Επιστημονικά Νέα

Ατομικά VS Ομαδικά Αθλήματα για τα Παιδιά

Ατομικά VS Ομαδικά Αθλήματα για τα Παιδιά

Τα αθλήματα χωρίζονται σε ατομικά και ομαδικά. Στα ατομικά οι αθλητές αγωνίζονται μόνοι τους και εξαρτώνται αποκλειστικά από τον εαυτό τους. Αντιθέτως, στα ομαδικά υπάρχουν τουλάχιστον δύο άτομα, με τα οποία συνεργάζονται.

Και τα δύο είδη αθλημάτων εμφυσούν στα παιδιά τις αξίες που πρεσβεύουν το καθένα ξεχωριστά. Ειδικότερα, τα ατομικά αθλήματα επιλέγονται κατά κύριο λόγο από ανθρώπους που σαν χαρακτήρες είναι περισσότερο αυτάρκεις. Η αυτοπεποίθηση του κάθε αθλητή αποτελεί συνάρτηση της δικής του προσπάθειας και της δικής του προόδου. Από την άλλη, τα ομαδικά αθλήματα προσελκύουν άτομα που λειτουργούν καλύτερα μαζί με τους άλλους σε μία συλλογική προσπάθεια.

Ποια ατομικά αθλήματα θα μπορούσε να επιλέξει το παιδί

Ενόργανη Γυμναστική: Σε σωματικό επίπεδο, έρευνες έχουν δείξει ότι οι αθλητές ατομικών αθλημάτων, όπως της ενόργανης, έχουν καλύτερη φυσική κατάσταση από αθλητές ομαδικών αθλημάτων, όπως του ποδοσφαίρου.

Με τη ενόργανη γυμναστική τα παιδιά καλλιεργούν όλες τις φυσικές του ικανότητες όπως ταχύτητα, δύναμη και την ευλυγισία τους. Παράλληλα αποκτούν και αναπτύσσουν ισορροπία και δύναμη, ενώ μαθαίνουν να εκφράζονται δημιουργικά μέσα από το σώμα τους με τη βοήθεια της μουσικής και του χορού, γεγονός που κάνει το άθλημα και πιο διασκεδαστικό.

Κολύμβηση: Συμβάλλει στην άσκηση και την ανάπτυξη όλων των μυών. Το παιδί έρχεται σε επαφή με το νερό μελλοντικά μπορεί να μεταπηδήσε σε υδάτινο ομαδικό άθλημα, το πόλο. Η κολύμβηση, ακόμη, βοηθά στην ενδυνάμωση του καρδιοαγγειακού και μυϊκού συστήματος, ενώ δεν επιβαρύνονται αρθρώσεις και σπονδυλική στήλη.

Στίβος: Με τον στίβο το παιδί μαθαίνει βασικές κινητικές δεξιότητες, όπως του δρομέα, αλτικές και ριπτικές, απαραίτητες για κάθε άθλημα που μπορεί μετέπειτα να ακολουθήσει. Μαθαίνει να τρέχει, να κάνει άλματα (άλμα εις  μήκος, εις ύψος, επί κοντώ, τριπλούν) ρίψεις (σφαίρα, σφύρα, ακόντιο)  κλπ.

Ο στίβος γυμνάζει αρμονικά όλες τις μυϊκές ομάδες του σώματος και ενισχύει ταυτόχρονα την καρδιοαναπνευστική ικανότητα, την αντοχή και τη δύναμη. Βοηθά, επίσης, στον έλεγχο του σωματικού ίπους, ενώ συμβάλλει και στην ψυχολογική ανάπτυξη του παιδιού, καθώς αποκτά αποφασιστικότητα, επιμονή, πειθαρχία και ικανότητα συγκέντρωσης.

Τένις: Ένα από τα αθλήματα που κερδίζει την καρδιά μικρών και μεγάλων και αποτελεί μία εξίσου εξαιρετική επιλογή για το παιδί. Σε σωαμτικό επίπεδο δυναμώνει πόδια, κορμό και χέρια, αυξάνει την ευλυγισία του σώματος, συγχρονίζει τα μάτια με τα χέρια, (τεχνική των χτυπημάτων), συμβάλλει στη βελτίωση του αναπνευστικού συστήματος και της καρδιακής λειτουργίας, οξυγωνώνει τους μύες και αυξάνει τα αποθέματα ενέργειας.

Ψυχικά,το παιδί αναπτύσσει πειθαρχία, αυτοπεποίθηση και άμιλλα, μαθαίνει να διαχειρίζεται το άγχος του, να προσαρμόζεται σε ακραίες καιρικές συνθήκες ( κρύο, ζέστη, αέρας, βροχή), να επικοινωνεί με άλλα παιδιά, στον ευγενή ανταγωνισμό, τη συμφιλίωση, ενώ συγχρόνως ψυχαγωγείται.

Όσον αφορά τα ομαδικά αθλήματα, καλλιεργούν τη συνεργασία, την υπομονή, ενώ δίνει την ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν νέες φιλίες. Απαιτεί αυτογνωσία, αλλά και γνώση των συμπαικτών και των αντιπάλων και κατ’ επέκταση του σεβασμού προς αυτούς.

Ποια ομαδικά αθλήματα θα μπορούσε να επιλέξει ένα παιδί

Μπάσκετ: Βοηθά στην οξύτητα και την κριτική σκέψη, καθώς το παιδί καλείται μέσα σε δευτερόλεπτα να πάρει την πιο σωστή απόφαση, πχ. να σουτάρει, να κάνει πάσα ή διείσδυση.

Προσφέρει σωστή και ολοκληρωμένη ανάπτυξη του μυοσκελετικού συστήματος ενός παιδιού, ενώ χαρίζει ελυγισία, ισορροπία, ταχύτητα, αυτοπεποίθηση, αθλητικό εγωισμό.

Καθώς είναι ένα άθλημα που συνδυάζει τεχνική και κριτική σκέψει, το παιδί εκτός από το ταλέντο βάζει στην εξίσωση και το μυαλό. Ενισχύει την υπακοή, την πειθαρχία και τον αυτοέλεγχο.

Ποδόσφαιρο: Σωματικά συμβάλλει σε ένα γερό και ευλύγιστο μυϊκό σύστημα καθώς και γερά οστά, λόγω των ασκήσεων δύναμης και ευλυγισίας που περιλαμβάνει. Επιπλέον, συνεπάγεται μία πολύ καλή φυσική κατάσταση, καθώς στην προπόνηση εντάσσονται αερόβιες ασκήσεις, όπως το τρέξιμο και το σπριντ, γυμνάζοντας όλο το σώμα.

Όσον αφορά τα κοινωνικά οφέλη, το ποδόσφαιρο μαθαίνει στο παιδί την πειθαρχία, τη συνεργασία, την ευγενή άμιλλα, την αποδοχή της ήττας και την όξυνση του πνεύματος, καθώς βοηθάει στην αποτελεσματική επικοινωνία με τα υπόλοιπα μέλη της ομάδας και ταυτόχρονα να διασκεδάζει.

Βόλεϊ: Ένα από τα πιο δημοφιλή αθλήματα για τα παιδιά. Γυμνάζει όλο το σώμα, καθότι απαιτεί τη συνολική συμμετοχή του στο αγώνισμα.

Τα χέρια χτυπούν την μπάλα, τα πόδια τρέχουν για να την αποκρούσουν, να κάνουν άλμα πάνω από το φιλέ ή βαθύ κάθισμα για να βγει μία άμυνα, ενώ ολόκληρος ο κορμός θα βοηθήσει όλο το σώμα να εκτιναχθεί για να πετύχει συγκεκριμένα χτυπήματα  (επιθετικό σερβίς, μπλοκ κ.α).

Βελτιώνει τα αντανακλαστικά του, αφού πρέπει να αντιδρά γρήγορα ερμηνεύοντας σωστά τα εξωτερικά ερεθίσματα που δέχεται από τους συμπαίκτες, τους αντιπάλους, αλλά και την ίδια τη συμπεριφορά της μπάλας.

Η δυνατότητα που προσφέρει το βόλεϊ στο να αναπτύσσει το παιδί όλα τα παραπάνω στοιχεία χωρίς σωματική επαφή με τον αντίπαλο, το καθιστά ως ένα από τα ασφαλέστερα σπορ, ενώ ενισχύει σημαντικά τη συνεργασία και την οξύτητα του πνεύματος και των αντανακλαστικών.

Υδατοσφαίριση (water polo): Με το πόλο το παιδί αποκτά ιδιαίτερες δεξιότητες στην κολύμβηση και στο χειρισμό της μπάλας. Με το κολύμπι το σώμα γυμνάζεται ομοιόμορφα, ενώ καθώς οι ασκήσεις εκτελούνται μέσα στο νερό, αποφεύγονται οι κακώσεις και οι τραυματισμοί του μυοσκελετικού συστήματος και των αρθρώσεων, που συχνά παρατηρούνται σε αθλήματα με μπάλα στο έδαφος.

Στο πόλο ένα παιδί αποκτά αντοχή, μέγιστη δύναμη, αντίληψη, οξυδέρκεια και γρήγορα αντανακλαστικά. Παράλληλα, είναι ένα άθλημα δυναμικό και το παιδί αποκτά αυτοπεποίθηση, αναπτύσσεται η νοημοσύνη και το αίσθημα ευθύνης.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

22' Καθημερινής Σωματικής Άσκησης μπορούν να Μειώσουν τον Κίνδυνο Οξείας Covid-19 Νόσου

Η άσκηση προωθεί την σεξουαλική διέγερση και ικανοποίηση

Το τρέξιμο βελτιώνει την ψυχική υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες παθήσεις υγείας προκαλούνται από το σπλαχνικό λίπος;

Σπλαχνικό λίπος: Η διαχείριση των επιπέδων του σπλαχνικού λίπους σε ένα ασφαλές εύρος είναι εξαιρετικά σημαντική, όχι μόνο για να μειώσετε τον κίνδυνο εμφάνισης επικίνδυνων παθήσεων για την υγεία σας, αλλά και για τη γενική σας ευημερία.

Ελάχιστες χώρες προσφέρουν ποιοτικές υπηρεσίες κοντά στον θάνατο

Παρηγορική φροντίδα: "Ξοδεύουμε τόσα πολλά χρήματα προσπαθώντας να κάνουμε τους ανθρώπους να ζήσουν περισσότερο, αλλά δεν ξοδεύουμε αρκετά χρήματα για να βοηθήσουμε τους ανθρώπους να πεθάνουν καλύτερα".

Τεχνητό πάγκρεας ελέγχει το σάκχαρο στο αίμα

Διαβήτης τύπου 1 παιδιά: Η ελπίδα είναι ότι η νεότερη τεχνολογία, ειδικά τα συστήματα τεχνητού παγκρέατος, όχι μόνο θα βελτιώσει τον έλεγχο του διαβήτη, αλλά θα κάνει και τη διαχείριση ευκολότερη για τους φροντιστές.

Η λειτουργία του θυρεοειδή αδένα επηρεάζει πολύ την καρδιά

Θυρεοειδής καρδιά: Οι διαταραχές του θυρεοειδούς εμφανίζονται τόσο σταδιακά που πολύ συχνά δεν ανιχνεύονται μέχρι να επισκεφθείτε έναν γιατρό. Αλλά οι κίνδυνοι να τις αγνοήσετε σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό με καρδιαγγειακά.