Επιστημονικά Νέα

Αθλητισμός: Δέκα λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να σώσουν ζωές [vid]

Αθλητισμός: Δέκα λεπτά άσκησης την ημέρα μπορούν να σώσουν ζωές [vid]

Αθλητισμός: Θα μπορούσατε να βρείτε 10 λεπτά στην ημέρα σας για να αυξήσετε τη σωματική σας δραστηριότητα; Μπορεί να είναι σωτήριο, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. 

Περισσότεροι από 110.000 θάνατοι στις ΗΠΑ θα μπορούσαν να αποφευχθούν κάθε χρόνο εάν οι ενήλικες άνω των 40 πρόσθεταν 10 λεπτά καθημερινής μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας στις συνήθεις ρουτίνες τους, σύμφωνα με τη μελέτη που δημοσιεύτηκε τη Δευτέρα (24/1) στο περιοδικό JAMA Internal Medicine. Μια αύξηση κατά 20 ή 30 λεπτά θα μπορούσε να γλυτώσει από τον κίνδυνο ακόμη περισσότερων ζωών, σημείωσε η μελέτη.

“Γνωρίζουμε ότι η άσκηση είναι ωφέλιμη για εμάς. Αυτή η μελέτη παρέχει πρόσθετες αποδείξεις για τα οφέλη της σε επίπεδο πληθυσμού: εάν όλοι οι ενήλικες στις Ηνωμένες Πολιτείες (άνω των 40 ετών) ασκούνταν λίγο περισσότερο κάθε μέρα, ένας μεγάλος αριθμός θανάτων θα μπορούσε να προλαμβάνεται κάθε χρόνο”, δήλωσε ο Pedro Saint-Maurice, ο πρώτος συγγραφέας της μελέτης και επιδημιολόγος στο Εθνικό Ινστιτούτο Καρκίνου.

Oι ερευνητές εξέτασαν τα επίπεδα δραστηριότητας σχεδόν 5.000 συμμετεχόντων ηλικίας 40 έως 85 ετών και παρακολούθησαν τα ποσοστά θανάτων μέχρι το τέλος του 2015. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή της μελέτης ήταν αυστηρή, είπε ο Peter Katzmarzyk, καθηγητής παιδιατρικής παχυσαρκίας και αναπληρωτής εκτελεστικός διευθυντής για τις επιστήμες πληθυσμού και δημόσιας υγείας στο Pennington Biomedical Research Center του Πολιτειακού Πανεπιστημίου της Λουιζιάνα.

«Έχουμε αναφέρει στο παρελθόν ότι ακόμη και λίγη άσκηση μπορεί να έχει οφέλη για την υγεία», είπε ο Saint-Maurice. “Αυτή η μελέτη δεν εστιάζει στα οφέλη για τα μεμονωμένα άτομα, αλλά μάλλον στο επίπεδο του πληθυσμού. Μπορούμε να κάνουμε το έθνος μας πιο υγιές ενθαρρύνοντας όλους να προσθέσουν επιπλέον 10 λεπτά δραστηριότητας κάθε μέρα.”

Υπάρχουν πολλοί τρόποι για να προσθέσετε 10 λεπτά δραστηριότητας στην ημέρα σας — όπως περπάτημα, γιόγκα ή χορός στην κουζίνα σας.

Πώς να προσθέσετε 10 ακόμη λεπτά

Το να ασκείστε δέκα λεπτά κάθε μέρα είναι πολύ πιο εύκολο από ό,τι νομίζετε. Σκεφτείτε πόσο γρήγορα περνούν τα δέκα λεπτά όταν τσεκάρετε τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ή παρακολουθείτε την αγαπημένη σας τηλεοπτική σειρά. Στην ουσία, τα δέκα λεπτά δεν είναι μια μεγάλη επένδυση χρόνου, αλλά μπορεί να προσφέρει μεγάλα οφέλη για την υγεία.

Το περπάτημα έξω ή σε διάδρομο είναι ένας από τους καλύτερους και απλούστερους τρόπους για να εντάξετε τη σωματική δραστηριότητα στη ζωή σας. Η γιόγκα είναι μια άλλη εξαιρετική επιλογή, με πρόσθετο οφέλος την ανακούφιση από το άγχος.

Και σε περίπτωση που τα παραπάνω δεν σας γεμίζουν το μάτι, μπορείτε πάντα να χορέψετε.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία

Είναι η άσκηση εξίσου αποτελεσματική με τα αντικαταθλιπτικά

Το "άμεσο εργαλείο" για τη διατήρηση της γνωστικής υγείας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Γενετικός έλεγχος εντοπίζει έγκαιρα τον κίνδυνo υπερχοληστερολαιμίας

Οικογενής υπερχοληστερολαιμία: Ένας συνδυασμός γενετικών δοκιμών και δεδομένων υγείας θα μπορούσε να εντοπίσει μεγάλο ποσοστό ενηλίκων με κληρονομικό κίνδυνο για διαταραχή της χοληστερόλης που αυξάνει τους κινδύνους για πρόωρη καρδιακή προσβολή και θάνατο, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Νέα έρευνα ανοίγει την πόρτα στην ανάπτυξη φαρμάκου που μπορεί να βοηθήσει στην αναστολή των αναμνήσεων φόβου

Για να γνωρίζουμε την πραγματική αποτελεσματικότητα μιας τέτοιας νέας θεραπευτικής επιλογής, η Δρ Pedraza σημείωσε ότι θα ήταν απαραίτητο να επεκταθούν οι προκλινικές δοκιμές σε καταστάσεις όπου παρατηρείται η «επανεμφάνιση σβησμένων αντιδράσεων φόβου».

Πόσο συχνή είναι η επανεισαγωγή μετά τη νοσηλεία για COVID-19;

Κορωνοϊός νοσοκομείο: Ο εντοπισμός των παραγόντων κινδύνου για πρώιμη επανεισαγωγή ή θάνατο είναι σημαντικός για την κλινική ομάδα του νοσοκομείου και για τον ιατρό πρωτοβάθμιας περίθαλψης, καθώς και για τους συντονιστές μετάβασης που αποφασίζουν ποιοι ασθενείς μπορούν να επωφεληθούν από πρόσθετους πόρους.

Ο προδιαβήτης συνδέεται με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακής προσβολής στους νεαρούς ενήλικες

Προδιαβήτης: Η υγιεινή διατροφή, η σωματική δραστηριότητα και η απώλεια βάρους, εάν χρειάζεται, είναι όλοι σημαντικοί τρόποι για να αντιστραφεί μια διάγνωση προδιαβήτη.