Διατροφή

Πολυκυστικές ωοθήκες: Ποια διατροφή πρέπει να ακολουθήσουμε αν έχουμε PCOS;

Πολυκυστικές ωοθήκες: Ποια διατροφή πρέπει να ακολουθήσουμε αν έχουμε PCOS;

Πολυκυστικές ωοθήκες: Επί του παρόντος δεν υπάρχει θεραπεία για τις πολυκυστικές ωοθήκες (PCOS), αλλά η διατροφή και η ιατρική θεραπεία μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του βάρους, των επιπέδων γλυκόζης και άλλων χαρακτηριστικών και επιπλοκών.

Επί του παρόντος δεν υπάρχει θεραπεία για τις πολυκυστικές ωοθήκες (PCOS), αλλά η διατροφή και η ιατρική θεραπεία μπορούν να βοηθήσουν στη διαχείριση του βάρους, των επιπέδων γλυκόζης και άλλων χαρακτηριστικών και επιπλοκών. Η επιλογή υγιεινών λιπαρών, άπαχων πρωτεϊνών, δημητριακών ολικής αλέσεως και άφθονων φρέσκων φρούτων και λαχανικών μπορεί να βοηθήσει στη μείωση του κινδύνου εμφάνισης PCOS ή στη διαχείριση των συμπτωμάτων του. Εν τω μεταξύ, είναι καλύτερο να αποφύγετε μερικά τρόφιμα για τη διαχείριση του pcos. Οι τροφές που πυροδοτούν τη φλεγμονώδη διαδικασία, οι οποίες διαταράσσουν τα ορμονικά επίπεδα και αυξάνουν τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, είναι η χειρότερη τροφή για PCOS. 

Καφές ή ποτά με καφεΐνη

Ο καφές έχει καφεΐνη και η κατανάλωσή του αυξάνει τα επίπεδα των οιστρογόνων (γυναικεία ορμόνη) στο σώμα. Στο PCOS, τα επίπεδα ορμονών είναι ήδη διαταραγμένα. Η αυξημένη πρόσληψη καφέ μπορεί να περιπλέξει περαιτέρω την κατάσταση. Καλό είναι να αποφεύγετε τον καφέ και τα ροφήματα που περιέχουν καφεΐνη.

Γαλακτοκομικά προϊόντα

Το γάλα έχει κάποιες χημικές ουσίες που αυξάνουν την παραγωγή ορμονών ανδρογόνων. Τα ανδρογόνα βοηθούν στην παραγωγή οιστρογόνων (γυναικεία ορμόνη). Αυξήσεις στα επίπεδα οιστρογόνων μπορεί να οδηγήσουν στη σοβαρότητα του PCOS. Το γάλα και τα γαλακτοκομικά προϊόντα όπως το τυρί, το ζαχαρούχο γιαούρτι και το παγωτό θα πρέπει να αποφεύγονται από τις γυναίκες με PCOS.

Αλκοόλ

Μερικοί γιατροί ζητούν να αποφύγετε εντελώς το αλκοόλ εάν έχετε PCOS. Η κατανάλωση αλκοόλ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα των ορμονών τεστοστερόνης και επίσης να διαταράξει τις ορμόνες που απαιτούνται για την ωορρηξία. Μειώνει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα, οδηγώντας σε αυξημένη λαχτάρα για φαγητό και με αποτέλεσμα αύξηση βάρους και διατροφική ανεπάρκεια σε ορισμένους. Σε ορισμένους μπορεί να προκαλέσει ημικρανίες.

Αποφεύγοντας όλα τα παραπάνω είναι σίγουρο ότι μπορεί να μην διορθώσετε το πρόβλημα που σας απασχολεί, αλλά σίγουρα θα προσθέσετε ένα λιθαράκι στο να διορθωθούν κάποια θέματα πολύ πιο γρήγορα.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποιος ο ρόλος των Β κυττάρων στο σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών;

Ποια ορμονική διαταραχή επηρεάζει την σεξουαλική δραστηριότητα;

Ιδέες πρωινού για να ξεκινήσετε τη μέρα σας με υγιεινό τρόπο

Πώς δημιουργούνται οι πολυκυστικές ωοθήκες;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ένας ακαταμάχητος συνδυασμός για την υγεία σας

Αβοκάντο και ντομάτες: Είναι ένας πραγματικός διατροφικός θησαυρός. Περιέχει μια πληθώρα ευεργετικών βιταμινών, μετάλλων, υγιών λιπαρών και φυτικών ινών, που συμβάλλουν σε διάφορες πτυχές της υγείας μας.

Ελιές: Ένα θησαυροφυλάκιο ωφέλιμων συστατικών

Ελιές: Η κατανάλωση ελιών βοηθά στη βελτίωση της υγείας του εντέρου βελτιώνοντας την πέψη, ενισχύοντας το ανοσοποιητικό σύστημα και μειώνοντας τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών.

Λαχταριστά κεφτεδάκια με τόνο και πατάτες

Τα κεφτεδάκια με τόνο και πατάτες είναι μια τέλεια συνταγή που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους όταν δεν ξέρετε τι να μαγειρέψετε, γιατί ετοιμάζονται με εύκολα με υλικά που έχουμε πάντα στο ντουλάπι της κουζίνας.

Ολιγοθερμιδικές γλυκαντικές ύλες στη ζαχαροπλαστική

Τα αυστηρά διαιτολόγια που αποκλείουν εντελώς την κατανάλωση έστω και μικρής ποσότητας γλυκού, μπορεί να οδηγήσουν στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, λόγω της πιθανής υπερκατανάλωσης γλυκών που συχνά προκαλεί η στέρησή τους.