ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Εθισμός στην καφεΐνη: Οφέλη και επιπτώσεις

Εθισμός στην καφεΐνη: Οφέλη και επιπτώσεις

Εθισμός στην καφεΐνη: Οφέλη και επιπτώσεις. Ο Εθισμός στην καφεΐνη είναι η υπερβολική και/ή επιβλαβής χρήση της καφεΐνης για κάποιο χρονικό διάστημα, παρόλο που έχει αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία σας, τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις ή σε άλλους τομείς της ζωής σας.

Για να είμαστε σαφείς, η καφεΐνη έχει συσχετιστεί με πολλές θετικές παρενέργειες. Η έρευνα έχει συνδέσει αυτό το φυτικό διεγερτικό με τη βελτιωμένη διάθεση, την ανακούφιση από τους πονοκεφάλους και τον μειωμένο κίνδυνο για άλλα σημαντικά ιατρικά θέματα όπως εγκεφαλικά, Πάρκινσον και Αλτσχάιμερ. Έχει βρεθεί ακόμη και ότι η κατανάλωση καφέ μειώνει τον κίνδυνο θανάτου. Ωστόσο, ορισμένοι άνθρωποι αντιμετωπίζουν αρνητικά προβλήματα ως αποτέλεσμα της χρήσης καφεΐνης ή δυσκολεύονται να τα βγάλουν πέρα χωρίς καφεΐνη. Αν και σπάνιες, έχουν υπάρξει περιπτώσεις υπερδοσολογίας καφεΐνης.

Η καφεΐνη είναι το πιο- ευρέως- χρησιμοποιούμενο φάρμακο παγκοσμίως. Στις Ηνωμένες Πολιτείες, ο καφές και η σόδα είναι οι κορυφαίες πηγές καφεΐνης, ενώ οι αφρικανικές και ασιατικές χώρες τείνουν να καταναλώνουν περισσότερο σόδα και τσάι. Η καφεΐνη είναι επίσης παρούσα σε πολλά κοινά τρόφιμα (σχεδόν οτιδήποτε με σοκολάτα), καθιστώντας εύκολη την υπερκατανάλωση. Η καφεΐνη γίνεται προβληματική είναι όταν διαταράσσει τη ζωή σου με αρνητικό τρόπο, αλλά συνεχίζεις να την καταναλώνεις. Ή το καταναλώνετε σε ποσότητες που είναι δυνητικά επικίνδυνες για την υγεία σας, παρά το γεγονός ότι γνωρίζετε ότι μπορεί να σας βλάπτει διανοητικά ή σωματικά.

Αν και ο εθισμός στην καφεΐνη δεν αποτελεί επίσημα αναγνωρισμένη προϋπόθεση στο “Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών (DSM- 5)”, εγχειρίδιο που χρησιμοποιείται από κλινικούς για την ταξινόμηση και διάγνωση ανησυχιών για την ψυχική υγεία. Η καφεΐνη έχει διάφορες επιδράσεις στον οργανισμό, οι οποίες είναι δυνητικά επιβλαβείς για την υγεία σας. Για παράδειγμα, η έρευνα βρήκε ότι μπορεί να προκαλέσει κολπική μαρμαρυγή, έναν ακανόνιστο καρδιακό παλμό που μπορεί να οδηγήσει σε άλλα καρδιαγγειακά προβλήματα, εάν καταναλωθούν περισσότερα από 3 ποτήρια την ημέρα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τέσσερα ροφήματα για γερή καρδιά

Dalgona Coffee - Ποιος είναι ο καφές που αναζητούν όλοι οι Έλληνες

Βάλτε το τζίντζερ στις διατροφικές σας συνήθειες - Δείτε τον τρόπο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τα εκπαιδευμένα σκυλιά μπορούν να μυρίσουν κορωνoϊό σε δείγματα ούρων

Σε μελλοντικές μελέτες, οι ερευνητές θα πρέπει να εκπαιδεύουν σκύλους σε διαφορετικά δείγματα και να μην δοκιμάζουν επανειλημμένα τα σκυλιά σε δείγματα από τα ίδια άτομα, σύμφωνα με τη δήλωση.

Οι άνω των 50 που κοιμούνται λιγότερο από 6 ώρες κινδυνεύουν περισσότερο από άνια

Άνια: Άτομα που κοιμούνται τακτικά για έξι ώρες ή λιγότερο κάθε βράδυ στη μέση ηλικία είναι πιο πιθανό να εμφανίσουν άνοια σε σχέση με εκείνους που συνήθως καταφέρνουν να κοιμηθούν επτά ώρες, σύμφωνα με μια νέα μεγάλη μελέτη για την ασθένεια.

Οι άνθρωποι που δεν είναι ιδιαιτέρως κοινωνικοί είναι συνήθως πιο δημιουργικοί

Ψυχολογία: Οι ακοινώνητοι άνθρωποι που επιλέγουν να μένουν μόνοι τους επειδή το απολαμβάνουν, έχουν συνήθως μεγαλύτερη δημιουργικότητα από το μέσο άνθρωπο, σύμφωνα με αμερικανική επιστημονική έρευνα.

Ωκεάνια ζώα της Εδιακρανικής εποχής είναι οι αρχαίοι μας πρόγονοι

Θάλασσα Ζωή: Πάνω από μισό δισεκατομμύριο χρόνια πριν, ακέφαλα θαλάσσια πλάσματα που έμοιαζαν με φύλλα κατοικούσαν τις αρχέγονες θάλασσες. Παρόλο που αυτά τα αρχέγονα ζώα δεν έμοιαζαν με εμάς, μερικά από τα πιο σημαντικά γονίδια μας μπορεί να είναι "λείψανα" ηλικίας 555 εκατομμυρίων ετών αυτών τα χαμένων πλασμάτων, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Εμβόλιαn κορωνοϊός : Πόσο διαρκεί η προστασία που παρέχουν

Εμβόλια κορωνοϊός : Με βάση τα δεδομένα από κλινικές μελέτες των εμβολίων Pfizer, Moderna και Johnson & Johnson η προστασία των εμβολίων είναι τουλάχιστον τρεις μήνες.  Στην πραγματικότητα αυτό το χρονικό διάστημα αναμένεται να είναι πολύ μεγαλύτερο, χωρίς ωστόσο να είναι σαφές το πόσο θα είναι αυτό, καθώς ποικίλλει από άνθρωπο σε άνθρωπο ανάλογα με την ανοσολογική απόκριση στο εμβόλιο.

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

Μια νέα εξήγηση πίσω από τη θετική επίδραση μια διατροφής μεσογειακού τύπου στη ρύθμιση της φλεγμονής ανέδειξε πρόσφατη έρευνα, σύμφωνα με την οποία πρωταγωνιστικό ρόλο διαδραματίζουν ωφέλιμα βακτήρια του εντέρου