Διατροφή

Παιδική παχυσαρκία καραντίνα: Ο εγκλεισμός οδήγησε τα παιδιά σε ανθυγιεινές συνήθειες

Παιδική παχυσαρκία καραντίνα: Ο εγκλεισμός οδήγησε τα παιδιά σε ανθυγιεινές συνήθειες

Αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, κατέδειξε μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό «JAMA». Διερεύνησε για πρώτη φορά τις πιθανές μεταβολές στο σωματικό βάρος που έχει επιφέρει η πανδημία σε παιδιά και εφήβους σχολικής ηλικίας.

Παιδική παχυσαρκία καραντίνα: Αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, κατέδειξε μελέτη που δημοσιεύτηκε πρόσφατα στο έγκριτο διεθνές επιστημονικό περιοδικό JAMA. Διερεύνησε για πρώτη φορά τις πιθανές μεταβολές στο σωματικό βάρος που έχει επιφέρει η πανδημία σε παιδιά και εφήβους σχολικής ηλικίας. Ειδικότερα, μελετήθηκαν αναδρομικά στοιχεία από 191.509 μαθητές (49,6% κορίτσια) στην Καλιφόρνια των ΗΠΑ ηλικίας 5 ως 17 ετών (μέση ηλικία 11,6 έτη), χωρίς προβλήματα υγείας.

Τα παιδιά αυτά είχαν σίγουρα 1 μέτρηση του δείκτη μάζας σώματος (ΔΜΣ, BMI σε kg/m2) πριν την πανδημία και 1 μέτρηση τουλάχιστον 3 μήνες μετά την έναρξη της πανδημίας. Με τη χρήση αναλυτικών στατιστικών μοντέλων, ανευρέθηκε ότι παιδιά και έφηβοι έχουν αυξήσει το σωματικό τους βάρος. Η μεγαλύτερη αύξηση του BMI παρατηρήθηκε σε παιδιά ηλικίας 5 ως 11 ετών (+1,57 kg/m2) σε σύγκριση με μικρότερες αυξήσεις σε εφήβους 12 ως 15 ετών (+0,91 kg/m2) και 16 ως 17 ετών (+0,48 kg/m2). Τα ποσοστά υπέρβαρων (ΒΜΙ 25-30 kg/m2) και παχύσαρκων (ΒΜΙ >30 kg/m2) παιδιών αυξήθηκαν κατά 8,7%, 5,2% και 3,1% στις ηλικίες 5 ως 11, 12 ως 15 και 16 ως 17 ετών, αντίστοιχα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης συνόψισαν οι Ιατροί της Θεραπευτικής Κλινικής της Ιατρικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Λίνα Πάσχου (Επίκουρη Καθηγήτρια Ενδοκρινολογίας), Θεοδώρα Ψαλτοπούλου (Καθηγήτρια Θεραπευτικής-Προληπτικής Ιατρικής) και Θάνος Δημόπουλος (Καθηγητής Θεραπευτικής-Αιματολογίας-Ογκολογίας και Πρύτανης ΕΚΠΑ).

Οι καθηγητές κατέληξαν ότι η μελέτη κατέδειξε σημαντική αύξηση του βάρους κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 μεταξύ μαθητών στην Καλιφόρνια, κυρίως στις παιδικές ηλικίες. Τα ευρήματα αυτά, υπογραμμίζουν, ειδικά αν επιβεβαιωθούν και από άλλες μελέτες, υποδηλώνουν αύξηση της παιδικής παχυσαρκίας, η πρόληψη και αντιμετώπιση της οποίας θα πρέπει να αποτελέσει καίριο μέλημα της σύγχρονης κοινωνίας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ο διαβήτης αυξήθηκε μεταξύ των Αμερικανών παιδιών και εφήβων έως το 2017 σύμφωνα με 20ετή έρευνα

Τα επίπεδα παχυσαρκίας αυξήθηκαν σε όλα τα εύρη ηλικιών, αλλά ήταν πιο έντονα σε ασθενείς ηλικίας 5-9 ετών, σύμφωνα με την Αμερικανική Ακαδημία Παιδιατρικής

Παχυσαρκία : H Novo Nordisk Hellas ετοιμάζει εκστρατεία για την αντιμετώπιση της

Διαδικτυακά παιχνίδια : Η συμβολή τους στην υγιεινή διατροφή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια είναι τα οφέλη της διατροφής χωρίς άμυλο

Άμυλο διαίτα: Τα αμυλούχα τρόφιμα διασπώνται σε σάκχαρα κατά τη διάρκεια της πέψης, γι' αυτό ορισμένες δίαιτες συνιστούν τον περιορισμό ή την αποφυγή τους. Όταν πολύ ζάχαρη απελευθερώνεται γρήγορα στην κυκλοφορία του αίματος, μπορεί να προκαλέσει στο σώμα σας να απελευθερώσει μεγάλη ποσότητα ινσουλίνης για να επαναφέρει τα επίπεδα σακχάρου στο αίμα. Αυτό μπορεί να σας κάνει να αισθανθείτε ξανά πεινασμένοι και να δυσκολευτείτε να χάσετε βάρος. 

Ψωμί χωρίς γλουτένη με λιαστές ντομάτες και παρμεζάνα

Αλείψτε με λίγο λάδι ή βούτυρο ένα μακρόστενο ταψάκι για ψωμί και μεταφέρετε εκεί το μείγμα. Πασπαλίστε την υπόλοιπη παρμεζάνα από πάνω και ψήστε για 50-60 λεπτά, μέχρι το μαχαίρι που θα βυθίζετε μέσα στο μείγμα να βγαίνει καθαρό.

Οι διαφορές μεταξύ αμυλούχων και μη αμυλούχων λαχανικών

Άμυλο Διατροφή: Και οι δύο τύποι λαχανικών έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θρεπτικά συστατικά. Θα πρέπει να συμπεριλάβετε μια ποικιλία λαχανικών στη διατροφή σας και το χρώμα των λαχανικών είναι σημάδι των θρεπτικών συστατικών και των αντιοξειδωτικών που περιέχουν. Να θυμάστε πως μια διατροφή πλούσια σε αντιοξειδωτικά μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου. Όσα περισσότερα χρώματα περιέχει το πιάτο σας, τόσο πιο υγιεινό είναι.