Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Φως Ύπνος: Η έκθεση σε τεχνητό φως τη νύχτα αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη

Φως Ύπνος: Η έκθεση σε τεχνητό φως τη νύχτα αυξάνει τον κίνδυνο διαβήτη

Φως Ύπνος: Η έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και μεταβολικό σύνδρομο. 

Οι επιστήμονες ερεύνησαν πρόσφατα τις επιπτώσεις από την έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου στην υγεία. Διαπίστωσαν ότι η έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια έστω και μιας νύχτας ύπνου αυξάνει τον καρδιακό ρυθμό κατά τον ύπνο και βλάπτει τον μεταβολισμό της γλυκόζης το επόμενο πρωί. Λένε ότι ο ύπνος χωρίς έκθεση στο φως είναι πιθανότατα ωφέλιμος για την καρδιομεταβολική υγεία.

Η έκθεση σε τεχνητό φως τη νύχτα είναι ευρέως διαδεδομένη παγκοσμίως και συνδέεται με αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία και την ευημερία. Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο Northwestern στο Σικάγο ερεύνησαν πρόσφατα τις βιολογικές επιπτώσεις των διαφορετικών επιπέδων έκθεσης στο φως κατά τον ύπνο. Διαπίστωσαν ότι η έκθεση σε μέτριο φως κατά τη διάρκεια της νύχτας ύπνου μπορεί να βλάψει τη γλυκόζη και την καρδιαγγειακή ρύθμιση και να αυξήσει τους παράγοντες κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, διαβήτη και μεταβολικό σύνδρομο. Η μελέτη εμφανίζεται στο PNAS.

Μια άλλη μελέτη, που δημοσιεύθηκε το 2019, διαπίστωσε ότι το τεχνητό φως τη νύχτα, όπως από ένα νυχτερινό φως ή η τηλεόραση, συνδέεται με την παχυσαρκία στις γυναίκες. Αυτά τα ευρήματα υποδηλώνουν ότι η έκθεση στο φως κατά τη διάρκεια του ύπνου μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη μεταβολική ρύθμιση. Άλλες έρευνες δείχνουν ότι η έκθεση στο μπλε φως το πρωί και το βράδυ αλλάζει τον μεταβολισμό της γλυκόζης και αυξάνει την αντίσταση στην ινσουλίνη σε σύγκριση με την έκθεση σε αμυδρό φως. Μια άλλη μελέτη διαπίστωσε ότι τα υψηλότερα επίπεδα τεχνητού φωτός συνδέονται με υψηλότερα ποσοστά διαβήτη τύπου 2 μεταξύ των ηλικιωμένων.

Η Μελέτη

Οι επιστήμονες στρατολόγησαν 20 νεαρούς ενήλικες για μια εργαστηριακή παραμονή 3 ημερών και 2 διανυκτερεύσεων. Μια εβδομάδα πριν από τη μελέτη, μέτρησαν τις συνήθειες ύπνου των συμμετεχόντων χρησιμοποιώντας actigraphy και ημερολόγια ύπνου. Οι συμμετέχοντες στη συνέχεια τυχαία μοιράστηκαν σε μία από τις δύο συνθήκες ύπνου:

  • Κατάσταση φωτισμού του δωματίου: Οι συμμετέχοντες κοιμόντουσαν με αμυδρό φως μικρότερο από 3 lux (lx) την πρώτη νύχτα και φως δωματίου πάνω από 100 lx τη δεύτερη νύχτα.
  • Συνθήκη χαμηλού φωτισμού: Ύπνος με αμυδρό φως μικρότερο από 3 lx και τις δύο νύχτες.

 

Τις Ημέρες 1 και 2 του πειράματος, οι συμμετέχοντες έδωσαν δείγματα αίματος πριν και μετά το γεύμα για να αξιολογήσουν τα επίπεδα μελατονίνης και γλυκόζης στο αίμα. Υποβλήθηκαν επίσης σε πολυυπνογραφία (PSG) για να εκτιμηθεί η ποιότητα του ύπνου τους. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωναν επίσης έρευνες κάθε 2 ώρες που ήταν ξύπνιοι για να αξιολογήσουν την υποκειμενική υπνηλία, την πείνα και τις αλλαγές της διάθεσής τους.

Εν τω μεταξύ, οι νοσοκόμες μετρούσαν την αρτηριακή τους πίεση κάθε ώρα, παράλληλα με τις μετρήσεις του καρδιακού παλμού κάθε 4 ώρες. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η έκθεση σε μια νύχτα φωτισμού 100 lx αύξησε τον καρδιακό ρυθμό κατά τον ύπνο και την αντίσταση στην ινσουλίνη το επόμενο πρωί.

Σε σύγκριση με την κατάσταση χαμηλού φωτισμού, οι συμμετέχοντες που εκτέθηκαν σε φωτισμό 100 lx κατά τη διάρκεια του ύπνου είχαν περισσότερο ύπνο N2 – ένα από τα βαθύτερα στάδια του ύπνου – και λιγότερο ύπνο βραδέων κυμάτων – που είναι σημαντικό για την εδραίωση της μνήμης. Είχαν επίσης λιγότερο ύπνο REM – τη φάση των ονείρων του ύπνου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί ο ύπνος γίνεται δυσκολότερος καθώς μεγαλώνουμε;

Το 73% των εφήβων δεν κοιμούνται αρκετά

Πώς να καταλαγιάσετε το άγχος που σας ξαγρυπνάει;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μπορεί το καρπούζι να βοηθήσει στην ανδρική γονιμότητα;

Καρπούζι: Ενώ η έρευνα για την επίδραση του καρπουζιού στην ανδρική γονιμότητα είναι ακόμη σε εξέλιξη, αλλά είναι μια νόστιμη και υγιεινή επιλογή που μπορεί να ενσωματωθεί στη διατροφή για τη βελτίωση της συνολικής υγείας και πιθανώς της γονιμότητας.

Η σωματική αδυναμία μπορεί να θέσει τους ανθρώπους σε μεγαλύτερο κίνδυνο κατάθλιψης, σύμφωνα με μελέτη

«Η αξιολόγηση της αδυναμίας είναι μια σχετικά φθηνή και εύκολη διαδικασία», δήλωσε ο Scheinost, αναπληρωτής καθηγητής ακτινολογίας και βιοϊατρικής απεικόνισης και ανώτερος συγγραφέας της μελέτης. «Χρειάζεται περισσότερη έρευνα, αλλά είναι πιθανό η αδυναμία να αποτελέσει στόχο παρέμβασης».

Έχετε αντικαταστήσει μια άρθρωση; Μελέτη δείχνει ότι ο κίνδυνος μόλυνσης μπορεί να αυξηθεί μετά από χημειοθεραπεία

Η Κόνγουεϊ πιστεύει ότι χρειάζεται περισσότερη μελέτη μεταξύ των ατόμων που υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία, για να βοηθηθεί να βρεθεί τρόπος προστασίας των ανθρώπων με αντικαταστάσεις αρθρώσεων από περιττές λοιμώξεις. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο τεύχος Μαΐου του Αρχείου Ορθοπεδικής και Τραυματικής Χειρουργικής (Archives of Orthopedic and Trauma Surgery).

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος να φτιάξετε αγριογούρουνο;

Αγριογούρουνο μαγειρική: Το μαγείρεμα αγριογούρουνου μπορεί να είναι μια ικανοποιητική γαστρονομική εμπειρία, προσφέροντας πλούσιο, γευστικό κρέας που είναι λίγο πιο εύρωστο από το εγχώριο χοιρινό.

Close Icon