Ψυχική Υγεία

Άγριο κολύμπι: Πώς οφελεί την ψυχική υγεία [vid]

Άγριο κολύμπι: Πώς οφελεί την ψυχική υγεία [vid]

Άγριο κολύμπι: Ενώ η επιστημονική έρευνα βρίσκεται στα αρχικά στάδια, υπάρχουν ακόμη πολλά στοιχεία που δείχνουν πώς η κολύμβηση στο κρύο νερό μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε πιο υγιεινές και πιο ευτυχισμένες ζωές.

Οι στατιστικές δείχνουν ότι από τότε που ο Covid εισέβαλε και άλλαξε τη ζωή μας, οι άνθρωποι περνούν πολύ περισσότερο χρόνο έξω στη φύση. Η περασμένη χρονιά ενέπνευσε πολλούς ανθρώπους να ξεκινήσουν μια νέα υπαίθρια δραστηριότητα, ενώ η άγρια ή θαλάσσια κολύμβηση έχει αποκτήσει μεγάλη φήμη. Λάτρεις της θαλάσσιας κολύμβησης και λένε ότι βοηθάει πραγματικά την ψυχική τους υγεία και ευεξία. Η πρώτη μελέτη που εξέτασε την αποτελεσματικότητα της κολύμβησης στο κρύο νερό στην καταπολέμηση της κατάθλιψης έγινε από τον τηλεοπτικό γιατρό Chris van Tulleken, από το University College του Λονδίνου, και τον καθηγητή Mike Tipton και τη Dr Heather Massey, δύο επιστήμονες του Πανεπιστημίου του Πόρτσμουθ. Και η πρώτη αναφορά περιπτώσεων για το κολύμπι σε κρύο νερό που δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal case Reports δείχνει ότι μπορεί να είναι μια αποτελεσματική θεραπεία για την κατάθλιψη.

Πώς η άγρια ​​κολύμβηση μπορεί να ωφελήσει την ψυχική υγεία

Ενώ η επιστημονική έρευνα βρίσκεται στα αρχικά στάδια, υπάρχουν ακόμη πολλά στοιχεία που δείχνουν πώς η κολύμβηση στο κρύο νερό μπορεί να μας βοηθήσει να ζήσουμε πιο υγιεινές και πιο ευτυχισμένες ζωές.

Πρώτα απ ‘όλα, τι είναι το άγριο κολύμπι;

Το άγριο κολύμπι είναι η κολύμβηση σε εξωτερικούς χώρους – σε ένα μέρος όπου η φύση είναι παντού γύρω σας, όπως παραλίες, ποτάμια, λίμνες και παλιρροϊκές πισίνες.

Πώς το άγριο κολύμπι μπορεί να ωφελήσει την ψυχική υγεία

Υπάρχουν όλο και περισσότερα στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η κολύμβηση στο κρύο νερό μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της ψυχικής ευεξίας. Για παράδειγμα:

  • Αυξάνει τα επίπεδα ντοπαμίνης – Η βύθιση του σώματος σε κρύο νερό ενισχύει τα επίπεδα ντοπαμίνης και αυξάνει την απελευθέρωση ενδορφινών.
  • Οικοθεραπεία – Το να βρίσκεστε σε εξωτερικούς χώρους και να συνδέεστε με τη φύση έχει αποδεδειγμένη, θετική επίδραση στην ψυχική ευεξία. Η έρευνα δείχνει ότι η έξοδος σε πράσινο και/ή μπλε χώρους μπορεί να μας βοηθήσει να νιώσουμε καλύτερα. Αυτό βοηθά επίσης στην καταπολέμηση των επιπτώσεων της Εποχικής Συναισθηματικής Διαταραχής.

  • Ενσυνειδητότητα – Μερικές φορές μπορεί να είναι δύσκολο να είμαστε στην παρούσα στιγμή, ειδικά όταν πάσχουμε από κατάθλιψη, άγχος, PTSD και άλλες καταστάσεις ψυχικής υγείας. Η αίσθηση του κρύου νερού, σε συνδυασμό με το να είμαστε έξω στη φύση, μας βοηθά να βιώσουμε μια σύνδεση μεταξύ σώματος και νου. Αυτό μπορεί να μας βοηθήσει να έρθουμε στην παρούσα στιγμή.
  • Κοινότητα – Ως μέλος μιας τοπικής ομάδας ή αρχίζοντας να κολυμπάμε με άτομα που ήδη γνωρίζετε, μπορούμε να οικοδομήσουμε νέες και να ενδυναμώσουμε υπάρχουσες φιλίες.
  • Άσκηση – Η διατήρηση της υγείας μπορεί να έχει τεράστιο θετικό αντίκτυπο στην ψυχική μας υγεία. Η κολύμβηση είναι μια εξαιρετική μορφή άσκησης και μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της αρτηριακής πίεσης, στην αύξηση του ανοσοποιητικού και θεωρείται μια άσκηση χαμηλής πρόσκρουσης καθιστώντας την πιο φιλική στις αρθρώσεις.

 

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

3 τρόποι που το κολύμπι ωφελεί την ψυχική σας ευεξία

Το θαλασσινό νερό μπορεί να θεραπεύσει την ψυχή

Μπορεί η άγρια κολύμβηση να είναι η λύση για τα συμπτώματα της εμμηνοπαύσης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.