Διατροφή

Στέβια Θερμίδες: Τα οφέλη και οι παρενέργειες

Στέβια Θερμίδες: Τα οφέλη και οι παρενέργειες

Στέβια Θερμίδες: Τα προϊόντα Stevia που παρασκευάζονται με Reb-A θεωρούνται ασφαλή, ακόμη και για άτομα που είναι έγκυες ή έχουν διαβήτη. Ωστόσο, πρέπει να γίνει περισσότερη έρευνα για την παροχή οριστικών αποδεικτικών στοιχείων σχετικά με τη διαχείριση βάρους, τον διαβήτη και άλλα θέματα υγείας.

Η Stevia, που ονομάζεται επίσης Stevia rebaudiana, είναι ένα φυτό που είναι μέλος της οικογένειας χρυσάνθεμων, μια υποομάδα της οικογένειας Asteraceae (οικογένεια ragweed). Υπάρχει μια μεγάλη διαφορά μεταξύ της stevia που αγοράζετε στο μανάβικο και της stevia που μπορείτε να μεγαλώσετε στο σπίτι. Τα προϊόντα Stevia που βρίσκονται στα ράφια των μανάβικων, όπως το Truvia και το Stevia in the Raw, δεν περιέχουν ολόκληρο φύλλο stevia. Είναι κατασκευασμένα από ένα εκλεπτυσμένο εκχύλισμα φύλλων stevia που ονομάζεται rebaudioside A (Reb-A).

Υπάρχουν οφέλη από τη χρήση stevia;

Η Stevia είναι ένα μη θρεπτικό γλυκαντικό. Αυτό σημαίνει ότι δεν έχει σχεδόν καθόλου θερμίδες. Εάν προσπαθείτε να χάσετε βάρος μπορεί να είναι ελκυστική. Ωστόσο, μέχρι σήμερα, η έρευνα είναι ασαφής. Η επίδραση του μη θρεπτικού γλυκαντικού στην υγεία ενός ατόμου μπορεί να εξαρτάται από την ποσότητα που καταναλώνεται, καθώς και από την ώρα της ημέρας που καταναλώνεται.

Εάν έχετε διαβήτη, η στεβία μπορεί να σας βοηθήσει να διατηρήσετε τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα σας υπό έλεγχο. Μια μελέτη του 2010 19 υγιών, άπαχων συμμετεχόντων και 12 παχύσαρκων συμμετεχόντων διαπίστωσε ότι η στεβία μείωσε σημαντικά τα επίπεδα ινσουλίνης και γλυκόζης. Άφησε επίσης τους συμμετέχοντες στη μελέτη ικανοποιημένους και γεμάτους μετά το φαγητό, παρά τη χαμηλότερη πρόσληψη θερμίδων. Ωστόσο, ένας σημειωμένος περιορισμός σε αυτή τη μελέτη είναι ότι πραγματοποιήθηκε σε εργαστηριακό περιβάλλον και όχι σε πραγματική κατάσταση στο φυσικό περιβάλλον ενός ατόμου.

Και σύμφωνα με μια μελέτη του 2009, η σκόνη φύλλων stevia μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση της χοληστερόλης. Οι συμμετέχοντες στη μελέτη κατανάλωναν 20 χιλιοστόλιτρα εκχυλίσματος stevia καθημερινά για ένα μήνα. Η μελέτη διαπίστωσε ότι η στέβια μείωσε τη συνολική χοληστερόλη, τη LDL («κακή») χοληστερόλη και τα τριγλυκερίδια χωρίς αρνητικές παρενέργειες. Αυξήθηκε επίσης η HDL («καλή») χοληστερόλη. Δεν είναι σαφές εάν η περιστασιακή χρήση stevia σε χαμηλότερες ποσότητες θα είχε τον ίδιο αντίκτυπο.

Η stevia προκαλεί παρενέργειες;

Η αξιόπιστη πηγή του FD λέει ότι οι γλυκοζίτες στεβίας, όπως το Reb-A, «αναγνωρίζονται γενικά ως ασφαλείς». Δεν έχουν εγκρίνει στέβια ολικής αλέσεως ή ακατέργαστο εκχύλισμα στεβίας για χρήση σε μεταποιημένα τρόφιμα και ποτά λόγω έλλειψης πληροφοριών ασφαλείας. Υπάρχει ανησυχία ότι το ωμό βότανο stevia μπορεί να βλάψει τα νεφρά, το αναπαραγωγικό σύστημα και το καρδιαγγειακό σας σύστημα.

Μπορεί επίσης να μειώσει την αρτηριακή πίεση πολύ χαμηλά ή να αλληλεπιδράσει με φάρμακα που μειώνουν το σάκχαρο στο αίμα. Αν και η στεβία θεωρείται ασφαλής για άτομα με διαβήτη, οι μάρκες που περιέχουν δεξτρόζη ή μαλτοδεξτρίνη πρέπει να αντιμετωπίζονται με προσοχή. Η δεξτρόζη είναι γλυκόζη και η μαλτοδεξτρίνη είναι άμυλο. Αυτά τα συστατικά προσθέτουν μικρές ποσότητες υδατανθράκων και θερμίδων. Οι αλκοόλες ζάχαρης μπορεί επίσης να ανατρέψουν ελαφρά τον αριθμό των υδατανθράκων.

Μια μελέτη του 2019, ανέφερε μια πιθανή σχέση μεταξύ μη θρεπτικών γλυκαντικών, συμπεριλαμβανομένης της στεβίας και της διαταραχής στην ωφέλιμη εντερική χλωρίδα. Η ίδια μελέτη έδειξε επίσης ότι τα μη θρεπτικά γλυκαντικά μπορεί να προκαλέσουν δυσανεξία στη γλυκόζη και μεταβολικές διαταραχές. Όπως με τα περισσότερα μη θρεπτικά γλυκαντικά, ένα σημαντικό μειονέκτημα είναι η γεύση. Η Stevia έχει μια ήπια, γλυκιά γεύση που είναι ελαφρώς πικρή. Μερικοί άνθρωποι το απολαμβάνουν, αλλά είναι ενοχλητική για άλλους. Σε ορισμένα άτομα, τα προϊόντα stevia που παρασκευάζονται με αλκοόλες σακχάρου μπορεί να προκαλέσουν πεπτικά προβλήματα, όπως φούσκωμα και διάρροια.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Πως θα απολαμβάνετε τον καφέ σας με υγιεινό τρόπο

Πέντε κετο-φιλικά ντρέσινγκ για τη σαλάτα σας

Τα μυστικά της δίαιτας!

Τα οφέλη της μπανάνας για την υγεία

Μπανάνα: Οι μπανάνες είναι ένα από τα πιο δημοφιλή φρούτα παγκοσμίως. Περιέχουν βασικά θρεπτικά συστατικά που μπορούν να έχουν σημαντικό αντίκτυπο στην υγεία.

Αυτά είναι τα καλύτερα λαχανικά για χυμό

Χυμοί Λαχανικών: Μπορείτε να στύψετε μια μεγάλη ποικιλία λαχανικών, το καθένα από τα οποία παρέχει ένα μοναδικό σύνολο θρεπτικών συστατικών και οφέλη για την υγεία. Δοκιμάστε να αναμίξετε και να ταιριάξετε λαχανικά μεταξύ τους για να συνδυάσετε διαφορετικές βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά στη διατροφή σας.

Τα επιστημονικά αποδεδειγμένα οφέλη της βιταμίνης Α

Βιταμίνη Α: Είναι απαραίτητη για πολλές διαδικασίες στο σώμα σας, συμπεριλαμβανομένης της διατήρησης της υγιούς όρασης, της διασφάλισης της φυσιολογικής λειτουργίας του ανοσοποιητικού συστήματος και των οργάνων σας, ενώ βοηθάει στη σωστή ανάπτυξη των μωρών στη μήτρα

Ο εθισμός στη ζάχαρη τον 21ο αιώνα

Εθισμός στη ζάχαρη: Το γλυκό δηλητήριο που δίνει γεύση στις μέρες μας.  Η ζάχαρη είναι το γλυκό δηλητήριο του 21ου αιώνα. Ενώ είναι αλήθεια ότι το χρειαζόμαστε για τη σωστή λειτουργία του σώματος, έχουμε φτάσει σε μια εποχή που η κατανάλωσή του είναι εκτός ελέγχου.