ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Καρδιαγγειακές Παθήσεις: Εστίαση στο λίπος της κοιλιάς και όχι μόνο στο σωματικό βάρος

Καρδιαγγειακές Παθήσεις: Εστίαση στο λίπος της κοιλιάς και όχι μόνο στο σωματικό βάρος

Η απώλεια βάρους μόλις 5 τοις εκατό μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στους δείκτες υγείας σε άτομα με υπέρβαρο και παχυσαρκία», λέει ο St-Onge.

Καρδιαγγειακές Παθήσεις: Νέες οδηγίες για την υγεία της καρδιάς. Μια παχύτερη περιφέρεια μέσης μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων ακόμη και σε άτομα που δεν έχουν υπερβολικό βάρος ή παχυσαρκία, σύμφωνα με νέες οδηγίες της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας. Όσον αφορά την εκτίμηση του κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, πρέπει να σκεφτείτε όχι μόνο για το πόσο ζυγίζετε, αλλά και πού μεταφέρετε επιπλέον κιλά. Αυτό συμβαίνει επειδή τα άτομα που έχουν αυτό που θεωρείται υγιές βάρος με βάση τον δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ) μπορούν να έχουν ακόμη αυξημένο κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις εάν έχουν επιπλέον λίπος γύρω από τη μέση τους, σύμφωνα με τις οδηγίες της Αμερικάνικης Καρδιολογικής Εταιρείας (AHA) που δημοσιεύθηκε τον Απρίλιο 2021 στην κυκλοφορία. Αυτό σημαίνει ότι ακόμα κι αν δεν είστε υπέρβαροι, το επόμενο σώμα σας θα πρέπει να περιλαμβάνει μια μεζούρα γύρω από τη μέση σας, εκτός από έναν έλεγχο του ύψους και του βάρους σας, σύμφωνα με την AHA.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι μια αυξανόμενη ομάδα στοιχείων δείχνει ότι το επιπλέον λίπος της κοιλιάς είναι ένα σημάδι ότι μπορεί να έχετε πάρα πολύ λεγόμενο σπλαχνικό λιπώδη ιστό, έναν τύπο λίπους που τυλίγεται γύρω από τα κοιλιακά όργανα και είναι ένας παράγοντας κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις.

«Η ύπαρξη περισσότερου σπλαχνικού λιπώδους ιστού σχετίζεται με μεγαλύτερο κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων σε όλα τα επίπεδα του ΔΜΣ», λέει η Marie-Pierre St-Onge, PhD, ανώτερος συγγραφέας των κατευθυντήριων γραμμών της AHA και αναπληρωτής καθηγητής διατροφικής ιατρικής στο Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου Columbia στο Irving στη Νέα Υόρκη.

Τι να κάνετε εάν έχετε υπερβολικό λίπος στην κοιλιά Δυστυχώς, δεν υπάρχει πρόγραμμα διατροφής ή άσκησης γρήγορης επιδιόρθωσης που μπορεί να στοχεύσει την απώλεια βάρους ειδικά για τη μέση σας, λέει ο Δρ St-Onge.

Τα καλά νέα, ωστόσο, είναι ότι η απώλεια βάρους γενικά μπορεί να οδηγήσει σε λιγότερο λίπος σε όλο το σώμα σας, καθώς και βελτιώσεις στη συνολική υγεία, προσθέτει ο St. Onge.

«Η απώλεια βάρους μόλις 5 τοις εκατό μπορεί να οδηγήσει σε βελτιώσεις στους δείκτες υγείας σε άτομα με υπέρβαρο και παχυσαρκία», λέει ο St-Onge.

“Για όσους έχουν ΔΜΣ στο φυσιολογικό εύρος, αλλά με μεγαλύτερο μεσαίο τμήμα, η απώλεια βάρους θα μπορούσε επίσης να είναι χρήσιμη.” Και η λήψη της ελάχιστης συνιστώμενης ποσότητας άσκησης για ενήλικες – 150 λεπτά την εβδομάδα μέτριας έντασης σωματικής άσκησης – μπορεί να είναι αρκετή για να δείτε μια σημαντική μείωση του λίπους της κοιλιάς, σύμφωνα με τις οδηγίες της AHA

Πέρα από την απλή απώλεια βάρους, οι αλλαγές στον τρόπο ζωής, όπως η βελτίωση των διατροφικών σας συνηθειών και η άσκηση, μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση των μεταβολικών παραγόντων κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις όπως το σάκχαρο του αίματος, η αρτηριακή πίεση και η φλεγμονή, σημειώνουν επίσης οι οδηγίες του της AHA.

Ενώ τόσο η μείωση των θερμίδων όσο και η περισσότερη άσκηση μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, η αύξηση της προπόνησής σας μπορεί να κάνει μεγαλύτερη διαφορά στη μείωση του σπλαχνικού λίπους, λέει ο George Bray, MD, του Ερευνητικού Κέντρου Βιομετρικής Pennington στο κρατικό πανεπιστήμιο της Λουιζιάνα.

Οι αλλαγές στον τρόπο ζωής από μόνες τους μπορεί να μην είναι αρκετές για να μειώσουν πάντα τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, ιδιαίτερα σε άτομα με σοβαρή παχυσαρκία, σύμφωνα με τις οδηγίες της AHA.

A woman waist part with overwight and some pain in her body

Για αυτούς τους ανθρώπους, η βαριατρική χειρουργική επέμβαση προκαλεί πιο δραματική απώλεια βάρους, μεγαλύτερες βελτιώσεις στους παράγοντες μεταβολικού κινδύνου για καρδιαγγειακές παθήσεις και χαμηλότερο κίνδυνο θνησιμότητας από καρδιαγγειακά αίτια, συμβουλεύει η AHA.

Στο τέλος της ημέρας, η καλύτερη προσέγγιση για βελτιωμένη υγεία της καρδιάς είναι αυτή που σας βοηθά να χάσετε το μεγαλύτερο βάρος και να το κρατήσετε μακριά με την πάροδο του χρόνου, λέει ο St-Onge.

«Σε ίσες ποσότητες απώλειας βάρους, η βαριατρική χειρουργική επέμβαση και οι τροποποιήσεις του τρόπου ζωής οδηγούν σε σημαντική μείωση του κινδύνου», λέει ο St-Onge.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς συνδέεται η απώλεια μυϊκής μάζας με τη γήρανση

Επιστημονικά αποδεδειγμένοι τρόποι να χάσετε λίπος από την κοιλιά

Η διαφορά μεταξύ απώλειας λίπους και απώλειας βάρους

Πέντε τροφές που δρουν λιποδιαλυτικά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αυξάνονται τα επίπεδα κατάθλιψης σε ασθενείς με καρκίνο προστάτη

Καρκίνος προστάτη κατάθλιψη: Η κατάθλιψη σε ασθενείς με καρκίνο είναι ιδιαίτερα κακή καθώς σχετίζεται με ασθενείς που έχουν χειρότερα αποτελέσματα καρκίνου, συμπεριλαμβανομένης της χειρότερης συνολικής επιβίωσης.

Πώς λειτουργεί η τάση προς την ανθυγιεινή διατροφή και πώς να τη σταματήσουμε

Κάποια στιγμή, ένας γιατρός μου εξήγησε ότι η κατανάλωση μεγάλων δόσεων αλατιού αυξάνει τον κίνδυνο εγκεφαλικού ανεξαρτήτως της αρτηριακής πίεσης. Με άλλα λόγια, η χαμηλή μου πίεση δεν με προστατεύει από τον κίνδυνο, ενώ εγώ δεν το γνώριζα καν αυτό.

Κίνδυνοι για το αναπνευστικό από την ηφαιστειακή αιθαλομίχλη στην Τόνγκα

Τόνγκα ηφαίστειο: Λίγες ημέρες μετά την έκρηξη του ηφαιστείου στην Τόνγκα, οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στο αναπνευστικό σύστημα λόγω της έντονης ηφαιστειακής αιθαλομίχλης.

Ποια παιδιά είναι πιο ευάλωτα σε σοβαρότερη επιπλοκή της COVID

Κορωνοϊός παιδιά: Στη νέα μελέτη, τα παιδιά με χρόνιες παθήσεις είχαν περίπου διπλάσιες πιθανότητες να είχαν σοβαρή επιπλοκή συγκριτικά με τα παιδιά που δεν είχαν χρόνια προβλήματα υγείας. Αυτές οι χρόνιες παθήσεις περιελάμβαναν καρδιακές παθήσεις, διαβήτη, γαστρεντερικές διαταραχές και νευρολογικές παθήσεις, μεταξύ άλλων.

Τα νευροφυσιολογικά οφέλη της κολύμβησης

Κολύμπι: Το τακτικό κολύμπι έχει αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη μνήμη, τη γνωστική λειτουργία, την ανοσολογική απόκριση και τη διάθεση. Η κολύμβηση μπορεί επίσης να βοηθήσει στην αποκατάσταση της βλάβης από το στρες και στη δημιουργία νέων νευρικών συνδέσεων στον εγκέφαλο. 

Οι στάσεις μας απέναντι στη γήρανση, μπορεί να επηρεάσουν το πώς μεγαλώνουμε

Γήρανση: Οι άνθρωποι που πιστεύουν ότι το σώμα και το μυαλό τους θα τους προδώσει με την πάροδο των χρόνων μπορεί να δημιουργούν μια αυτοεκπληρούμενη προφητεία, προτείνει μια πρόσφατη μελέτη.

Γιατί εάν αναμένετε παρενέργειες από το εμβόλιο Covid μπορεί και να έχετε

Κορωνοϊός Εμβόλιο «Nocebo»: Πριν κάνουν την πρώτη τους δόση εμβολίου για τον COVID, πολλοί Αμερικανοί ήταν νευρικοί σχετικά με το πώς θα αντιδρούσει ο οργανισμός τους στο εμβόλιο, αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι οι φόβοι για παρενέργειες μπορεί να προκαλέσουν παρενέργειες.