Επιστημονικά Νέα

Ξηροί Καρποί: Η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να μειώσει τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

Ξηροί Καρποί: Η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να μειώσει τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

«Υπάρχει μείωση στο προφίλ [της χοληστερόλης] τους, αλλά όχι στο επίπεδο που επιτυγχάνεται με τη λήψη στατινών. Έτσι, οι άνθρωποι που διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο καρδιακής νόσου ή έχουν ήδη καρδιακή νόσο δεν θα πρέπει να αντικαταστήσουν τα φάρμακά τους. Μπορούν, επιπλέον, να παίρνουν τους ξηρούς καρπούς για να προσθέσουν στο όφελος, αλλά όχι να το αντικαταστήσουν».

Ξηροί Καρποί: Ένας αυξανόμενος όγκος επιστημονικών ερευνών δείχνει ότι τα καρύδια, τα οποία είναι πλούσια σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, μπορεί να προστατεύουν από καρδιακές παθήσεις. Με την πάροδο των ετών, διάφορες μελέτες έχουν διερευνήσει κατά πόσον η κατανάλωση καρυδιών μπορεί να μειώσει τους παράγοντες καρδιαγγειακού κινδύνου.

Για παράδειγμα, μια μετα-ανάλυση του 2019 συνδέει την υψηλότερη κατανάλωση καρυδιών με χαμηλότερη συχνότητα εμφάνισης και θνησιμότητα καρδιαγγειακών παθήσεων, συμπεριλαμβανομένης της χαμηλότερης συχνότητας εμφάνισης και θνησιμότητας από στεφανιαία νόσο και των χαμηλότερων ποσοστών κολπικής μαρμαρυγής.

Μια νέα μελέτη, η οποία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Circulation της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας, διερευνά αν η προσθήκη καρυδιών στην καθημερινή διατροφή για 2 χρόνια επηρεάζει τα επίπεδα χοληστερόλης, συγκεκριμένα. Επιπλέον, η μελέτη αυτή επικεντρώνεται σε ενήλικες μεγαλύτερης ηλικίας. Οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι η συμπερίληψη των καρυδιών στη διατροφή μείωσε τη συνολική χοληστερόλη και μείωσε σε μέτρια επίπεδα την LDL χοληστερόλη, την οποία οι άνθρωποι συχνά αναφέρουν ως «κακή» χοληστερόλη.

Επιπλέον, οι επιστήμονες μέτρησαν τις υποκατηγορίες της LDL χοληστερόλης των συμμετεχόντων. Μία από αυτές τις υποκατηγορίες – τα μικρά πυκνά σωματίδια LDL – συνδέονται συχνότερα με την αθηροσκλήρωση, η οποία συμβαίνει όταν συσσωρεύονται λιπαρές εναποθέσεις στις αρτηρίες. Στη μελέτη τους διαπίστωσαν ότι η καθημερινή κατανάλωση καρυδιών μείωσε τόσο τον αριθμό των συνολικών σωματιδίων LDL όσο και των μικρών σωματιδίων LDL.

Η έρευνα

Συνολικά, 636 συμμετέχοντες ηλικίας 63-79 ετών ολοκλήρωσαν τη μελέτη. Όλοι κατοικούσαν είτε στη Βαρκελώνη, Ισπανία, είτε στη Loma Linda, Καλιφόρνια. Από τους συμμετέχοντες, το 67% ήταν γυναίκες. Οι συμμετέχοντες ήταν γνωστικά υγιείς και δεν είχαν σημαντικές παθήσεις.

Περίπου οι μισοί από τους συμμετέχοντες έπαιρναν φάρμακα για υψηλή αρτηριακή πίεση ή υπερχοληστερολαιμία, κάτι που, σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι τυπικό για αυτόν τον πληθυσμό ηλικιωμένων ενηλίκων. Από τους συμμετέχοντες, το 32% έπαιρνε στατίνες.

Οι ερευνητές έδωσαν οδηγίες στη μία ομάδα των συμμετεχόντων να μην τρώει καρύδια. Η άλλη ομάδα ενσωμάτωσε μισό φλιτζάνι ωμά καρύδια στα καθημερινά τους γεύματα. Οι επαγγελματίες υγείας παρακολουθούσαν τους συμμετέχοντες, εξετάζοντας πόσο καλά ακολουθούσαν τη διατροφή τους και τυχόν αλλαγές στο βάρος τους, κάθε δύο μήνες.

Οι ερευνητές εξέτασαν επίσης τα επίπεδα χοληστερόλης των συμμετεχόντων και ανέλυσαν τη συγκέντρωση και το μέγεθος των λιποπρωτεϊνών. Κατά τη διάρκεια της μελέτης, οι συμμετέχοντες που κατανάλωναν καρύδια μείωσαν τα επίπεδα της LDL χοληστερόλης τους κατά μέσο όρο 4,3 χιλιοστόγραμμα ανά δεκατόλιτρο (mg/dl) και τη συνολική χοληστερόλη τους κατά μέσο όρο 8,5 mg/dl. Οι συμμετέχοντες στην ομάδα των καρυδιών μείωσαν τον αριθμό των ολικών σωματιδίων LDL κατά 4,3% και των μικρών σωματιδίων LDL κατά 6,1%

Μεταξύ των συμμετεχόντων που κατανάλωναν καρύδια, οι αλλαγές στην LDL χοληστερόλη διέφεραν ανάλογα με το φύλο. Στους άνδρες, η χοληστερόλη LDL μειώθηκε κατά 7,9%. Στις γυναίκες, μειώθηκε κατά 2,6%

Το medicalnewstoday δημοσιεύει σχολιασμό των αποτελεσμάτων: «Γνωρίζαμε ήδη ότι οι ξηροί καρποί είναι ευεργετικοί για την υγεία μας». Εκτίμησε πάντως ότι οι ερευνητές παρακολουθούσαν τους συμμετέχοντες για μια περίοδο 2 ετών. Ωστόσο, το άρθρο επισημαίνει ότι οι συμμετέχοντες στη μελέτη παρουσίασαν μόνο μια μέτρια πτώση της LDL χοληστερόλης.

«Υπάρχει μείωση στο προφίλ [της χοληστερόλης] τους, αλλά όχι στο επίπεδο που επιτυγχάνεται με τη λήψη στατινών. Έτσι, οι άνθρωποι που διατρέχουν σημαντικό κίνδυνο καρδιακής νόσου ή έχουν ήδη καρδιακή νόσο δεν θα πρέπει να αντικαταστήσουν τα φάρμακά τους. Μπορούν, επιπλέον, να παίρνουν τους ξηρούς καρπούς για να προσθέσουν στο όφελος, αλλά όχι να το αντικαταστήσουν».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς τα καρύδια καταπολεμούν την χοληστερόλη

Ωμέγα 3 λιπαρά για την ενίσχυση του ανοσοποιητικού

Όταν η χορτοφαγία μπορεί να περιλαμβάνει έναν αριθμό παραλλαγών

Superfoods : Υγιεινές υπερτροφές

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τονώστε την υγεία του στήθους σας

Στήθος: Είτε έχετε μεγάλο είτε μικρό στήθος, να ξέρετε ότι είναι όμορφο, ανεξάρτητα από το σχήμα ή το μέγεθος. Κάποιοι νιώθουν άνετα μέσα σε αυτό. Ωστόσο, για πολλούς, το μικρό στήθος μπορεί να τους κάνει να αισθάνονται ανασφαλείς.

Ποιο είναι το αυτοάνοσο που επηρεάζει τις αρθρώσεις;

Ρευματοειδής αρθρίτιδα: Η ρευματοειδής αρθρίτιδα επηρεάζει την επένδυση των αρθρώσεων σας, προκαλώντας επώδυνο πρήξιμο που μπορεί τελικά να οδηγήσει σε διάβρωση των οστών και παραμόρφωση των αρθρώσεων.

Οφέλη από την αποικιακή εκμετάλλευση στην Ιατρική Σχολή του Λονδίνου

Έρευνα: Το London School of Hygiene & Tropical Medicine (LSHTM) υποστήριξε και επωφελήθηκε άμεσα από την εκμετάλλευση και την υποταγή των αποικισμένων χωρών από τη βρετανική αυτοκρατορία, σύμφωνα με μια έκθεση για την ιστορία της.