Διατροφή

Υδατάνθρακες: Ολόκληροι εναντίον επεξεργασμένοι

Υδατάνθρακες: Ολόκληροι εναντίον επεξεργασμένοι

Υδατάνθρακες: Ορισμένοι ισχυρίζονται ότι οι υδατάνθρακες μπορεί να οδηγήσουν σε παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2 και ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να τους αποφεύγουν

Το ποσό των υδατανθράκων που πρέπει να καταναλώνουμε είναι ένα θέμα που προκαλεί μεγάλη συζήτηση. Οι διατροφικές οδηγίες δείχνουν ότι παίρνουμε περίπου τις μισές θερμίδες από υδατάνθρακες. Από την άλλη πλευρά, ορισμένοι ισχυρίζονται ότι οι υδατάνθρακες μπορεί να οδηγήσουν σε παχυσαρκία και διαβήτη τύπου 2 και ότι οι περισσότεροι άνθρωποι πρέπει να τους αποφεύγουν.

Οι υδατάνθρακες είναι μόρια που έχουν άτομα άνθρακα, υδρογόνου και οξυγόνου. Στη διατροφή, οι υδατάνθρακες αναφέρονται σε ένα από τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά. Τα άλλα δύο είναι πρωτεΐνες και λίπος. Οι διαιτητικοί υδατάνθρακες έχουν τρεις κύριες κατηγορίες:

Ζάχαρη.

Αυτοί είναι γλυκοί υδατάνθρακες βραχείας αλυσίδας που βρίσκονται στα τρόφιμα. Παραδείγματα είναι η γλυκόζη, η φρουκτόζη, η γαλακτόζη και η σακχαρόζη.

Άμυλα. Αυτές είναι μεγάλες αλυσίδες μορίων γλυκόζης, οι οποίες τελικά διασπώνται σε γλυκόζη στο πεπτικό σύστημα.

Ίνες. Οι άνθρωποι δεν μπορούν να αφομοιώσουν τις ίνες, αλλά τα βακτήρια στο πεπτικό σύστημα μπορούν να κάνουν χρήση ορισμένων από αυτά. Επιπλέον, η κατανάλωση φυτικών ινών είναι ζωτικής σημασίας για τη γενική υγεία σας.

«Ολόκληροι» έναντι «Επεξεργασμένοι» υδατάνθρακες

Δεν δημιουργούνται όλοι οι υδατάνθρακες με τον ίδιο τρόπο. Υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι τροφίμων που περιέχουν υδατάνθρακες και μπορεί να ποικίλλουν στις επιπτώσεις τους στην υγεία. Οι υδατάνθρακες αναφέρονται μερικές φορές ως «απλοί» έναντι «σύνθετοι» ή «ολόκληροι» έναντι «επεξεργασμένοι». Οι ολόκληροι οι υδατάνθρακες δεν έχουν υποστεί επεξεργασία και περιέχουν τις ίνες που βρίσκονται φυσικά στα τρόφιμα, ενώ οι εξευγενισμένοι υδατάνθρακες έχουν υποστεί επεξεργασία και είχαν αφαιρεθεί ή αλλάξει οι φυσικές ίνες. Παραδείγματα ολόκληρων υδατανθράκων περιλαμβάνουν: λαχανικά, κινόα, κριθάρι, όσπρια, πατάτες ολικής αλέσεως.

Από την άλλη πλευρά, οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες περιλαμβάνουν: ποτά με ζάχαρη, άσπρο ψωμί, γλυκά, άλλα είδη φτιαγμένα με λευκό αλεύρι. Πολυάριθμες μελέτες δείχνουν ότι η κατανάλωση τέτοιων υδατανθράκων σχετίζεται με καταστάσεις υγείας, όπως η παχυσαρκία και ο διαβήτης τύπου 2. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες τείνουν να προκαλούν αιχμές στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, γεγονός που οδηγεί σε επακόλουθη συντριβή που μπορεί να προκαλέσει πείνα και να οδηγήσει σε πόθους για τρόφιμα. Συνήθως δεν έχουν επίσης απαραίτητα θρεπτικά συστατικά.

Με άλλα λόγια, είναι «άδειες» θερμίδες. Υπάρχουν επίσης προστιθέμενα σάκχαρα, τα οποία θα πρέπει να είναι περιορισμένα, καθώς συνδέονται με κάθε είδους χρόνιες ασθένειες. Ωστόσο, όλα τα τρόφιμα που περιέχουν υδατάνθρακες δεν πρέπει να δαιμονοποιούνται λόγω των αρνητικών επιπτώσεων στην υγεία των επεξεργασμένων αντικειμένων. Ολόκληρες πηγές τροφίμων υδατανθράκων είναι γεμάτες με θρεπτικά συστατικά και φυτικές ίνες και δεν προκαλούν τις ίδιες αιχμές και πτώσεις στα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Πολλές μελέτες για υδατάνθρακες με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, συμπεριλαμβανομένων λαχανικών, φρούτων, οσπρίων και δημητριακών ολικής αλέσεως, δείχνουν ότι η κατανάλωσή τους συνδέεται με βελτιωμένη μεταβολική υγεία και χαμηλότερο κίνδυνο νόσου.

 
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Έρχεται νέο εμβόλιο κατά της Covid-19 από συνεργασία CureVac - Bayer

ΠΟΥ: Ανησυχία για την κατάσταση στην Ευρώπη λόγω της νέας μετάλλαξης του κορωνοϊού

Η Ισπανία απορρίπτει γενικό lockdown παρά την έξαρση κρουσμάτων

Δίαιτες με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά

Χαμηλοί υδατάνθρακες: Μια δίαιτα με χαμηλή περιεκτικότητα σε υδατάνθρακες και υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά περιλαμβάνει πρωτίστως τη μείωση του αριθμού των υδατανθράκων και την αντικατάστασή τους με υγιεινά λιπαρά.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη του σκόρδου

Σκόρδο Ιδιότητες: Το σκόρδο αναπτύσσεται σε πολλά μέρη του κόσμου και είναι ένα δημοφιλές συστατικό στο μαγείρεμα λόγω της έντονης μυρωδιάς και της νόστιμης γεύσης του. Ωστόσο, σε όλη την αρχαία ιστορία, η κύρια χρήση του σκόρδου ήταν για την υγεία και τις φαρμακευτικές του ιδιότητες

Η κατανάλωση αναψυκτικών τύπου light ενέχει κινδύνους για την υγεία

Αναψυκτικά: Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν αναψυκτικά light, ώστε να μπορούν να απολαύσουν ένα γλυκό και ανθρακούχο ποτό χωρίς να καταναλώνουν εκατοντάδες θερμίδες ή να φορτώνονται με μεγάλες δόσεις ζάχαρης.

Η plant based διατροφή ενισχύει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Εντυπωσιακά οφέλη των κρεμμυδιών για την υγεία

Κρεμμύδι Ιδιότητες: Στην πραγματικότητα, οι φαρμακευτικές ιδιότητες των κρεμμυδιών έχουν αναγνωριστεί από την αρχαιότητα, όταν χρησιμοποιήθηκαν για τη θεραπεία παθήσεων όπως πονοκεφάλους, καρδιακές παθήσεις και πληγές στο στόμα

Tips μαγειρικής

Το αλάτι είναι στην πραγματικότητα καλύτερο στην εξουδετέρωση της πικράδας από τη ζάχαρη