ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία

Ποια τα δικαιώματα των επιβατών στα πλοία
Οι κανόνες της ΕΕ για τα δικαιώματα των επιβατών πλοίων ισχύουν όταν ταξιδεύετε με τα περισσότερα οχηματαγωγά και κρουαζιερόπλοια στη θάλασσα ή σε εσωτερικές πλωτές οδούς (ποτάμια, λίμνες ή κανάλια) και εάν:
 
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ
ταξιδεύετε προς λιμάνι της ΕΕ από λιμάνι εκτός της ΕΕ, εφόσον το δρομολόγιο εκτελείται από εταιρεία μεταφορών της ΕΕ
ταξιδεύετε από λιμάνι της ΕΕ για κρουαζιέρα αναψυχής, εφόσον προσφέρεται κατάλυμα και άλλες παροχές, με περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Οι κανόνες αυτοί δεν ισχύουν για πλοία:
που μπορούν να μεταφέρουν λιγότερους από 12 επιβάτες
που έχουν πλήρωμα 3 άτομα το πολύ
που καλύπτουν διαδρομή μικρότερη από 500 μέτρα (απλή μετάβαση)
που χαρακτηρίζονται ως ιστορικά
που πραγματοποιούν εκδρομές και περιηγήσεις σε αξιοθέατα – αν δεν παρέχουν κατάλυμα ή περισσότερες από δύο διανυκτερεύσεις στο πλοίο.
 
Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού σας, η εταιρεία που εκτελεί τη μεταφορά οφείλει να σας παρέχει σαφείς και ορθές πληροφορίες σχετικά με το δρομολόγιο και τα δικαιώματά σας ως επιβάτη, συμπεριλαμβανομένων των δυνατοτήτων πρόσβασης για άτομα με αναπηρία ή με περιορισμένη κινητικότητα. Οι πληροφορίες αυτές θα πρέπει επίσης να διατίθενται και σε μορφή προσβάσιμη από άτομα με αναπηρία.
 
Δικαιώματα επιβατών σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα
 
Σε περίπτωση περιστατικού στη θάλασσα, οι κανόνες της ΕΕ καλύπτουν επίσης εσάς, τις αποσκευές σας, το όχημά σας και, ανάλογα με την περίπτωση, τον εξοπλισμό κινητικότητας που διαθέτετε. Οι κανόνες αυτοί καθορίζουν επίσης τις υποχρεώσεις των μεταφορέων σε τέτοιες περιπτώσεις και ισχύουν για τις εγχώριες θαλάσσιες μεταφορές, καθώς και για όλες τις διεθνείς θαλάσσιες μεταφορές, εφόσον:
το πλοίο είναι νηολογημένο σε χώρα της ΕΕ
η σύμβαση για το ταξίδι συνάφθηκε σε χώρα της ΕΕ
το πλοίο αναχωρεί από και/ή φτάνει σε λιμάνι της ΕΕ
Ο μεταφορέας οφείλει να σας ενημερώσει κατάλληλα και με σαφήνεια σχετικά με τα δικαιώματά σας προτού ταξιδέψετε, εφόσον αγοράσετε το εισιτήριό σας σε χώρα της ΕΕ, ή το αργότερο κατά την αναχώρηση εάν αναχωρείτε από χώρα εκτός ΕΕ.
 
Διεκδικήσεις που σχετίζονται με καθυστερήσεις και ακυρώσεις
 
Αν θεωρείτε ότι τα δικαιώματά σας δεν έχουν γίνει σεβαστά, θα πρέπει να υποβάλετε καταγγελία στην εταιρεία του μεταφορέα εντός 2 μηνών από την ημερομηνία του προγραμματισμένου δρομολογίου, στη διάρκεια του οποίου σημειώθηκε το συμβάν. Ο μεταφορέας πρέπει να αντιδράσει εντός 1 μηνός και να σας δώσει τελική απάντηση το αργότερο έως 2 μήνες από την παραλαβή της καταγγελίας σας. Αν η απάντηση δεν σας ικανοποιήσει, μπορείτε να υποβάλετε καταγγελία στην αρμόδια εθνική αρχή της χώρας σας. Η εθνική αρχή οφείλει να σας παράσχει μη δεσμευτική νομική γνωμοδότηση σχετικά με τη συνέχεια που πρέπει να δώσετε στην καταγγελία σας.
Μπορείτε επίσης να επιχειρήσετε την επίλυση της διαφοράς σας χρησιμοποιώντας τις εξωδικαστικές διαδικασίες ενός φορέα εναλλακτικής επίλυσης διαφορών (ΕΕΔ). Εάν αγοράσατε το εισιτήριό σας ηλεκτρονικά, μπορείτε να υποβάλετε την καταγγελία σας μέσω της πλατφόρμας Ηλεκτρονικής Επίλυσης Διαφορών (ΗΕΔ). Οι διαδικασίες ΕΕΔ και ΗΕΔ είναι διαθέσιμες μόνο για τους κατοίκους χωρών της ΕΕ.
 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Φράουλες: Ένας γλυκός σύμμαχος στην απώλεια βάρους

Οι κίνδυνοι της αποφυγής των λιπαρών στη διατροφή σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τρεις τρόποι βελτίωσης της φροντίδας του διαβήτη μέσω της τηλεϋγείας

Για παράδειγμα, δεν συνιστώνται επισκέψεις ενώ οδηγείτε ή σε μια μεγάλη ομαδική εκδήλωση. «Ελπίζω ότι τα ευρήματα της μελέτης μας θα πυροδοτήσουν συζήτηση σχετικά με το πώς μπορούμε να βελτιστοποιήσουμε την τηλεϋγεία και να εκμεταλλευτούμε τις μοναδικές δυνατότητές της για τη βελτίωση της φροντίδας των ασθενών, αντί να προσπαθούμε να επαναλάβουμε την προσωπική επίσκεψη», δήλωσε η Sarah Haynes, επίκουρη καθηγήτρια από το Τμήμα Παιδιατρικής του UC Davis και επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης.

Ντομάτες: Σύμμαχος της πεπτικής σας υγείας

Ντομάτες: Η ντομάτα αποτελεί ένα εξαιρετικό λαχανικό με σημαντικά οφέλη για την υγεία μας, συμπεριλαμβανομένης και της καλής λειτουργίας του πεπτικού συστήματος.

ΣΚΠ: Σημάδια εμφανίζονται στο αίμα χρόνια πριν από τα συμπτώματα

ΣΚΠ: Σε περίπου 1 στις 10 περιπτώσεις σκλήρυνσης κατά πλάκας, το σώμα αρχίζει να παράγει ένα διακριτικό σύνολο αντισωμάτων ενάντια στις δικές του πρωτεΐνες χρόνια πριν εμφανιστούν τα συμπτώματα.