Επιστημονικά Νέα

Μεσογειακή Διατροφή: Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής ανακοπής

Μεσογειακή Διατροφή: Η μεσογειακή διατροφή μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακής ανακοπής

Μεσογειακή Διατροφή: Η τακτική κατανάλωση μεσογειακής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 30 Ιουνίου στο περιοδικό Journal of the American Heart Association της American Heart Association.

Οι συμμετέχοντες σε μια μελέτη μεγάλης κλίμακας που έκαναν πιο συχνά μια διατροφή υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, τηγανητά τρόφιμα, μεταποιημένα κρέατα και ζαχαρούχα ποτά – είχαν 46% υψηλότερο κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου. Την ίδια στιγμή σύμφωνα με τη μελέτη όσοι ακολούθησαν στενά μια μεσογειακή διατροφή, η οποία έχει υψηλή περιεκτικότητα σε λαχανικά, φρούτα, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια και είναι χαμηλή σε κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα, είχαν 26% χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακής ανακοπής σε σύγκριση με όσους τρέφονται διατροφικά.

Συνεπώς, η τακτική κατανάλωση μεσογειακής διατροφής μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο ξαφνικού καρδιακού θανάτου, σύμφωνα με τη νέα έρευνα που δημοσιεύθηκε στις 30 Ιουνίου στο περιοδικό Journal of the American Heart Association της American Heart Association.

Η διατροφή που αυξάνει τον κίνδυνο περιλαμβάνει πρόσθετα λίπη, τηγανητά τρόφιμα, αυγά, κρέατα (όπως συκώτι), επεξεργασμένα κρέατα (όπως αλλαντικά, μπέικον και χοτ ντογκ) και ροφήματα με ζάχαρη. Η μεσογειακή διατροφή από την άλλη πλευρά είναι πλούσια σε φρούτα, λαχανικά, ψάρια, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια και χαμηλή σε κρέας και γαλακτοκομικά προϊόντα.

«Ενώ αυτή η μελέτη είχε παρατηρητικό χαρακτήρα, τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η διατροφή μπορεί να είναι ένας τροποποιήσιμος παράγοντας κινδύνου για ξαφνικό καρδιακό θάνατο και, επομένως, η είναι ένας παράγων κινδύνου του οποίου έχουμε κάποιον έλεγχο», δήλωσε ο Δρ. James M. Shikany, κύριος συγγραφέας της μελέτης και καθηγητής ιατρικής και αναπληρωτής διευθυντής έρευνας στο Τμήμα Προληπτικής Ιατρικής στο Πανεπιστήμιο της Αλαμπάμα στο Μπέρμιγχαμ.

«Η βελτίωση της διατροφής – τρώγοντας μια διατροφή άφθονη σε φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και ψάρια, όπως η μεσογειακή διατροφή και χαμηλή σε τηγανητά τρόφιμα και μεταποιημένα κρέατα, μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο για καρδιακή ανακοπή», προσέθεσε.

Η μελέτη εξέτασε δεδομένα από περισσότερους από 21.000 ενήλικες ηλικίας 45 ετών και άνω που εγγράφηκαν σε ένα ερευνητικό έργο των ΗΠΑ που ονομάζεται Reasons for Geographic and Racial Differences in Stroke (REGARDS), το οποίο εξετάζει γεωγραφικές και φυλετικές διαφορές όσον αφορά το εγκεφαλικό επεισόδιο.

Η εν λόγω μελέτη είναι η τελευταία έρευνα για τη διερεύνηση της σχέσης μεταξύ καρδιαγγειακών παθήσεων και διατροφής – ποιες τροφές έχουν θετικό και ποιες αρνητικό αντίκτυπο στον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, ενώ μπορεί να είναι η μόνη μέχρι σήμερα μελέτη που εξετάζει τη σχέση μεταξύ διατροφικών προτύπων και κινδύνου καρδιακής ανακοπής. Ως καρδιακή ανακοπή ορίζεται η απότομη απώλεια της καρδιακής λειτουργίας που οδηγεί σε θάνατο εντός μιας ώρας από την έναρξη των συμπτωμάτων.

Ο αιφνίδιος καρδιακός θάνατος είναι μια κοινή αιτία θανάτου. 1 στους 7,5 θανάτους στις Ηνωμένες Πολιτείες το 2016 οφείλονταν σε αιφνίδια διακοπή της καρδιάς. Το ποσοστό αντιστοιχεί σε σχεδόν 367.000 θανάτους, σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία της American Heart Association 2019.

Στην μελέτη συμμετείχαν άνθρωποι με και χωρίς ιστορικό στεφανιαίας νόσου. Οι συμμετέχοντες στην αρχή της μελέτης μέσω ερωτηματολογιών αποτύπωσαν τις διατροφικές τους συνήθειες. Ειδικότερα, τα ερωτήματα αφορούσαν την συχνότητα και ποσότητα κατανάλωσης μια λίστας 110 διαφορετικών ειδών τροφίμων.

Οι προτάσεις διατροφής και τρόπου ζωής της American Heart Association δίνουν έμφαση στην κατανάλωση λαχανικών, φρούτων, δημητριακών ολικής αλέσεως, άπαχης πρωτεΐνης, ψαριού, οσπρίων, ξηρών καρπών και μη τροπικών μαγειρικών ελαίων όπως το ελαιόλαδο και το έλαιο canola. Συνιστάται επίσης ο περιορισμός των κορεσμένων λιπών, του αλατιού, της πρόσθετης ζάχαρης και του μεταποιημένου κρέατος. Τα ζαχαρούχα ποτά είναι η νούμερο ένα πηγή πρόσθετης ζάχαρης στη διατροφή των ΗΠΑ, σύμφωνα με τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων, και η American Heart Association συνιστά τη φορολόγιση των ζαχαρούχων ποτών για να μειώσει την κατανάλωση τους.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο διαλογισμός ως μορφή συμπληρωματικής θεραπείας

Επειδή η ενέργεια δεν είναι ανεξάντλητη, μάθετε να τη διαχειρίζεστε "σωστά"

Η σχέση του άγχους με την υψηλή αρτηριακή πίεση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Έρευνα αποδεικνύει την αναγνώριση των εκφράσεων των συναισθημάτων του προσώπου και τη συμβολή στην κατανόηση του αυτισμού

Αυτισμός: Οι κοινωνικές δυσκολίες που σχετίζονται με τον αυτισμό μπορεί να αντικατοπτρίζουν διαφορές που γίνονται εμφανείς μόνο σε σενάρια υψηλής πίεσης και ορισμένες κοινωνικές αλληλεπιδράσεις. Τα ευρήματα αμφισβητούν την πεποίθηση ότι τα άτομα με αυτισμό δεν μπορούν να διαβάσουν επαρκώς τις συναισθηματικές εκφράσεις του προσώπου.

Νέος ρόλος για τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό στη λειτουργία και τη βλάβη των νευρώνων

Νευροεπιστήμη: Η κατάρρευση του αιματοεγκεφαλικού φραγμού συνοδεύει πολλές νευρολογικές καταστάσεις, συμπεριλαμβανομένης της επιληψίας και της σκλήρυνσης κατά πλάκας, και νευροεκφυλιστικών ασθενειών της γήρανσης, όπως η νόσος του Αλτσχάιμερ και η νόσος του Πάρκινσον.

Το να κάθεσαι δίπλα σε έναν υπολογιστή βελτιώνει σωστά την ισορροπία και αποτρέπει τις επισκέψεις στα επείγοντα

Αυτή η βάση για αυτό είναι ότι στοχεύοντας την ταχύτητα και την ακρίβεια οπτικής επεξεργασίας, οι ασκήσεις βελτιώνουν την πιθανότητα ο εγκέφαλος να προσαρμόσει γρήγορα την κίνηση του σώματος για να αποτρέψει τις πτώσεις.

Περισσότεροι άνθρωποι θα πρέπει να ελέγχονται για πιθανή έκθεση σε παντοτινά χημικά

Παντοτινά χημικά: Η έκθεση σε αυτές τις χημικές ουσίες αυξάνει τον κίνδυνο καρκίνου των νεφρών σε ενήλικες, μειωμένη ανταπόκριση αντισωμάτων σε λοίμωξη ή εμβολιασμό σε παιδιά και ενήλικες, μειωμένη εμβρυϊκή ανάπτυξη και δυσλιπιδαιμία σε παιδιά και ενήλικες.

Τι είναι η ομοιοπαθητική και πόσο βοηθάει στην καλή λειτουργία της υγείας;

Εναλλακτική ιατρική: Έχουν γίνει αρκετές ανασκοπήσεις των επιστημονικών στοιχείων σχετικά με την αποτελεσματικότητα της ομοιοπαθητικής. Η ομοιοπαθητική χρησιμοποιείται για ένα εξαιρετικά ευρύ φάσμα παθήσεων υγείας.

Πώς βοηθούν οι νευροφυσιολογικές τεχνικές στη θεραπεία της νόσου Alzheimer;

Alzheimer: Μια νέα συλλογή άρθρων διερευνά τη χαρτογράφηση της υπερδιέγερσης του εγκεφάλου που στηρίζει τη δυσρύθμιση της επαγρύπνησης, τους κύκλους ύπνου-αφύπνισης και την επικύρωση αποτελεσματικών βιοδεικτών για τη νόσο του Αλτσχάιμερ.