ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Προβιοτικά παιδιά : Η σημασία των προβιοτικών κατά την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο

Προβιοτικά  παιδιά : Η σημασία των προβιοτικών κατά την επιστροφή των παιδιών στο σχολείο

Έφτασε η στιγμή που τα παιδιά επιστρέφουν και πάλι στο σχολείο! Ήρθε η ώρα να ντύσουμε τα βιβλία τους, να ετοιμάσουμε τη σχολική τους τσάντα αλλά και να σκεφτούμε τρόπους με τους οποίους μπορούμε να υποστηρίξουμε την υγεία των παιδιών ώστε να θριαμβεύσουν στο σχολείο.

Υπάρχουν όμως κάποιες καταστάσεις που μπορούν να επηρεάσουν την ψυχολογία και την απόδοση του παιδιού, όπως είναι τα γαστρεντερολογικά προβλήματα που παρατηρούνται συχνά στα παιδιά όλων των ηλικιών, ειδικά κατά την έναρξη και τους πρώτους μήνες της νέας σχολικής χρονιάς.

Πώς επηρεάζουν λοιπόν οι γαστρεντερικές διαταραχές τα παιδιά κατά την έναρξη αλλά και κατά τη διάρκεια της σχολικής χρονιάς;

Οι γαστρεντερικές διαταραχές επηρεάζουν άτομα όλων των ηλικιών, συμπεριλαμβανομένων των παιδιών και των εφήβων.

Τα κοινά συμπτώματα μπορεί να περιλαμβάνουν:

– Ναυτία

– Διάρροια

– Εμετό

– Δυσκοιλιότητα

– Πόνος στο στομάχι

– Κράμπες στο στομάχι

– Υπερβολικά αέρια

Αυτά τα συμπτώματα μπορεί να δυσκολεύουν το παιδί να συγκεντρωθεί κατά την ώρα του μαθήματος, να το αναγκάζει να επισκέπτεται συχνά την τουαλέτα αλλά και να του προκαλεί έντονο άγχος και στρες. Όταν οι καταστάσεις αυτές μάλιστα γίνονται ιδιαίτερα έντονες, το παιδί μπορεί να θέλει να μείνει στο σπίτι, επειδή του είναι πολύ δύσκολο να διαχειριστεί αυτά συμπτώματα κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Επιπλέον, τα συμπτώματα αυτά μπορεί να σχετίζονται με μία πιθανή διαταραχή της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου, μία κατάσταση που είναι ευρέως γνωστή ως δυσβίωση.

Ποιοι παράγοντες μπορούν να οδηγήσουν σε εντερική δυσβίωση;

Πολλοί παράγοντες μπορούν να συμβάλουν στην πτώση της υγείας του πεπτικού συστήματος ενός παιδιού. Μια δίαιτα πλούσια σε επεξεργασμένα τρόφιμα, υδατάνθρακες, σάκχαρα, επεξεργασμένα λίπη και χημικές ουσίες μπορεί να οδηγήσει σε ανεπαρκή πρόσληψη μικροθρεπτικών συστατικών, κακή πέψη και τροφική δυσανεξία. Άλλοι παράγοντες που μπορούν να οδηγήσουν σε διαταραχές της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου είναι τα αντιβιοτικά ευρέως φάσματος (όπως για τις λοιμώξεις του αυτιού και του ανώτερου αναπνευστικού), τα Μη-στεροειδή αντιφλεγμονώδη φάρμακα καθώς και το άγχος. Αυτοί οι παράγοντες διαταράσσουν την ισορροπία μεταξύ των ‘’καλών’’ (μικροοργανισμοί ωφέλιμοι για την υγεία) και των ‘’κακών’’ (μικροοργανισμοί που προκαλούν παθογένειες) μικροοργανισμών, γεγονός που οδηγεί σε συμπτώματα κακής πεπτικής υγείας. Όταν δεν υπάρχουν αρκετοί «καλοί μικροοργανισμοί» για να κρατήσουν υπό έλεγχο τους «κακούς» όπως τα βακτήρια, οι μύκητες και τα παράσιτα, οι «κακοί» μπορούν να αυξηθούν και να δημιουργήσουν περαιτέρω ανισορροπίες.

Προβιοτικά για την επαναφορά και τη διατήρηση της φυσιολογικής χλωρίδας του εντέρου.

Η διατήρηση της ισορροπίας μεταξύ των ‘’καλών’’ και των ‘’κακών’’ (σε αναλογία 80% / 20%) μικροοργανισμών στο πεπτικό σύστημα των παιδιών είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της υγείας τους, καθώς περίπου το 80% των κυττάρων του ανοσοποιητικού τους συστήματος βρίσκεται μέσα και γύρω από τον πεπτικό σωλήνα. Τα προβιοτικά χάρη στην ικανότητά τους να επαναφέρουν και να διατηρούν τη φυσιολογική χλωρίδα του εντέρου, μπορούν να συμβάλλουν στην προαγωγή της υγείας του πεπτικού και να συμβάλλουν στη διαχείριση πολλών καταστάσεων που συνοδεύουν συνήθως τις γαστρεντερικές διαταραχές.

Στοιχεία από μελέτες έχουν δείξει ότι μπορούν να συμβάλλουν στη διαχείριση διαφόρων καταστάσεων καθώς και των συμπτωμάτων που τις συνοδεύουν, όπως:

– Γαστρεντερίτιδας

– Διάρροιας σχετιζόμενη με αντιβιοτικά

– Κοιλιακού πόνου

– Διάρροιας ή/και εμετού

– Συμπτώματα ευερέθιστου εντέρου

– Δυσκοιλιότητας και φουσκωμάτων (κοιλιακής διάτασης)

Πως μπορώ να επιλέξω το κατάλληλο προβιοτικό.

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη προβιοτικών στην αγορά, ωστόσο δεν έχουν όλα τα ίδια γνωρίσματα αλλά ούτε και τα ίδια οφέλη για την υγεία των ατόμων. Είναι πολύ σημαντικό το προβιοτικό το οποίο θα επιλέξετε, να συνοδεύεται από πολλές μελέτες σχετικά με την αποτελεσματικότητα και την ασφάλειά του, ώστε να είστε σίγουροι ότι θα έχετε το αποτέλεσμα που επιδιώκετε. Μία καλή επιλογή θα μπορούσε να αποτελέσει ένα σκεύασμα το οποίο εμπεριέχει το προβιοτικό στέλεχος Lactobacillus Rhamnosus GG, το οποίο είναι το πιο μελετημένο προβιοτικό στέλεχος στα παιδιά, ενώ προτείνεται και από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Γαστρεντερολογίας για τη διαχείριση πολλών γαστρεντερικών διαταραχών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τα οφέλη της μάσκας γιαουρτιού για το πρόσωπο και το σώμα

Διατροφή : Τρόφιμα που ενισχύουν την διάθεση

Διατροφή : Τροφές για να ενισχύσετε το πνεύμα σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η μακρά COVID συνδέεται με δυσλετουργική αναπνοή και σύνδρομο χρόνιας κόπωσης

Μακρά COVID: Το σύνδρομο χρόνιας κόπωσης είναι μια ιατρική κατάσταση που μπορεί συχνά να εμφανιστεί μετά από ιογενή λοίμωξη και να προκαλέσει πυρετό, πόνο και παρατεταμένη κόπωση και κατάθλιψη. Πολλοί ασθενείς με COVID-19, ορισμένοι εκ των οποίων δεν νοσηλεύτηκαν ποτέ, ανέφεραν επίμονα συμπτώματα αφού αναρρώσουν από την αρχική τους διάγνωση COVID-19. Η σοβαρή κόπωση, η γνωστική δυσκολία, ο μη αναζωογονητικός ύπνος και η μυαλγία έχουν όλα θεωρηθεί κύρια συμπτώματα για τους ασθενείς με μακρά Covid». 

Μειώθηκαν οι περιπτώσεις λοιμώδους επιπεφυκίτιδας εν μέσω Covid-19

Λοιμώδης επιπεφυκίτιδα: Υπήρξε μείωση του ποσοστού λοιμώδους επιπεφυκίτιδας σε όλο τον πληθυσμό σε συνδυασμό με παρεμβάσεις δημόσιας υγείας που υιοθετήθηκαν για τον περιορισμό του COVID-19, σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύτηκε διαδικτυακά.

Το ανθεκτικό άμυλο είναι απαραίτητο σε μια υγιεινή διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Η τακτική κατανάλωση τροφών που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, μαζί με άφθονα φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς, μπορεί να βελτιώσει την υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας σειράς χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου, ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Η καλή σεξουαλική ζωή μπορεί να είναι συνταγή για ευτυχία

Σεξ οφέλη υγεία: Μείωση του άγχους, άνοδος της λίμπιντο και αυξημένη οικειότητα μεταξύ συντρόφων, είναι ορισμένα μόνο από τα οφέλη του σεξ στη συναισθηματική μας υγεία. Και με τη σειρά τους τα συναισθηματικά οφέλη της σεξουαλικής επαφής είναι μόνο το ήμισυ της ιστορίας. Το σεξ προάγει τη σωματική σας υγεία, επίσης. Στην πραγματικότητα, η σεξουαλική σας δραστηριότητα μπορεί να οδηγήσει σε πολλά μακροχρόνια οφέλη για την υγεία.

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

Κολύμβηση: Η κολύμβηση προάγει τη διαδικασία που είναι γνωστή ως νευρογένεση του ιππόκαμπου. Η νευρογένεση του ιππόκαμπου είναι η αναγέννηση νέων εγκεφαλικών κυττάρων σε περιοχές του εγκεφάλου που ατροφούν κάτω από παρατεταμένες περιόδους στρες.

ΟΠΕΚΑ: Αναλυτικά οι καταβολές την Τρίτη 30 Νοεμβρίου

ΟΠΕΚΑ Επίδομα παιδιού: Την Τρίτη 30 Νοεμβρίου, ο ΟΠΕΚΑ θα καταβάλλει επιδόματα σε πάνω από 1,648 εκατ. δικαιούχους. Ειδικότερα, το επίδομα παιδιού θα λάβουν 820.486 δικαιούχοι με το συνολικό ποσό να πλησιάζει τα 180 εκατ. ευρώ.

Το multitasking οδηγεί τα παιδιά σε περισσότερο άγχος

Multitasking άγχος παιδιά: Σε αντίθεση με τον συνολικό χρόνο πολυμέσων, το multitasking των μέσων σχετίζεται με πιο συχνή συμπεριφορά παρόμοια με τη ΔΕΠΥ, όπως αξιολογείται από τους δασκάλους τους.