ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:
 
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ
ταξιδεύετε προς λιμάνι της ΕΕ από λιμάνι εκτός της ΕΕ, εφόσον το δρομολόγιο εκτελείται από εταιρεία μεταφορών της ΕΕ
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ για κρουαζιέρα αναψυχής, εφόσον προσφέρεται κατάλυμα και άλλες παροχές, με περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:
που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
 
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
 
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της ΕΕ καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:
το πλοίο είναι νηολογημένο σε χώρα της ΕΕ
η σύμβαση για το ταξίδι συνάφθηκε σε χώρα της ΕΕ
το πλοίο αναχωρεί από και/ή φτάνει σε λιμάνι της ΕΕ
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της ΕΕ, ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός ΕΕ.
 
Διεκδικήσεις που σχετίζονται με καθυστερήσεις και ακυρώσεις
 
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, θα πρέπει να υποβάλετε καταγγελία στην εταιρεία του μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία του προγραμματισμένου δρομολογίου, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει τελική απάντηση το αργότερο έως 2 μήνες από την παραλαβή της καταγγελίας σας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην αρμόδια εθνική αρχή της χώρας σας. Η εθνική αρχή οφείλει να σας παράσχει μη δεσμευτική νομική γνωμοδότηση σχετικά με τη συνέχεια που πρέπει να δώσετε στην καταγγελία σας.
Μπορείτε επίσης να επιχειρήσετε την επίλυση της διαφοράς σας χρησιμοποιώντας τις εξωδικαστικές διαδικασίες ενός φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ). Εάν αγοράσατε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ). Οι διαδικασίες ΕΕΔ και ΗΕΔ είναι διαθέσιμες μόνο για τους κατοίκους χωρών της ΕΕ.
 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Είναι ασφαλές να χρησιμοποιούμε λάδι καρύδας ως λιπαντικό;

Ποια τα οφέλη από το εποικοδομητικό άγχος;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να φτιάξετε το τέλειο κυριακάτικο πρωινό για την οικογένειά σας;

Κυριακάτικο πρωινό: Η δημιουργία του τέλειου κυριακάτικου πρωινού για την οικογένειά σας είναι ένας ευχάριστος τρόπος για να ξεκινήσετε τη μέρα σας και να δημιουργήσετε μαζί αγαπημένες αναμνήσεις.

Πώς να φτιάξετε το τέλειο εορταστικό δείπνο για τον σύντροφό σας;

Εορταστικό δείπνο: Η δημιουργία του τέλειου δείπνου γενεθλίων για το αγαπημένο σας πρόσωπο περιλαμβάνει προσεκτικό σχεδιασμό, προσοχή στη λεπτομέρεια και προσθέστε μια νότα εξατομίκευσης για να κάνετε την περίσταση πραγματικά ξεχωριστή.

Τι είναι το σύνδρομο ασθενούς κτιρίου;

Το σύνδρομο ασθενούς κτιρίου (SBS) είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια σειρά συμπτωμάτων που παρουσιάζονται από άτομα που περνούν χρόνο σε ένα συγκεκριμένο κτίριο ή κλειστό χώρο.

Τι είναι οι διαταραχές εξάλειψης και πώς αντιμετωπίζονται;

Η θεραπεία για διαταραχές εξάλειψης μπορεί να περιλαμβάνει έναν συνδυασμό συμπεριφορικών παρεμβάσεων, όπως εκπαίδευση της ουροδόχου κύστης, προγραμματισμένη τουαλέτα και θετική ενίσχυση, καθώς και ιατρικές παρεμβάσεις, όπως φαρμακευτική αγωγή ή θεραπεία.