Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:
 
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ
ταξιδεύετε προς λιμάνι της ΕΕ από λιμάνι εκτός της ΕΕ, εφόσον το δρομολόγιο εκτελείται από εταιρεία μεταφορών της ΕΕ
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ για κρουαζιέρα αναψυχής, εφόσον προσφέρεται κατάλυμα και άλλες παροχές, με περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:
που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
 
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
 
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της ΕΕ καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:
το πλοίο είναι νηολογημένο σε χώρα της ΕΕ
η σύμβαση για το ταξίδι συνάφθηκε σε χώρα της ΕΕ
το πλοίο αναχωρεί από και/ή φτάνει σε λιμάνι της ΕΕ
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της ΕΕ, ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός ΕΕ.
 
Διεκδικήσεις που σχετίζονται με καθυστερήσεις και ακυρώσεις
 
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, θα πρέπει να υποβάλετε καταγγελία στην εταιρεία του μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία του προγραμματισμένου δρομολογίου, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει τελική απάντηση το αργότερο έως 2 μήνες από την παραλαβή της καταγγελίας σας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην αρμόδια εθνική αρχή της χώρας σας. Η εθνική αρχή οφείλει να σας παράσχει μη δεσμευτική νομική γνωμοδότηση σχετικά με τη συνέχεια που πρέπει να δώσετε στην καταγγελία σας.
Μπορείτε επίσης να επιχειρήσετε την επίλυση της διαφοράς σας χρησιμοποιώντας τις εξωδικαστικές διαδικασίες ενός φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ). Εάν αγοράσατε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ). Οι διαδικασίες ΕΕΔ και ΗΕΔ είναι διαθέσιμες μόνο για τους κατοίκους χωρών της ΕΕ.
 

 


Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο κανάλι μας στο YouTube

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς αντιμετωπίζεται ο εθισμός στην πορνογραφία 

Η κολχικίνη δεν μειώνει τον κίνδυνο θανάτου από κορωνοϊό 

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γιατί το άγχος επηρεάζει κυρίως γυναίκες;

Άγχος: Το άγχος είναι μια κοινή ψυχική διαταραχή που επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους παγκοσμίως, και σύμφωνα με πολλές μελέτες, οι γυναίκες φαίνεται να πλήττονται σε μεγαλύτερο βαθμό από τους άνδρες. Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες

Apps για την έμμηνο ρύση θέτουν σε κίνδυνο τις χρήστριες 

Η συλλογή και αποθήκευση ευαίσθητων προσωπικών δεδομένων, όπως η ημερομηνία έναρξης και λήξης της περιόδου, τα συμπτώματα, η διάθεση και άλλα σχετικά στοιχεία, μπορεί να αποτελέσει στόχο για hackers ή κακόβουλες εταιρείες. Αν τα δεδομένα αυτά διαρρεύσουν ή καταχραστούν, μπορεί να χρησιμοποιηθούν για καταστάσεις παρενόχλησης, διακρίσεων ή ακόμα και οικονομικής εκμετάλλευσης της χρήστριας.

Τι κάνει την ζάχαρη τόσο εθιστική;

Ζάχαρη: Η ζάχαρη είναι μια από τις πιο εθιστικές ουσίες στη σύγχρονη διατροφή, και αυτό δεν είναι τυχαίο. Ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζει τον εγκέφαλό μας μπορεί να συγκριθεί με τον εθισμό που προκαλούν ουσίες όπως η νικοτίνη και η κοκαΐνη.

Close Icon