ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πώς ο σίδηρος βελτιώνει το προσδόκιμο ζωής

Πώς ο σίδηρος βελτιώνει το προσδόκιμο ζωής

Επιστήμονες από το Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου και το Ινστιτούτο Βιολογίας της Γήρανσης του Max Planck στη Γερμανία εστίασαν σε τρία μέτρα που συνδέονται με τη βιολογική γήρανση – τη διάρκεια ζωής (lifespan), τα χρόνια ζωής απαλλαγμένα από ασθένειες (healthspan) και την εξαιρετική μακροζωία (longevity). Η ερευνητική ομάδα επισήμανε 10 περιοχές του γονιδιώματος που συνδέονται με τη διάρκεια ζωής, την υγεία και τη μακροζωία. Διαπίστωσαν ότι τα σύνολα γονιδίων που συνδέονται με τον σίδηρο υπερεκπροσωπήθηκαν στην ανάλυσή τους και για τα τρία μέτρα.

Ο σίδηρος του αίματος επηρεάζεται από τη διατροφή και τα ασυνήθιστα υψηλά ή χαμηλά επίπεδα συνδέονται με παθήσεις που σχετίζονται με την ηλικία, όπως η νόσος Πάρκινσον, η ηπατική νόσος και η μείωση της ικανότητας του οργανισμού να καταπολεμά τις λοιμώξεις σε μεγαλύτερη ηλικία.

Οι ερευνητές λένε ότι ο σχεδιασμός ενός φαρμάκου που θα μπορούσε να μιμηθεί την επίδραση μιας γενετικής παραλλαγής στον μεταβολισμό του σιδήρου θα ήταν ένα μελλοντικό βήμα για να ξεπεραστούν ορισμένες από τις επιπτώσεις της γήρανσης, αλλά προειδοποιούν ότι απαιτείται περισσότερη δουλειά.

Ο δρ Paul Timmers από το Ινστιτούτο Usher στο Πανεπιστήμιο του Εδιμβούργου δήλωσε: «Είμαστε πολύ ενθουσιασμένοι από αυτά τα ευρήματα, καθώς προτείνουν ότι τα υψηλά επίπεδα σιδήρου στο αίμα μειώνουν τα υγιή χρόνια ζωής μας και η διατήρηση αυτών των επιπέδων θα μπορούσε να αποτρέψει βλάβες που σχετίζονται με την ηλικία. Υποθέτουμε ότι τα ευρήματά μας για τον μεταβολισμό του σιδήρου μπορεί επίσης να αρχίσουν να εξηγούν γιατί τα υψηλά επίπεδα πλούσιου σε σίδηρο κόκκινου κρέατος στη διατροφή έχει συνδεθεί με παθήσεις που σχετίζονται με την ηλικία, όπως οι καρδιακές παθήσεις». Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature Communications.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Ενοχικά συναισθήματα και πανδημία

Ελεύθερη σχέση ... Τι σημαίνει αυτό

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς επηρεάζει την ψυχική σου κατάσταση η ακαταστασία

Ακαταστασία: Πώς επηρεάζει την ψυχική μας υγεία. Πιάτα στο νεροχύτη, στοίβες από βρώμικα ρούχα στοιβαγμένα ψηλά, κουβέρτες και μαξιλάρια σε όλο το πάτωμα, ντουλάπια από αταξία, πάρα πολλά σκουπίδια στο γκαράζ, και ένας ανυπέρβλητος αριθμός αχρησιμοποίητων αντικειμένων που αποθηκεύονται σε όλο το σπίτι...κάνει αυτό τον ήχο οικείο;

Θρομβώσεις και κορωνοϊός

Κορωνοϊός αίμα: Επιτείνει τον κίνδυνο της θρόμβωσης.  Φαίνεται ότι κάθε εβδομάδα εμφανίζονται νέα στοιχεία για τους θρόμβους αίματος σε ασθενείς με COVID- 19. Η θρόμβωση θέτει κάποιον που νοσηλεύεται για COVID- 19 περισσότερο σε κίνδυνο για περισσότερα προβλήματα όπως εγκεφαλικό ή οργανική ανεπάρκεια, ενώ ο οργανισμός του αντιμετωπίζει ήδη φλεγμονή από την καταπολέμηση του ιού.

Κίνδυνος καρδιαγγειακών παθήσεων λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες

Καρδιακές παθήσεις: Κίνδυνος λόγω χαμηλής πίεσης για τις γυναίκες. Η διατήρηση της αρτηριακής πίεσης εντός του βέλτιστου εύρους αποτελεί βασικό συστατικό της καρδιακής υγείας και της συνολικής σωματικής ευεξίας. Η σωστή κυκλοφορία του αίματος σε ολόκληρο το σώμα κατανέμει οξυγόνο και άλλα θρεπτικά συστατικά στα διάφορα όργανα και ιστούς για να διατηρήσει τις σωματικές λειτουργίες.

94% αποτελεσματικό το εμβόλιο της Pfizer

Εμβόλιο Pfizer: Κατά 94% αποτελεσματικό δείχνει μελέτη 1,2 εκ. εμβολιασμένων. Η πρώτη σημαντική µελέτη στον πραγματικό κόσμο του εμβολίου Pfizer/BioNTech που πρόκειται να ελεγχθεί ανεξάρτητα δείχνει ότι το εμβόλιο είναι ιδιαίτερα αποτελεσματικό στην πρόληψη της Covid-19. 

Έρευνα ενοχοποιεί τη φρουκτόζη για βλάβες στο ανοσοποιητικό σύστημα

Ανοσοποιητικό σύστημα: Νέα έρευνα με επικεφαλής το Πανεπιστήμιο Swansea σε συνεργασία με ερευνητές του Πανεπιστημίου του Μπρίστολ και του Francis Crick Institute στο Λονδίνο έδειξε ότι η διατροφή με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη σακχάρου μπορεί να αποτρέψει την ορθή λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος των ανθρώπων με τρόπους που, μέχρι τώρα, σε μεγάλο βαθμό ήταν άγνωστοι.

Τα ευεργετικά οφέλη της βρώμης στην υγεία

Διατροφή: Η βρώμη είναι από τους πιο υγιείς σπόρους της γης. Η βρώμη ολικής αλέσεως δεν περιέχει γλουτένη και είναι μια εξαιρετική πηγή σημαντικών βιταμινών, μετάλλων, φυτικών ινών και αντιοξειδωτικών. Μελέτες δείχνουν ότι η βρώμη και το πλιγούρι βρώμης έχουν πολλά οφέλη για την υγεία. Σε αυτά περιλαμβάνονται η απώλεια βάρους, τα χαμηλότερα επίπεδα σακχάρου στο αίμα και ο μειωμένος κίνδυνος καρδιακών παθήσεων.