες: Ποιες είναι οι συνέπειες του μακροχρόνιου στρες [vid]

Άγχος Συνέπειες: Το άγχος είναι παντού και για κάθε άνθρωπο σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Και ενώ το λίγο άγχος είναι εντάξει - ένας βαθμός άγχους είναι και ωφέλιμος - το πολύ άγχος μπορεί να σας κουράσει και να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Το άγχος μας επηρεάζει όλους. Μπορεί να παρατηρήσετε συμπτώματα άγχους κατά τη διαχείριση των οικονομικών σας ή την εκπλήρωση των καθηκόντων ή απαιτήσεων στη δουλειά ή εξαιτίας μιας δυσκολίας στις διαπροσωπικές σας σχέσεις. Το άγχος είναι παντού και για κάθε άνθρωπο σημαίνει διαφορετικά πράγματα. Και ενώ το λίγο άγχος είναι εντάξει – ένας βαθμός άγχους είναι και ωφέλιμος – το πολύ άγχος μπορεί να σας κουράσει και να έχει επιπτώσεις στην υγεία σας, τόσο ψυχική όσο και σωματική.

Ποιες είναι οι συνέπειες του μακροχρόνιου στρες;

Λίγο άγχος κάθε τόσο δεν ανησυχεί. Το συνεχές, χρόνιο στρες, ωστόσο, μπορεί να προκαλέσει ή να επιδεινώσει πολλά σοβαρά προβλήματα υγείας.

Ενδειτικά αναφέρουμε:

  • Προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως κατάθλιψη, άγχος
  • Καρδιαγγειακά νοσήματα, συμπεριλαμβανομένων των καρδιακών παθήσεων, της υψηλής αρτηριακής πίεσης, των μη φυσιολογικών καρδιακών ρυθμών, των καρδιακών προσβολών και του εγκεφαλικού
  • Παχυσαρκία και άλλες διατροφικές διαταραχές
  • Εμμηνορροϊκά προβλήματα
  • Σεξουαλική δυσλειτουργία, όπως πρόωρη εκσπερμάτιση στους άνδρες και απώλεια της σεξουαλικής επιθυμίας τόσο στους άνδρες όσο και στις γυναίκες
  • Προβλήματα δέρματος και μαλλιών, όπως ακμή, ψωρίαση και έκζεμα και μόνιμη τριχόπτωση
  • Γαστρεντερικά προβλήματα, όπως γαστρίτιδα, ελκώδη κολίτιδα και σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου

 

Υπάρχει βοήθεια

Το άγχος είναι μέρος της ζωής. Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία είναι πώς το χειρίζεστε. Το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε για να αποτρέψετε την υπερφόρτωση του άγχους στη ζωή σας και τις συνέπειες του μακροπρόθεσμα για την υγεία, είναι να γνωρίζετε τα συμπτώματά σας.

Εάν εσείς ή ένα αγαπημένο σας πρόσωπο αισθάνεστε έντονο άγχος, το οποίο επηρεάζει την καθημερινότητα και λειτουργικότητά σας, μιλήστε με το γιατρό σας. Πολλά συμπτώματα του στρες μπορεί επίσης να είναι σημάδια άλλων προβλημάτων υγείας. Ο γιατρός σας μπορεί να αξιολογήσει τα συμπτώματά σας και να αποκλείσει άλλες καταστάσεις υγείας. Εάν φταίει το άγχος, μπορεί να συστήσει έναν θεραπευτή ή σύμβουλο ψυχικής υγείας που θα σας βοηθήσει να χειριστείτε καλύτερα το άγχος σας.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ηρεμιστικές και παυσίπονες οι βιοχημικές δράσεις του αγκαλιάσματος

Οι δεσμοί μεταξύ σκληρών γονεϊκών πρακτικών, παιδικού άγχους και ανατομίας του εγκεφάλου

Ο διαλογισμός αυξάνει την ψυχική ανθεκτικότητα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

"Κλειδιά" συμβατής διαχείρισης του στρες

Δεν παίρνουμε τα πράγματα προσωπικά. Ένα ομολογουμένως δύσκολο εγχείρημα, ειδικά αν είστε ευαίσθητοι, αλλά να θυμάστε πως όταν οι άλλοι σας εκφράζουν θυμό, συνήθως δεν αφορά άμεσα εσάς, αλλά κάτι το οποίο ταλαιπωρεί εκείνους προσωπικά.

Η κολύμβηση ως μέσο διαχείρισης των συναισθηματικών και ψυχικών προκλήσεων

Κολύμβηση: Το να είσαι ενεργός/η σωματικά έχει θετικό αντίκτυπο στην ψυχική υγεία, όπως: βελτίωση της διάθεσης, αύξηση της αυτοεκτίμησης, μείωση του κινδύνου κατάθλιψης, επιβράδυνση της άνοιας και της γνωστικής παρακμής, βελτίωση του ύπνου και μείωση του άγχους.

Ο Φρόιντ όρισε τον δευτερογενή ναρκισσισμό ως απόσυρση της λίμπιντο ή των συναισθημάτων αγάπης από τα αντικείμενα (άλλους ανθρώπους)

Στον δευτερογενή ναρκισσισμό, η απομόνωση μπορεί να είναι απαραίτητη για την πραγματοποίηση των μεγαλοπρεπών φαντασιώσεων που καθησυχάζουν τον εαυτό, καθώς και για την εστίαση στην αγάπη προς τον εαυτό. Μπορεί να μην θέλουν να βρίσκονται κοντά σε άλλους που βασίζονται στην πραγματικότητα, καθώς η πραγματικότητα μπορεί να γίνεται αντιληπτή σαν επίθεση.

Ο φυσικός ενεργός τρόπος ζωής συσχετίστηκε με 62% χαμηλότερο κίνδυνο διάγνωσης διαταραχών άγχους μεταξύ ανδρών και γυναικών

Αξιοσημείωτο, οι συγγραφείς της μελέτης ανέφεραν διπλάσιο κίνδυνο ανάπτυξης διαταραχής άγχους μεταξύ των γρηγορότερων γυναικών σκιέρ, έναντι των πιο αργών σκιέρ, φαινόμενο που δεν παρατηρήθηκε στους άνδρες.

Μια ματιά στον κόσμο της φοβίας

Φοβία: Ο φόβος που βιώνεται είναι σχεδόν πάντα δυσανάλογος με τον πραγματικό κίνδυνο που θέτει το αντικείμενο ή το γεγονός και τα άτομα με συγκεκριμένες φοβίες γενικά γνωρίζουν ότι δεν υπάρχει κανένας πραγματικός λόγος να φοβούνται. Ωστόσο, δεν μπορούν να αποφύγουν την αντίδρασή τους.

Όταν ζούμε διαρκώς με τον φόβο ότι πάσχουμε από κάποια σοβαρή ασθένεια

Αυτό έχει ως αποτέλεσμα, μεγαλώνοντας αυτό το παιδί, να δημιουργεί υποχονδρίαση έτσι ώστε να λαμβάνει την προσοχή, την φροντίδα, την αγάπη (έστω και κατ' αυτό τον τρόπο) από τους συγγενείς, τους φίλους ή τους συντρόφους.

Η αλήθεια είναι πως όχι, δεν χρειάζεται να είσαι με κάποιον για να είσαι καλά.

Δεν χρειάζεται λοιπόν να πληγωθείς για να αναγκαστείς να αγαπήσεις τον εαυτό σου. Δεν χρειάζεται να πέσεις χαμηλά για να μάθεις να τον βάζεις ψηλά. Εξάλλου, όπως λέει και ο σοφός λαός, μόνος γεννιέσαι και μόνος πεθαίνεις. Αν δεν νιώθεις πλήρης χωρίς σύντροφο, δεν θα νιώσεις ποτέ πλήρης ούτε με σύντροφο κι αν θες να κάνεις μια πραγματικά καλή σχέση με κάποιον που αξίζει, η μόνη σου ελπίδα είναι να είσαι καλά και μόνη σου. Δεν υπάρχει μεγαλύτερη εγγύηση επιτυχίας από αυτή!